دلار و طلا بالا می روند، رژیم آخوندی و بهای نفت پایین می روند

روند افزایش نرخ دلار آمریکا در ایران ادامه دارد وهر دلار آمریکا طی روزهای اخیر در بازارهای تهران به قیمت ۳۷۲۵ تومان خرید و فروش شد.

این بالاترین نرخ دلار در ایران طی سه سال گذشته به‌شمار می‌رود. به‌دنبال توافق اتمی انتظار می‌رفت قیمت دلار کاهش یابد اما نه تنها کاهش نیافت بلکه روند صعودی یافت.
مزید برافزایش قیمت دلار، محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان رژیم، به افزایش ۳۲ تا ۳۳ هزار تومانی قیمت سکه در روزهای اخیر اعتراف کرد و گفت: ”تحولات سیاسی منطقه باعث شده است که قیمت طلا در روزهای اخیر افزایش یابد چرا که بسیاری از معامله گران اقدام به خرید طلا در بازارهای جهانی کردند که عملاً باعث افزایش قیمت جهانی طلا شد.“
قیمت طلا و قیمت ارز در روزهای اخیر سیر کاملاً صعودی داشت به‌صورتیکه قیمت طلا در این هفته ۴۳ دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. ازسوی دیگر موج محکومیت ها و اقدامهای تروریستی وآتش افروزی های رژیم آخوندی درمنطقه وبه ویژه آتش زدن سفارت عربستان د رتهران و کنسولگری آن در مشهد، شدت بی سابقه ای پیدا کرده است
خبرگزاری رویتر ۲۰ دی ۹۴  طی گزارشی از قاهره گفت: ”وزرای خارجه اتحادیه عرب، رژیم ایران را به دخالت در امور خاورمیانه و بی‌ثباتی امنیتی منطقه متهم کردند“. در شروع اجلاس اتحادیه عرب شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات گفت: ”ما به‌شدت حملاتی را که علیه مراکز دیپلوماتیک سعودی در ایران صورت گرفت محکوم می‌کنیم. همچنین قاطعانه سیاست رژیم ایران برای دخالت در امور عربستان و یا هر کشور عربی دیگر عربی را محکوم می‌کنیم و بر ایستادگی خود در کنار عربستان برای مقابله با تروریسم و بنیادگرایی تأکید می‌کنیم“.
از طرف دیگر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز گفت: ”رژیم ایران با تمام ظرفیت برای دخالت در امور کشورها و ایجاد فتنه و فرقه‌گرایی و جنگ مذهبی و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی، تلاش می‌کند“.
سامح شکری وزیرخارجه مصر از عربستان سعودی در مقابل تجاوزهای رژیم ایران حمایت کرد و گفت: ”از دبیرکل اتحادیه عرب می‌خواهیم تا پرونده دخالتهای رژیم ایران و محکومیت آن را به سازمان ملل‌متحد بکشاند“.
در این وانفسای وضعیت رژیم آخوندی، قیمت نفت سبک و سنگین صادراتی ایران در یک هفته اخیر بیشترین میزان کاهش را در بازار به ثبت رساند به طوری‌که قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران به زیر ۲۸ دلار رسید.
خبرگزاری حکومتی مهر آخوندی روز سه شنبه ۱۳ دی با عنوان ”نفت ایران ارزان‌ترین نفت جهان شد“ نوشت: ”در ادامه تندتر شدن شیب سقوط آزاد قیمت طلای سیاه در بازار جهانی، شاخص نفت سنگین صادراتی ایران به یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین نفت‌ خام های موجود در بازار تبدیل شده است. ضمن آنکه قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران از این کاهش قیمت در امان نماند. “در این مدت قیمت هر بشکه سبک صادراتی ایران با کاهشی حدود ۶۷ سنتی به ۳۱ دلار و ۷ سنت رسید، ….“