انتخاباتی دیگر، با نمایشی دیگر



با نزدیک شدن به موعد برگزاری نمایشی بنام «انتخابات مجلس» در دیکتاتوری ولایت فقیه، اکنون باند های بجان هم افتاده حکومت نیز دست به صف آرایی و آرایش قوا زده اند.

براین منطق شیخ حسن روحانی طی روزهای اخیر برای گرم کردن هرچه بیشتر تنور انتخابات آنچه را که در ته دل باند وی حسن است، به بیرون ساطع کرده است.
آخوند روحانی این امنیتی‌ترین «رئیس‌جمهور» حکومت در سخنانی ضمن اعتراف به ابعاد شکست نظام در به بن‌بست کشاندن کشور و سرکوب خونین در جامعه به‌ویژه علیه مجاهدین و دگر اندیشان، از جمله می‌گوید: «بهترین مجلس شورای اسلامی، مجلس اول بود.. مجلسی بهتر از مجلس اول پیدا نمی‌کنید که نظارت اینجوری نبود، شورای نگهبانی نبود تا اینجوری نظارت کند دفاتر نظارتی نبود همه آمدند ثبت نام کردند... حتی مجاهدین ثبت نام کردند مجاهدین حق ثبت نام داشتند».

ترجمان این سخان همان اذعان به این واقعیت است که صدالبته و به «سه بار» یعنی نه بار غلط کردیم و در پروژه «سرکوب» شکست خوردیم. این «ما» بودیم که اساس و بنیان جامعه سرشار از نشاط، شور و شعف ایران را در فردای انقلاب ضد سلطنتی به بند کشیدیم و بیش از ۱۲۰ هزار زن و مرد، پیر، جوان، دانش‌آموز و دانشجو و معلم، ورزشکار و فرهیخته و هر مخالفی و منتقدی را شکنجه و سپس به جوخه‌های اعدام سپردیم.

این سخنان، ترجمان همان منطق عداوت، کینه، عقب‌ماندگی عقیدتی و فکری در تمامی دیکتاتورها است، زیرا در پایان عمر بغایت ننگین خود و زمانیکه توده‌های بجان از هر امکانی در کوچه و خیابان دست به اعتراض و آتش زدن سمبل‌های آن زده و از فرصتی برای بخروش آمدن علیه ستم و جباریت حاکم استفاده می‌کنند، صدالبته «صدای انقلاب» را به رساترین شیوه شنیده و بدلیل جبر زمان و سنبه پرزور مردم و مقاومت نیز بدان اعتراف می‌کنند.
بهرحال اعتراف اخیر آخوند شیاد روحانی به بست موجود در درون نظام، خشم طرف مقابل را برانداشت بطوریکه بلافاصله سخنگوی فیلتری بنام «شورای نگهبان» به صحنه آمده و ضمن کشیدن شمشیر «ولایت» از نیام، گفت: «رئیس‌جمهور نباید نهادهای مسئول را به عدم رعایت قانون فرا بخواند». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۱۷ مهر ۱۳۹۸)

وی سپس برای اینکه پیام خامنه‌ای به باند مقابل را خوب تفهیم کرده باشد، چشم‌انداز روند انتخابات نمایش حکومت را اینگونه به بیرون ساطع کرد: «ورود افراد دارای سوابق فساد اخلاقی و اقتصادی به مجلس خلاف حق‌الناس بوده و شورای نگهبان ‌به عنوان ناظر انتخابات در قبال آن مسئول است و وظیفه خود را طبق قانون انجام خواهد داد. مقامات کشور بهتر است بر الگوی رعایت قانون تاکید کنند نه بر طبل فرار از قانون بدمند».

بدین‌سان مشخص می‌شود که تیغ «حذف فله‌ای» باند شیخ حسن روحانی از هم‌اکنون بدلیل «فساد اخلاقی و اقتصادی» در دستور کار نظام ولی‌فقیه قرار گرفته است. سخن از چشم‌اندازی است که صدالبته اوضاع را برای کلیت نظام در این وضعیت بحرانی و با وجود مجموعه بحران‌های داخلی و بین‌المللی بسیار تیره و تارتر از همیشه به نمایش می‌گذارد.