سی ان ان:‌ تحریمهای جدید آمریکا و عواقب آن

نه آمریکا از برجام راضی است و نه رژیم ایران میوه آن را برداشته است. تحریمهای جدید هم اوضاع را بغرنج تر کرده است.

در آمریکا لایحه یی تصویب شده که در آن روسیه، کره شمالی و رژیم ایران هدف قرار گرفته اند. رژیم ایران گفته است این یک نمونه دیگر از برخورد خصمانه آمریکا است. روحانی گفته است به هرگونه تحریم پاسخ می دهیم

اقدام مجلس نمایندگان البته هنوز قانون نشده است و کماکان باید به تصویب سنا برسد و باید به امضای دونالد ترامپ برسد.

این، لایحه یی است علیه روسیه و کره شمالی و رژیم ایران که یقینا روسها را خوش نیاید. اما رژیم ایران چه خواهد کرد؟.

جان دیفتریوس مفسر اقتصادی سی ان ان: این لایحه بطور یکپارچه رای آورده است فکر نمی کنم رژیم ایران بخواهد به روزهای جرج دبلیو بوش پسر، برگردند که روسیه، کره شمالی و رژیم ایران را محور شر نامید. حالا حسن روحانی در برابر کابینه دولت حرفهایی زد که درست روی همین انگشت گذاشت. او گفت:‌ ایران به حرکت جدید کنگره حتما واکنش نشان خواهد داد.
او فقط ۱۰ ثانیه در این باره حرف زد اما نگفت این پاسخ چه خواهد بود.
اخیرا دونالد ترامپ که در اوهایو صحبت می کرد گفت اگر آنها به برجام پایبند نباشند مشکل بزرگی ایجاد می کند. او از کلمات تهدید آمیز استفاده کرد.
این موضعگیری بعد از آن است که در خلیج فارس تنشی بوجود آمد و ناو آمریکا به سمت قایق گشت رژیم ایران شلیک هشداری کرد.
در ضمن دو سال از برجام می گذرد نه آمریکا از آن راضیست نه رژیم ایران میوه اش را دیده است  متحدان عرب آمریکا مانند عربستان و امارات هم از آن خشنود نیستند...
در جلسه سنای آمریکا و هنگام بررسی لایحه تحریم رژیم ایران و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران شماری از سناتورها سخنرانی کردند و از این لایحه دفاع کردند.
 
در جلسه رأی گیری برسر قطعنامه تحریمهای شدید علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی،‌ سناتور بن کاردین عضو ارشد دموکراتها در کمیته روابط خارجی سنا گفت:‌ ما تحریم های رژیم ایران را داریم که به خاطر آن از سناتور منندز تشکر می کنیم. ما بخاطر نقض های غیر اتمی رژیم ایران دست به اقدام می زنیم. بخاطر حمایت رژیم ایران از تروریسم، نقض محدودیت موشک های بالستیک، نقض تحریم های تسلیحاتی و نقض حقوق بشر این رژیم را تحت تحریم قرار دادیم.
 
سناتور براون نیز در جلسه سنای آمریکا گفت:‌ رژیم ایران که اصلی ترین حامی تروریسم است منبع مستمر بی ثباتی در سراسر منطقه است. لایحه تحریم این رژیم به دقت نوشته شده است تا تعهدات آمریکا تحت توافق اتمی با رژیم ایران نقض نکند و تحریم های جدیدی را در پاسخ به حمایت این رژیم از تروریسم، نقض حقوق بشرو برنامه موشک بالستیک آن اعمال کند....
 
سناتور رابرت منندز گفت:‌ زمانی که ما بررسی تحریم رژیم ایران را شروع کردیم کسانی بودند که تنها خواستار بررسی نقض های موشک بالستیک آن بودند اما من وسایرین پیگیر بودیم و می گفتیم اعمال نفرت انگیز رژیم ایران فراتر از برنامه موشکی آن است، ما با یک رهبری جمعی توانستم به لایحه بسا بهتری برسیم.

در این لایحه رژیم ایران به خاطر زیرپاگذاشتن قوانین و نظم روابط بین المللی مورد پیگرد قرار می گیرد. ما اخیراً نخست وزیر لبنان را داشتیم. او می گفت اگر شما در مورد حزب الله نگرانید باید منابع مالی حزب الله را پیدا کنید!!!، منابع مالی حزب الله رژیم ایران است و من اضافه می کنم، اگر شما در مورد موشک های قاره پیمای بالستیکی نگرانید، عامل آن رژیم ایران است، اگر شما در مورد بزرگترین صادر کننده تروریسم نگرانید بازهم رژیم ایران است.
اگر شما در مورد نقض حقوق بشر در درون ایران نگرانید رهبری رژیم ایران است.
به همین دلیل این لایحه فرستادن پیامی به رژیم ایران است که نقض قوانین بین المللی عواقب دارد.
سی ان ان ۶ مرداد ۹۶