حناق درمانی های شیخ حسن روحانی!


درحاللیکه آخوند روحانی در تازه ترین سخنان خود تلاش نموده است تا مجموعه فشارها معیشتی، اقتصادی و مالی بر جامعه و بویژه اقشار ضربه پذیر را ناچیز جلوه دهد، اما واقعیت های موجود در ایران آخوندزده، تصویر دیگری را به بیرون ساطع می نمایند.

شیخ حسن روحانی در جلسه دولت مدعی گردیده که با مجموعه فشارهای اقتصادی و «در مقابله با تحریم‌ها معجزه اتفاق افتاد و مردم خم به ابرو نیاوردند»!! (سایت حکومتی مشرق نیوز ۱۲ شهریور ۱۳۹۹)
به یقین این دروغگویی های آشکار حکایت همان ضرب المثل «دروغ که حناق نیست» را دارد، زیرا هرآنچه که اکنون مردم ایران تحت این حاکمیت دزد و غارتگر تجربه میکنند، چیزی بجز فقر، فلاکت و فشارهای سازمان داده شده از سوی رژیم آخوندی بیش نیست.

دراین رابطه تازه ترین داده های مرکز آمار رژیم سخن از افرایش شدید تورم و گرانی بویژه برای کالاهای اساسی و نیازهای اولیه تا سقف «۱۰۰ درصد» طی یک سال گذشته را دارند.
یک گزارش حکومتی (سایت دنیای اقتصاد ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) دراین رابطه می نویسد: «تغییرات قیمت اقلام خوراکی نشان‌دهنده کوچک‌شدن ماهانه سفره ایرانیان به‌دلیل تورم مثبت اغلب مواد خوراکی است».
براین اساس اقلامی مانند «برنج خارجی، پنیر و شیر پاستوریزه، موز و پرتقال» طی مرداد ماه با رشدی معادل «۱۰ درصد» نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته و یا «تفاوت قیمت یک کیلو برنج ایرانی و یک کیلو برنج غیرایرانی به ۹ هزار تومن رسیده است. در بین کالاهای خوراکی، قیمت برنج خارجی ۵/ ۱۰۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و یکی از بالاترین تورم‌های نقطه‌به‌نقطه را ثبت کرده است».

ترجمان این جملات بدان معنا است که اکنون به دلیل فقر مالی مردم، بیکاری ، رکود اقتصادی و تولید و همچنین افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی، میلیون ها خانوار ایرانی ، بسیاری از اقلام خوراکی را از سفره های خود حذف کرده اند.
این واقعیت را می توان در گزارش دیگری بخوبی رویت نمود. برای نمونه بسیاری خانواده ها عملا گوشت قرمز، گوشت سفید، مواد لبنی و یا تخم مرغ را بشدت کاهش داده و یا مصرف آن را به کنار گذاشته اند.
سایت حکومتی فراز در این رابطه پیشتر اعتراف کرده بود: «دو میلیون خانوار که حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از جمعیت برآورد می شود مطلقا در سال ۹۸ گوشت نخورده اند».

همچنین براساس آخرین ارزیابی های رژیم «قیمت گوشت قرمز در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم این کالا در برخی ماه‌های سال ۹۸ به بالاتر از ۱۱۰ درصد رسیده و همین مسئله یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش مصرف این کالا است».
حال با نگاهی به همین داده های قطره ای از سوی دوایر حکومتی، معلوم نیست که شیخ حسن روحانی بر مبنای کدام آمار و ارقام از بروز «معجزه» در کشور حرف می زند!.