اجماع بین‌المللی – تیک تیک زمان به نفع ولی‌فقیه ارتجاع نیست



با افزایش تنش ها در خلیج فارس و همچنین درحالیکه دیپلماسی ترور، بمب گذاری و صدور بلوا به خارج از مرزهای کشور از سوی ولی‌فقیه ارتجاع شدت یافته است، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا یکبار دیگر به تلاش برای ایجاد آرامش در این منطقه بحرانی دست بزند.

براین اساس طی روزهای آینده سه کشور باقی مانده غربی در برجام قرار است تا در خصوص «باقی ماندن رژیم» در برجام دست به ابتکار عمل و نیز دیدارهایی نیز با برایان هوک، مسئول گروه کار ایران بزنند.
پیشتر نیز سران اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه رژیم آخوندی را «به خویشتن‌داری» دعوت کرده‌ و هشدار داده‌اند که: «در صورت خروج از برجام، ایران مشمول تحریم‌ها و سخت‌گیری‌های این اتحادیه خواهد شد».

این مواضع در حالی بیان شده که دیکتاتوری ولی‌فقیه از طریق سخنگوی خود در سازمان انرژی اتمی، از افزایش غنی‌سازی به سقف «۲۰ درصد» طی روزهای آینده خبر داده بود. براین اساس رژیم آخوندی در نظر دارد تا علاوه بر افزایش غنی‌سازی، از سانتریفیوژهای مدل جدید نیز برای رسیدن به این میزان استفاده نماید، امری که به گفته کارشناسان مسائل اتمی «عبور از خطوط قرمز و تعین شده از سوی شورای امنیت» می‌باشد.

در این رابطه جان بولتون، مشاور امنیت ملی در کاخ سفید با تاکید براین سیاست مخرب رژیم آخوندی گفت: «طرح‌های آنها برای غنی‌سازی اورانیوم باج‌خواهی هسته‌ای است و باید با افزایش فشارهای بین‌المللی پاسخ داده شود. وضعیت بسیار خطرناک است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست ما آماده هر اقدامی برای مقابله با تهدیدهای نظامی رژیم ایران هستیم».

تلاش ها در اتحادیه اروپا و پاره ای از کشورهای آسیایی در حالی صورت می‌گیرند که سپاه تروریستی پاسداران طی روزهای اخیر بر حملات مستقیم و غیر مستقیم خود علیه کشورهای همسایه و عربی افزوده و بدین سان شرائط را برای رسیدن به آرامش عملا دشوار کرده است.
شلیک موشک و یا ارسال پهپاد های انفجاری، مین‌گذاری علیه کشتی های نفتی به موازات سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا در آسمان بین‌المللی خود مبین این واقعیت است که خامنه‌ای تلاش دارد تا با اهرم صدور ترور، دست به باجگیری و عقب‌نشینی طرف‌های مقابل بزند.

در این رابطه برایان هوک در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است: «قایقهای ایرانی که در تنگه هرمز و حومه عمل می‌کنند در ۱۲ و ۱۳ ژوئن قبل از انفجار در هر نفتکش به نفتکشهای فرانت التیر و کوکوکا کاریجس نزدیک شده بودند. وی گفت آنهایی که این اطلاعات مهم را دیدند همگی بدون تردیدی گفتند، این حملات کار ایران بوده است».

همچنین تلاش های اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر ایالات متحده چهار «هدف اصلی» برای رسیدن به هرگونه توافق را در دستور کار قرارداده است. براین اساس موضوعاتی مانند «اتمی، موشکی، منطقه‌ای» و همچنین «آزادی گروگان ای آمریکا» از جمله محورهای اصلی این سیاست می باشند.