محکومیت اعدامهای فزاینده و نقض حقوق بشر در ایران در اجلاس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا

در جلسه کمیسیون خارجی پارلمان اروپا که وزیر خارجه رژیم آخوندی نیز در آن شرکت داشت، نمایندگان حاضر، نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها را بشدت محکوم کردند و وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی را آماج اعتراضات خود بخاطر اعدامهای فزاینده و نقض حقوق بشر و هم چنین آزمایشهای موشکهای بالیستیک و دخالت در کشورهای منطقه  قرار دادند.

چارلز تانوک نماینده پارلمان اروپا از انگلستان:
بنظر ما معامله با رژیم ایران، نیازمند حداکثر مانیتورینگ توسط سازمانهای بین المللی است. قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد از تولید موشکهای قاره پیما که توان حمل کلاهک اتمی توسط رژیم ایران را دارند جلوگیری میکند. وزیر دفاع شما اخیرا گفته است که موشکهای دور برد عماد که در سال آینده آماده میشوند قادر به حمل سلاح هسته ای میباشد. جرا رژیم ایران به موشکهای قاره پیما نیاز دارد؟ و آنها  به سمت کی نشانه گرفته میشوند؟
در رابطه با حقوق بشر رژیم ایران نیز در سال گذشته بیش از ۸۰۰ زندانی شامل روحانیون سنی مذهب را اعدام کرد و هم اکنون بلاگر ها و ژورنالیست ها زندانی هستند. بهائی ها و مسیحیان بشدت توسط دولت شما سرکوب میشوند بخصوص آنها که از اسلام به دین دیگری گرویده اند و آنها را مرتد میدانید. کی قرار است که رژیم ایران به این سنت اسلامی «لا اکراه فی الدین » - هیچ اجباری در دین نیست احترام بگذارد؟

سوفیا ساکورافا نماینده پارلمان اروپا از یونان -رئیس هیئت پارلمان اروپا در رابطه با کشورهای امریکای مرکزی:
ماه گذشته اعلام شد که رژیم ایران ۲۰۰۰۰۰ نفر جنگجو را تعلیم داده است من میخواستم از شما بپرسم که آیا شما واقعا فکر میکنید که با این استراتژی باعث کاهش تنش ها با عربستان سعودی و گسترش صلح در منطقه خواهید شد؟ ....
مورد دوم اینکه یکی از فرماندهان سپاه بنام اسکندری قبل از اینکه در سوریه جان خود را در ماه مه ۲۰۱۴ از دست بدهد گفت که نیروهای زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تقویت نیروهای اسد در سوریه میجنگند. اینرا چطور توضیح میدهید؟

تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا از استونی:
شما حتماً موافقید که در انتها همه چیز به اعتماد ختم میگردد زیرا که تحریمهای اعمال شده بر ایران شامل نقض حقوق بشر  و حمایت از تروریزم نیز میگردند. آیا شما موافقید که تست تعیین کننده برای برقراری مجدد اعتماد بین ما باید به پیشرفت وضعیت حقوق بشر در ایران و وضعیت اقلیت های مذهبی و قومی مشروط باشد؟ بعنوان مثال یک خانم ۲۹ ساله جوان بنام آتنا فرقدانی برای گذاشتن یک کاریکاتور روی فیسبوک بر علیه قوانین جدید  زن ستیزانه به ۱۲ سال زندان محکوم شد.
آیا شما میتوانید توضیح دهید که چرا هزاران نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس آینده توسط بالاترین مقامات کشور سلب صلاحیت شدند؟

تاکیس حاجی جورجو، نماینده پارلمان اروپا قبرس و نایب رئیس کمیته پارلمانی مشترک اتحادیه اروپا و ترکیه:
ما در مورد مسئله ای صحبت میکنیم که شما در صحبت هایتان به آن اشاره نکردید و آن هم مسئله حقوق بشر است. در کشور شما نسبت به جمعیت آن بالاترین تعداد اعدام را دارد. افراد بدلیل هر جرائمی اعدام میشوند و اعدام ها هم در ملاء عام صورت میگیرند.

جیمز کارور نماینده پارلمان اروپا از حزب استقلال انگلستان:
چرا رژیم ایران همواره از سازمانهای تروریستی از قبیل حزب الله  حمایت میکند. بین ژانویه و نوامبر سال گذشته ایران تنها کشوری در خاور میانه بود که تعداد اعدامیانش از همه بیشتر بود این افراد شامل فعالین مذهبی و سیاسی بودند ایا ایران هرگز حکم اعدام را لغو خواهد نمود؟

یارومیر اشتتینا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک و نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع:
اتحادیه اروپا  بر اساس حمایت جهانی از حقوق بشر بنا گردیده است و من نیز قضد دارم بر روی آنها تمرکز نمایم. ایران امروز بالا ترین آمار اعدام نسبت به جمعیت در جهان را داراست. تنها در سال گذشته چند صد نفر از شهروندان ایران اعدام گردیدند. تعداد اعدام ها بطور فزاینده ای هر سال رو به افزایش است.

لارش آداکتوسون نماینده پارلمان اروپا از سوئد و نایب رئیس هیئت رابطه با افغانستان:
طی ۲سال و نیمی که از ریاست جمهوری روحانی میگذرد بیش از ۲۳۰۰ نفر اعدام گردیده اند. بنا بر گزارش جدید عفو بین الملل ایران بیش از هر کشور دیگری در جهان نو جوانان را اعدام میکند. اقلیت های مذهبی مانند بهائی ها و مسیحیان تحت پیگرد قرار دارند و دستگیر می شوند. این اعمال شنیع تا کی قرار است در کشور شما ادامه یابد؟

آندری پلنکویچ، نایب رئیس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از کروآسی که ریاست جلسه را برعهده داشت در ادامه سخنان شماری از نمایندگان بر ضرورت بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید کرد.