عزم جزم خانواده ها در مقابل زندان اوین منجر به آزادی بیش از 20 تن گردید

شنبه (1 اسفند1388) خانوداه های دستگیرشدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوین برای آزادی زندانیان سیاسی تجمع کردند. این تجمع از ساعت 1900 شروع شد.
بنا به گزارشات رسیده از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تجمع کنندگان که تعدادشان نزدیک به 1000 نفر می شد خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط  زندانیان شدند.
به علت ایستادگی و پافشاری خانواده ها در مقابل این ظلم که بناحق بر عزیزان و بستگان آنها تحمیل شده است, مزدوران بناچار از ساعت 1930 تا 2230 بیش از 20 تن از زندانیان را آزاد کردند.
زندانیان هنگام آزادی با علامت پیروزی و لبخند از پایداری و زحمات خانواده ها برای آزادیشان تشکر می کردند. خانواده ها شنبه شب نیز مانند هر شب برای آزادی زندانیان شیرینی پخش کردند و مثل هرشب سکوت اوین را با صدای دست زدن و سوت زدن شکستند و لرزه بر وجود دژخیمان انداختند . و البته این پایداری امید و پایداری برای  اسیران آزادیخواه در زندانها است.
لازم به ذکر است که مادران عزادار و حامیان مادران عزادار تجمع هفتگی خود را مدتی است هرشب جلوی اوین برگزار میکنند. به رغم دستگیری 6 تن از حامیان مادران عزادار و انتقال آنها به بند 209 اوین همچنان این مادران با عزم راسخ تر به اعتراضات و پایداری خودشان ادامه می دهند.