رژیم آخوندی – بهای دلار و سکه طلا سر به فلک کشیدند!

روند روبه رشد افت ارزش پول ملی و همچنین رشد بیمارگونه قیمت سکه طلا که طی ده سال گذشته شیب بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است، به یقین ماحصل شکست سیاست‌های مالی و اقتصادی رژیم و نیز شکست مخرب و جاه‌طلبی‌های دیکتاتوری ولی‌فقیه می‌باشد.

در این رابطه و با نیم‌نگاهی به این روند شتابان، به‌خوبی درمی‌یابیم که برای نمونه در حالیکه قیمت دلار در سال ۹۲ به میزان ۳۲۰۰ خرید و فروش می‌گردید، اکنون به یمن سیاست‌های آخوندی در بهترین حالت به سقف ۶۸۰۰ تومان و در بسیاری از بازارهای ارز تا سقف ۸۰۰۰ تومان نیز خرید و فروش می گرد. بر این منطق ملاحظه می‌شود، تمامی علائمی که دولت آخوند روحانی برای راه‌اندازی «دلار ۴۲۰۰ تومانی» و به تبع آن آرام نمودن بازار به بیرون ساطع کرده بود، اکنون با شکست‌های زنجیره‌ای روبرو گردیده است.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این روند مخرب که معیشت و زندگی هشتاد میلیون ایرانی را دستخوش بحران‌های لاعلاج کره است، نوشت: «قیمت سکه که در سال ۹۲ در آغاز دولت یازدهم ۱. ۱ میلیون تومان بود و تا سال ۹۵ نیز با رشدی اندک به ۱. ۲ میلیون تومان ‏رسیده بود تا ابتدای سال ۹۷ با رشدی حیرت‌انگیز و باورنکردنی از مرز ۲. ۴ میلیون تومان نیز عبور کرده است».

وضعیت در رابطه با صعود شتابان قیمت ارزهای خارجی به‌ویژه دلار آمریکا و یورو نیز به همین منوال است. بحران مالی پدیدارشده در حالی است که هنوز تحریم‌های اعلام شده از سوی ایالات متحده به جریان نیافتاده و رژیم مشغول «چک و چانه زنی» با اتحادیه بر سر سرنوشت برجام می‌باشد.

این گزارش در ادامه به رشد شدید بهای ارزهای خارجی اشاره کرده و می‌افزاید: «هر دلار آمریکا، که در سال ۹۲، حدود ۳۲۰۰ تومان بود به ۳۷۴۰ تومان در سال ۹۵ یعنی اواخر دولت یازدهم رسید، اما در طول ‏سال ۹۶ و ابتدای ۹۷ با انفجار ناگهانی به صورت غیررسمی از مرز ۷ هزار تومان نیز عبور کرد». (سایت حکومتی انتخاب ۲۱ خرداد ۱۳۹۷)

یکی از آثار این روند شتابان و بروز بلبشو در سیستم مالی کشور که در پشت بخشی از آن حکومت دزد ولی‌فقیه قرار دارد، همان ایجاد فشار بر اقشار ضربه‌پذیر با خیل بیکاران و فقرا می‌باشد.
از آنجائی که به یمن نامبارک این رژیم فاسد جامعه ما اکنون به یک جامعه کاملا مصرفی و وابسته به واردات تبدیل شده است، به‌خوبی می‌توان تبعات این وضعیت را بر قیمت اجناس وارداتی و همچنین بر تورم و گرانی مشاهده نمود.

یک نمونه این بحران رشد ۴۰ درصدی اقلام و نیازمندی‌های عمومی طی دو ماه گذشته می‌باشد.
 بر اساس گزارش بانک مرکزی رژیم، تنها در ‏یکسال منتهی به اردیبهشت ماه امسال «تخم مرغ ۵۱ درصد، گروه لبنیات ۸. ۵ درصد، برنج ۲. ۷ درصد، میوه‌های تازه یک درصد، ‏سبزی‌های تازه ۳. ۴ درصد، گوشت قرمز ۲۳. ۳ درصد، چای ۲۰. ۷ درصد و روغن ۱. ۹ درصد رشد کرده‌اند». ‏

همچنین طی همین فاصله زمانی نیز «قیمت ‏برنج خارجی حدود ۳۷. ۲، گوشت گوسفندی ۲۲، گوشت گوساله ۱۶، مرغ ۱۶. ۳، موز ۲۶. ۸، سیب درختی زرد ۲۰. ۶، گوجه ‏فرنگی ۴۸. ۷، سیب زمینی ۱۹. ۶، رب گوجه فرنگی ۱۶. ۵ و چای خارجی ۱۶. ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند».