منصور قدرخواه: حقیقت در مورد عراق و بنگاههای رسانه ای

پیشروی نیروها انقلابی عشایر و مردم بپا خاسته عراق بر علیه نیروهای پوشالی مالکی و شکست سریع ارتش ساخته آمریکا-مالکی درعراق تحت فرماندهی این جلاد تبهکار و دست نشانده خامنه یی براستی که شادی مردم ستم دیده عراق و منطقه و تعجب همه مردم دنیا را برانگیخت و بار دیگر شوک و ناباوری به دنیا و مخصوصا جوامع غربی فرو آورد.

در افکار عمومی سئوالات زیادی در مورد وقایع بی نظیر عراق از تحولات برق آسا بهتر بگوئیم انقلاب مردم عراق بوجود آمد و همگی دنبال مقصر این نادیدن و یا سیاست نا درست هستند. در این شوک و ناباوری اما برخی سیاستمداران و رسانه ها بجای دیدن و گفتن حقیقت همچنان به خاکپاشی به چشم جهانیان ادامه میدهند و این انقلاب را به گروه بنیادگرا و وحشی داعش نسبت میدهند.گروهی که در میان مردم عراق ریشه و جای بزرگی ندارد و مسلما نمیتواند در این ابعاد و با این سرعت مناطق وسیعی از عراق را تسخیر کند.
در اینجا میخواهم فقط چند نقل قول از رهبران سیاسی عراق بیاورم.
شیخ علی حاتم سلیمان امیر عشایر الدلیم:
همه می‌دانند که وقتی عشایر الانبار و مشخصاً رمادی شروع کردند داعشی وجود نداشت بلکه عشایر بودند که برای به‌دست آوردن حقوق حقه خود قیام کردند... داعش ترکیب اجتماعی نیست در این یا آن منطقه داعش ممکن است به‌صورتی وجود داشته باشد اما این‌طور نیست که داعش بتواند این شهرها را تسخیر کند
شیخ علی حاتم: ما در بین خودمان داعش نداریم تا بتوانم درصد بدهم که چند درصد در بین ما داعش هستند ما عشایر هستیم و از روز اول هم گفتیم که جنگ تمام نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد که مالکی در سرزمینهای ما بماند به صراحت بگویم که بین داعش و ارگانهای دولتی ارتباط وجود دارد در خود رمادی دلایل زیادی در این مورد هست در شهری که تماماً محاصره بود آنها با خودرو های مشخص آمدند برخی‌هایشان لباس نظامی داشتند و غیره بنابراین  ما همه می‌دانیم که داعش به چه طرفی وابسته است داعش ساخت ایران است و درنتیجه دولت می‌خواهد از آن به‌عنوان بهانه مبارزه با تروریسم استفاده کند .تروریسم حقیقی در عراق همان تروریسم مالکی است. ما در مقابل خدا و مردم دنیا از داعش بیزاری جسته‌ایم و می توانیم هر چیزی را که به‌دست بیاورد پایان بدهیم اما هدف اساسی ما این است که طغیان مالکی و استبداد مالکی را ازبین ببریم و بعد می‌توانیم با داعش همان‌گونه که قبلاً جنگیده‌ایم بجنگیم.
طارق‌ الهاشمی:‌ تحولات عراق ناشی از بدرفتاری با سنی‌هاست نه عملیات داعش است
روزنامه تودی زمان  25/3/93
(استرون استیونسون)رئیس هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
تبلیغات مالکی و اربابانش در تهران که از سوی رسانه های غربی سخاوتمندانه تکرار میشود، که این مناطق بدست تروریستهای افراطی داعش افتاده، مسخره و بی پایه است.

علامه دکتر رافع الرفاعی، معروف به مفتی دیار عراق روز جمعه 13-6-2014 در یک پیام تلویزیونی در باره رویدادهای اخیر عراق گفت: "جای تعجب و شگفتی است "انقلابیون آزاده" را به وابستگی به گروههای تروریستی مثل داعش متهم کنند".
" اینها داعش نیستند اینها آزاده مردانی هستند که از ظلم و ستم مالکی به ستوه آمدند اما حکومت مالکی و همپیمانانش برای ایجاد اختلاف میان فرزندان شهرهای آزاد شده و انقلابیون تهمت وابستگی به "داعش" و تروریسم را به آنها می زنند".
اما میبینیم که رسانه ها در بیان خبرهای دروغ هیج محدودیتی ندارند و از خبر داعش بعنوان تنها تسخیر کننده از رسانه ایی به رسانه دیگر نقل قول میشود و ماهیت مردمی این جنبش بزرگ و عظیم در پرده ابهام میرود.
همانطور که میدانیم موقعیت فعلی عراق ناشی از جنگ و اشغال خاک این کشور توسط آمریکا میباشد و آن نیز بر اساس دروغ و اطلاعات غلطی که رژیم ایران به دولت جورج بوش داده شده بود ناشی شد. دروغی که جورج بوش و وزیر امورخارجه اش کالین پال میخواستند بخورد مردم جهان در شورای عالی امنیت سازمان ملل بدهند. توجیه برای اشغال خاک عراق یک دروغ بسیار بزرگ بود و این جنگ در حقیقت رویاهای خمینی خامنه ایی برای تسخیر عراق را محقق کرد و بر اساس منافع خامنه ایی و رژیم جهل و جنایتش به پیش رانده میشد و جنایتکار تروریستی بنام نوری المالکی را بر مسند قدرت نشاند. پرونده های جنایتهای روزانه او در حق مردم عراق بسیار بسیار قطور است و بزرگترین هدیه او به خامنه ای جنایتکار فشار ، شکنجه های روحی و جسمی گروگانگیری ، کشتار و موشکباران اشرفیان ساکن عراق بود.
اما از آنجا که ما در دنیایی متفاوت از گذشته با امکانات بسیار وسیعی رسانه ایی هستیم دیگر دروغ و یا ساختن و پرداختن سناریوهای مورد دلخواه سیاستمداران چندان ساده نیست.
برای خبرنگارانی که خود شاهد مستقیم وقایع نیستند ولی دنبال گزارش وقایع آنطور که اتفاق افتاده هستند نه اینکه منافع خاصی را نمایندگی کنند، شک داشتن نسبت به هر خبری و تلاش در تحقیق در آن در دنیای کنونی کار چندان سختی نیست.  همانطور که در هر زمینه ایی ابتدا شناخت و بررسی علت و معلول میتواند به خود خبرنگار کمک کند که موضوع را بفهمد و بعد از آن با داده های این فهم پاسخگو سئوالات افکار عمومی باشد.
چرا که وظیفه یک خبرنگار فقط بیان حقیقت است. سلاخی حقیقت، سلاخی انسانهای بی گناهی هست که قربانی سیاستها مخرب میشوند.
متاسفانه ما شاهد هستیم که رسانه ها وسیله دست سیاستمدران و یا شرکای تجاری آن ها شده اند و با ساختن و یا بزرگ کردن بیش از اندازه جریاناتی سعی میکنند خاک به چشم جهانیان بپاشند ، تا کسانیکه این شرایط را با سیاستهای خودشان بوجود آورده اند از مهلکه نجات یابند و از پاسخگویی به مردم کشور خودشان و افکار عمومی جهانیان و بخصوص قربانیان این سیاست طفره بروند. این  یک معامله کثیف رسانه ها با قدرتهاست که در بسیاری از موارد فاجعه آفرینی های بزرگی و غیر قابل جبران ایجاد کرده است.
در مورد وقایع عراق که بپاخواستن مردم عراق را در مقابل ظلم بی حد و حصر مالکی و اربابش خامنه ای نشان میدهد رسانه ها اکثرا سعی در دروغ بافی، بزرگ نمایی گروهی کوچک میکنند. آنان میخواهند مثل گذشته با انکارحقیقت تاریخ را برای مردم بنویسند و این در کشور خودمان تاریخی بسیار تاریک دارد که نسلهای آینده باید به کاوش بپردازند و دریابند که خمینی و عوان انصارش با کمک بعضی از رسانه ها جه سیاستهای جنایتکارانه ایی بوجود آوردند.  
در مورد عراق رسانه ها تا اینجا اکثرا نه وظیفه خود را انجام داده اند و نه روشهای شناختن و انتقال خبر را مورد استفاده قرار دادند. خبرنگاران و ادیتورهای رسانه ایی بخوبی میدانند که درست کردن چند فیلم و گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی کاری است که سرویسهای اطلاعاتی بسرعت و سادگی میتوانند انجام دهند. اما یافتن حقیقت از دروغ کار یک خبرنگار متعهد میباشد.
ظاهر وقتی یک دروغ را یک رسانه میگوید و دیگر رسانه ها آنرا تکرار میکنند برایشان تبدیل به حقیقت میشود. اما واقعا کار ساده ایی است که حقیقت را دریافت کرد ، آنهم در دنیای امروز با تماس با مردم که بسادگی از طریق اینترنت و یا تلفن و مترجم قابل اجرا است .
برخی خبرنگاران و ادیتورهای تلویزیونی بخاطر سیاستهای خاص و بسیار غارتگرانه (که فعلا بحث این مطلب نیست) بجای درک علتهای انقلاب و حقایق خون فشان در عراق همصدا با بازندگان این انقلاب یعنی مالکی دیکتاتور و والدین این حرام زاده سیاسی هم صدا شده اند و این شکست نیروهای مالکی را به اسم ترویسم های داعش مهر زده اند. اینکار تنها برای  توجیه افکار عمومی در سرکوب مردم بپاخاسته عراق میباشد و این یک افتضاح بسیار بزرگ رسانه ایی است .
شورای انقلابیون عراق که مدتهاست وجود خارجی دارد و حداقل بعد از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در میدانهای مختلف در استانهای سنی الانبار ، صلاح الدین ، نینوا و ... شهرهای زیادی از مناطق سنی نشین عراق باید معرف هرخبرنگاری و هر رسانه ایی باشد ، بارها اعلام کرده است که این انقلاب مردم است و داعش به هیچوجه نقش عمده ایی در آن ندارد مردم را به عدم خشونت ئ احترام به عقاید و مذاهب فرا خوانده است. حال چرا این بیانات مهم در رسانه های غربی  انعکاس بسیار کمی پیدا میکند ؟ متاسفانه برخی رسانه ها میخواهند وجود جنبش های مردمی عراق را نادیده بگیرند و فکر میکنند با سانسور حقایق میتوانند سناریوهای خود را برای تقسیم قدرت و ثروت مردم عراق پیش ببرند.
شوک شدن افکار عمومی در مورد تحولات عراق بیش از هر چیزی ناشی از سانسور رسانه ها میباشد. نباید فراموش کنیم که همین رسانه های غربی بودند که در پشت سیاست کاخ سفید برای کوبیدن میخ دیکتاتور بیرحم و یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان یعنی نوری مالکی عمدا حقوق حقه مردم عراق را بباد فراموشی میسپردند و از کشتارها و ظلمهای او نسبت به مردم عراق سکوت پیشه میکردند. این رسانه ها بندرت از تظاهرات و جمعیتهای بزرگ و قابل ملاحظه در استانهای بپا خاسته عراق صحبت میکردند ، تظاهراتی که ابتدا کاملا مسالمت آمیز بود اما بعد از اینکه مالکی با دستگیریها ، شکنجه ها و کشتار بی رحمانه با تظاهر کنندگان برخورد کرد، مقاومت و ایستادگی را بعنوان تنها راه پیش مردم با غرور عراق قرار داد و مردم ستمدیده و دردمند را برای اعاده حیثیت و احقاق حقوق ناچارا دست به سلاح بردند و سرنوشت خود را خود بدست گرفتند ئ این انقلاب عظیم را بوجود آوردند.
آمریکا در عراق اینک بعد از بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ در جهان دچار بزرگترین شکست و افتضاح تاریخش شده است.
وحالا با میدان دادن به اخبار مجعول مبنی براینکه درعراق داعش همه کاره است میخواهد سیاست شکست خورده اش را توجیه کند . این شکست بسیار بزرگ برای آمریکا و متحدینش دو دلیل بسیار مشخص دارد:
یک: نادیده گرفتن هشدارهای مقاومت ایران در مورد نقش رژیم جهل و جنایت خامنه ای در عراق با وجود انبوهی از اسناد و مدارک از جمله لیست سی و دو هزار مزدبگیررژیم درعراق  
دو: ادامه سیاست مماشات( اپیسمنت) که بیش از هرچیزی توهمی بسیار ، بسیار خطرناک است و مشکل اصلی دنیا کنونی  برای صلح و ثبات می باشد.
در روزها و هفته های آینده مشخص میشود که آیا اوباما از اشتباهات تاریخیش می آموزد و یا همچنان این سیاست های ویرانگر که برخلاف منافع مردم منطقه و کل جهان است ادامه خواهد داد؟
‏18خرداد 1393