وزیر خارجه کانادا: کانادا از عراق میخواهد ضرب الاجل اشرف را عقب بیاندازد

جان برد وزیرخارجه کانادا در جلسه پارلمان کانادا گفت،  کانادا از عراق میخواهد ضرب الاجل اشرف را عقب بیاندازد به تعهداتش طبق قوانین بین المللی  پایبند باشد.

ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم ساکنان اشرف به اجبار به کشور دیگری که در آن ممکن است رنج بکشند منتقل نخواهند شد

من به پارلمان  اطمینان می دهم  وزارتخانه من و خود من شرایط را  بسیار از نزدیک نظارت می کنیم

پارلمان کانادا- اشرف
جلسه علنی جمعه 2 دسامبر 2011
احساسات نمایندگان و تبریک وزیر خارجه
 به نماینده بخاطر تلاش برای حقوق بشر

اسکات آرمسترانگ نماینده پارلمان از حزب حاکم (محافظه کار) :
آقای رئیس، کمپ اشرف در شمال عراق محل استقرار پناهندگان سیاسی است. این افراد با رژیم ایران در همسایگی آنجا مخالفند. بعد از سقوط صدام حسین، آنها توسط نیروهای امریکایی و ائتلاف مورد حفاظت قرار گرفتند. با این وصف، با خاتمه عملیات امریکا در عراق، چه کسی از آنها محافظت خواهد کرد؟ عراق خواسته است کمپ تا آخر ماه بسته شود. آیا وزیر امور خارجه می تواند مجلس رامطلع کند که نظرما در مورد اینکه در کمپ اشرف چه اتفاقی خواهد افتاد و اقدام ما در مورد این پرونده مهم چیست؟

جان برد وزیرخارجه کانادا:
آقای رئیس، اجازه بدهید به این نماینده پارلمان به خاطر تلاشهایش به عنوان یک عضو سو کمیسیون حقوق بشر امور خارجه تبریک بگویم.
کانادا عراق را ترغیب می کند که ضرب الاجل بستن کمپ اشرف را به عقب بیاندازد و به ساکنان اشرف زمان کافی بدهد تا اقدامات ضروری برای پناهندگی را انجام دهند و به کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل اجازه بدهد که تقاضاها را بررسی کند و به جریان بیاندازد.
ما از عراق می خواهیم به تعهداتش بر طبق قوانین بین المللی پایبند باشد. ما همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ساکنان کمپ اشرف به اجبار به کشور دیگری که در آن ممکن است رنج بکشند منتقل نخواهند شد.
من می توانم به مجلس اطمینان بدهم که  مقامات وزارتخانه من و خود من شرایط را بسیار از نزدیک نظارت می کنیم.