اطلاعیه ـ ممانعت از ورود مواد غذایی و قطع آب و برق اشرف وارد سومین هفته می‌شود

آمریکا و ملل متحد در مقابل جنایت علیه بشریت از سوی عراق مسئولیت دارند و باید به آن پایان دهند

قطع آب و برق اشرف که از روز 19مرداد شروع شده است، چهاردهمین روز خود را پشت سر گذاشت و فردا وارد سومین هفته می‌شود. قطع ورود مواد غذایی و آب و برق به اشرف که به خواست رژیم ایران و بنا به دستور العمل نخست وزیری عراق صورت می‌گیرد، از مصادیق جنایت علیه بشریت و جنایت علیه جامعه بین المللی است و مسئولان آن باید محاکمه و مجازات شوند. تمامی مجاهدان اشرف افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو و پناهجویان و افراد مورد نگرانی هستند.
بر اساس دستور نخست وزیری برق اشرف باید به طور کامل قطع باشد و حتی یک لحظه آب به اشرف پمپاژ نشود. کمیته سرکوب اشرف برای پیاده کردن این دستور جنایتکارانه، حیدر عذاب یک افسر جنایتکار را از لیبرتی به اشرف منتقل کرده است. او به خاطر شرکت در دو قتل عام در اشرف از سوی دادگاه اسپانیا احضار شده است. شماری از عوامل نیروی قدس و سفارت رژیم ایران در بغداد نیز در اشرف به همراه حیدر حضور دارند و بر قطع آب و برق و غذا نظارت دارند. آنها در دو روز گذشته همه زوایای سیاج اطراف اشرف را با دقت بازرسی کرده اند تا مطمئن شوند از هیچ منفذی آب یا برق وارد اشرف نشود.
قطع آب و برق در گرمای 50 درجه سانتیگراد در حالیست که از 14 ماه پیش یک قطره گازوییل و از 20 ماه پیش یک قطره نفت و از 40 ماه پیش، یک قطره بنزین وارد اشرف نشده است. وضعیت آب در داخل اشرف بحرانی است و بیماران در شرایط بسیار خطرناکی به سر می برند ( عکس ضمیمه است)
طبق دستور العمل نخست وزیری، چنانچه مقامات عراقی از سوی مراجع بین المللی در مورد قطع آب و برق مورد سوال قرار بگیرند، پاسخ اینست که مشکل قطع برق شامل همه مردم عراق می‌شود و قطع آب هم به خاطر قطع برق است. در حالیکه این یک دروغ بزرگ است و موضوع ربطی به مشکلات برق دیالی ندارد و حتی ایستگاه برق اشرف، دارای برق است، اما اجازه دادن برق به اشرف را ندارد ( عکس ضمیمه است)
100تن ساکنان اشرف بر اساس توافق چهارجانبه 17اوت2012 (دولت آمریکا، دولت عراق، ملل متحد و ساکنان) در اشرف باقی مانده اند. بر اساس این توافق مزبور و نامه رسمی نماینده ویژه دبیرکل در 6 سپتامبر 2012 این 100 تن تا فروش همه اموال در اشرف خواهند ماند. مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا در مورد اشرف نیز تصریح کرد اقامت این افراد در اشرف محدودیت زمانی ندارد (خبرگزاری فرانسه -3 اکتبر 2012). اما دولت عراق تا کنون اجازه فروش یک دلار از اموال ساکنان را نداده است.
مقاومت ایران دولت آمریکا و ملل متحد را به خصوص با توجه به تعهدات روشن شان در قبال سلامت و امنیت ساکنان اشرف، در قبال این جنایت علیه بشریت از سوی دولت عراق مسئول میداند و آنها را به اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره جنایتکارانه و وصل فوری آب و برق و عدم ممانعت به ورود مواد غذایی فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول شهریور 1392 (23 اوت2013)