صندوق صدقات – بنام خدمات، بکام ولایت!

گوشه‌ای از ابعاد فساد و دزدی‌ها حکومتی همان راه‌اندازی صندوق صدقات در کوچه و خیابان‌های شهرهای مختلف کشور است.

رژیم آخوندی که در غارت و دزدی زبان زد خاص و عام می‌باشد، طی سالیان گذشته برای پر کردن صندوق حکومتی و جبران هزینه‌های میلیاردی در زمینه صدور تروریسم و بنیادگرایی، دست به راه‌اندازی «خط تولید» صندوق‌های صدقات زده است.
بر این سیاق هیچ ارگان و یا دستگاه حکومتی از ابعاد درآمدهای نجومی این صندوق‌ها و یا مصارف احتمالی آنها اطلاعی ندارد، زیرا درآمدهای میلیاردی این صندوق‌ها مستقیم به بیت خامنه‌ای و زیر شبکه‌های مالی و پولشویی حکومت وصل می‌باشند و بدین سان از دادن هرگونه «مالیات» و یا اطلاعات و حساب و کتاب به جامعه معاف می‌باشند.

در یک گزارش حکومتی به نقل از نماینده مجلس رژیم در کمیسیون اجتماعی، ضمن اعتراف به ابعاد تنفر مردم از این سوءاستفاده‌های مالی رژیم آمده است: «من معتقدم کمیته امداد برای اینکه روشن کند، پول‌های جمع‌آوری شده در کجا صرف می‌شود، باید یک حرکت فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهد، اما متاسفانه این کار را نمی‌کند. در واقع برای مردم مشخص نیست، پول‌هایی که در صندوق‌ها ریخته می‌شود در کجا و به چه صورتی توزیع می‌شود؟ اصلا چه اطمینانی وجود دارد، برای اینکه پول‌ها به دست افراد نیازمند برسد؟». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۰ خرداد ۱۳۹۷)

اما در پشت این جملات اذعان به کمپین‌های مختلف اجتماعی علیه دزدی‌های حکومت بنام «صندوق صدقات» می‌باشد. طی هفته اخیر در شبکه‌های مجازی تصاویر متعددی از تخریب صندوق‌های صدقات قلابی رژیم در شهرهای مختلف منتشر شده که گوشه‌ای از خشم و انزجار عمومی را علیه دزدی‌های «کمیته امداد» را به نمایش می‌گذارند. همچنین هشتگی بنام «کمپین انداختن صندوق صدقات کمیت امداد به سطل آشغال» در شبکه‌های مجازی راه افتاده که با بازتاب گسترده اجتماعی همراه بوده است.

این گزارش در ادامه به شیوه‌های مختلف دزدی و سوءاستفاده از سوی متولیان و کارگزاران فاسد حکومت اعتراف کرده و می‌افزاید: «دیده‌ایم که برخی از دزدها کلیدهایی دارند که قبل از کمیته امداد، صندوق‌ها را خالی می‌کنند. همین امر به اعتماد مردم لطمه می‌زند». این کارگزار رژیم سپس ادامه می‌دهد: «مردم دقیقا نمی‌دانند کمیته چطور این پول‌ها را هزینه می‌کند، زیرا هیچ تبلیغ و اطلاع‌رسانی ای در این زمینه صورت نگرفته است. مردم هیچ اطمینانی ندارند از اینکه آیا واقعا پول‌هایی که کمک می‌کنند به دست نیازمندان می‌رسند یا خیر».

وضعیت برای چنین شیوه‌های مافیایی در دیکتاتوری خامنه‌ای به حدی است که حتی متولیان رژیم در این زمینه کلیت کمیته امداد با میلیاردها دلار سرمایه منقول و غیرمنقول را زیر سؤال برده‌اند. بنا بر داده‌های قطره‌ای از سوی این ارگان غارتگر، کمیته امداد تنها در سال ۹۶ بیش از «۱۲۰۰ میلیارد » درآمد داشته است. سایت حکومتی مشرق نیوز (۳ شهریور ۱۳۹۶) در گزارشی با اشاره به درآمدهای نجومی این ارگان فاسد حکومتی به نقل از رئیس آن نوشته بود: «سال ۹۴ درآمد ما خیلی بهتر شده بود. سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ یک و نیم برابر شد؛ یعنی ۵۰ درصد درآمد ما بالا رفت».

همچنین گزارش فوق به تنفر عموم از کمیته امداد خمینی اشاره کرده و سپس ادامه می‌دهد: «پول‌های جمع شده در صندوق صدقات بیشتر از آن چیزی است که اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: این یک واقعیت است، اما همین پول‌ها به صورت هدایت شده هزینه نمی‌شوند. امروزه مردم نمی‌پسندند که کمیته امداد خمینی که برای خدمت به محرومان جامعه کار می‌کند، یک ساختمان مجلل و بزرگ‌تر از وزارتخانه‌ها برای خودش احداث کند و این سؤال پیش می‌آید که از کدام پول‌ها ساختمان‌های مجلل ساخته شده است؟».