خفگی صادرات نفت رژیم



با اوجگیری تنش در خلیج فارس و شدت گرفتن تحریم ها بویژه علیه صادرات نفت، اکنون دیکتاتوری آخوندی در بن بست و تنگناهای شدید مالی در تله افتاده است.

واقعیتت این است که خامنه ای در یک اشتباه محاسبه براین باور بود که حاکمیت از طریق قاچاق نفت و یا ایجاد رابطه با چند کشور مانند هند، چین، عراق و یا ترکیه در وضعیتی خواهد بود تا صادرات نفت خود را تضمین نماید.
این روند که از فردای برهم خوردن معافیت برای ۸ کشور خریدار نفت ایران متوقف گردیده، اکنون در منطق خود محموله های نفتی رژیم را در دریاها، بنادر و یا کشتی های نفتی قفل و سرگردان نموده است.

یک گزارش بین المللی دراین رابطه تاکید کرده است: «بیش از ۶۶ میلیون بشکه نفت ایران در تأسیسات ذخیره‌ سازی خشکی کشور و نفتکش‌ ها انبار شده است».
براین اساس شاهد هستیم که صادرات نفتی رژیم که تنها طی یک سال گذشته و با آغاز تحریم ها اکنون در بهترین حالت به سقف ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

کشورهایی مانند ترکیه، چین و یا هند نیزدر این میان ضمن دوری جستن از دیکتاتوری آخوندی، بدنبال کشورهای جایگزین مانند روسیه، عربستان و یا امارات رفته اند.
برای نمونه سفیر هند در واشنگتن ضمن اعلام این خبر گفته است: «هند به تمامی واردات نفتش از ایران خاتمه داده است».
لازم به ذکر است که هند از جمله خریداران عمده نفت رژیم آخوندی می باشد که تا پیش از راه افتادن تحریم‌های نفتی، روزانه حدود ۴۵۰ هزار بشکه از ایران خریداری میکرد. این میزان در روند اولیه خود به ۳۰۰ هزار بشکه طی شش ماه گذشته و اکنون بطور کامل متوقف گردیده است.

خبرگزاری رویتر در ادامه گزارش خود از وضعیت بشدت ضربه خورده صادرت نفتی رژیم می نویسد: «داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ۱۶ نفتکش ایران با ظرفیت جمعاً ۲۰ میلیون بشکه به‌عنوان ذخیره‌های شناور مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ۱۰ فروند از این نفتکشها با ظرفیت ۱۱ میلیون بشکه در چهار هفته اخیر در بنادر متوقف بودند».

بدین سان با افت صادرات نفتی رژیم، شاهد سقوط شدید درآمد ها از این طلای سیاه برای دیکتاتوری خامنه ای می باشیم. آخوند روحانی در سخنانی بغایت خنده دار و پس از فشارهای باند مقابل برای ارائه راه حلی برای خروج از این بحران اعلام کرده است: «مگر لازم است که فقط صادرات کشور متکی به نفت یا به موادی باشد که وابسته به نفت است؟ اینگونه نیست، بلکه راه باز است؛ صنعت گردشگری می‌تواند بزرگ‌ترین تحول را در کشور ایجاد کند زیرا در یک‌سال گذشته آمارهای مربوط به صنعت گردشگری کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است».!! (سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۱ خرداد ۱۳۹۸)

پیشتر نیز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد بود که با راه افتادن تحریم ها علیه سیاست های مخرب خامنه ای، این کشور تلاش خواهد کرد تا صادرات نفت رژیم آخوندی را به صفر برساند، امری که اکنون در روند خود در حال شکل گرفتن می باشد.