کنفرانس مکه – خامنه‌ای رسید شرارت‌های خود را دریافت کرد



برگزاری سه اجلاس مهم از سوی کشورهای اسلامی و همسایه در مکه و توافقات بعمل آمده در این رشته از کنفرانس‌ها که بنظر بسیاری از کارشناسان مسائل ضد تروریسم و بنیادگرایی، شکست سنگینی برای دیکتاتوری ولی فقیه بهمراه داشت، به یقین سخن از شکل گیری روند دیگری در منطقه خاورمیانه طی هفته های آینده را دارند.

در این رشته از کنفرانس‌ها که دیکتاتوری آخوندی عامدانه به آنها دعوت نشده بود، دو موضوع مهم و مرتبط با رژیم آخوندی در دستور کار قراگرفته بود.
نخست تقابل با سیاست‌های مخرب تروریستی رژیم و دیگری موضوع سوریه و اتخاذ سیاستی‌های هماهنگ شده علیه هر دوی این روند.
از فردای بمب‌گذاری و شلیک موشک و یا ارسال پهپادهای انفجاری به کشورهای همسایه، انتظار می‌رفت تا اجماعی منطقه‌ای علیه رژیم آخوندی صورت بگیرد، زیرا در صورت نبود یک سیاست قاطع و مقاومت علیه بنیادگرایی هار خامنه‌ای، به یقین منطقه خاورمیانه هرگز روی آسایش به خود نخواهد دید.

کشورهای شرکت‌کننده علاوه بر تأکید بر ایجاد «مکانیزم دفاع مشترک», حملات تروریستی از سوی سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن در منطقه مانند شبه‌نظامیان وابسته به حکومت آخوندی به «تأسیسات نفتی عربستان و کشتی‌های تجاری در آبهای امارات، و همچنین پرتاب ۲۲۵ موشک به عربستان از جمله به مکه و حملات با بیش از ۱۵۵ هواپیمای بدون سرنشین توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم» محکوم نمودند و بدین سان خامنه‌ای «رسید» شرارت‌های خود در کشورهای اسلامی و همسایه را دریافت نمود.

همچنین کشورهای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه پایانی خود «بر شراکت استراتژیک میان شورای همکاری خلیج‌فارس و ایالات متحده آمریکا و قرارداد دوجانبه بین کشورهای این شورا و آمریکا برای تأمین امنیت و ثبات منطقه تأکید کرده، از استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با پروژه اتمی و برنامه موشکهای بالستیکی و فعالیت‌های تجاوزکارانه حزب‌الله و سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان حوثی و سایر سازمانهای تروریستی حمایت کرده» است (سایت مجاهدین خلق ۱۱ خرداد ۱۳۹۸)

در میان ۵۶ کشور شرکت‌کننده در این رشته از کنفرانس‌ها تنها دولت عراق بود که از شرکت در رای گیری بر سر قطعانامه های پایانی خودداری نمود.
در این رابطه محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت در مصاحبه‌ای با سایت ایلاف تأکید کرده است: «اعتراض عراق نسبت به محکوم نمودن اقدامات رژیم ایران توسط کنفرانس سران عرب در مکه نشان می‌دهد که این کشور هم‌چنان گروگان رژیم ایران و سکوی صدور تروریسم و بنیادگرایی است».

وی در ادامه می‌افزاید: «بعد از جنگ ۲۰۰۳ و سرنگونی رژیم سابق عراق و باز کردن دروازه‌های آن توسط آمریکا این رژیم توانست بدون پرداخت هیچ قیمتی عملاً عراق را اشغال و سکوی پیشروی در منطقه کند.
محدثین خاطرنشان ساخت تا رژیم از عراق اخراج نشود و قیمت تجاوزاتش را ندهد به وقایعی مانند انفجار کشتی‌ها در فجیره و خطوط لوله نفت سعودی ادامه می‌دهد».