سی ان ان: مصاحبه با ژنرال دیوید پترائوس

ژنرال دیوید پترائوس می گوید: ما می توانیم از موشک های کروز برای زمین گیر کردن نیروی هوایی اسد استفاده کنیم.

ژنرال دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان می گوید: بشار اسد و حامیان آن یعنی روسیه، رژیم ایران و حزب الله قصد کاهش جمعیت شرق حلب را که حدود  ۲۰۰  تا  ۲۷۵ هزار نفر است، دارند آنها بیمارستان ها و اماکن عمومی شهری را بمباران کرده و وضعیت وحشتناکی را به وجود آورده اند. کاملاً روشن است که آنها قصد نابود کردن این بخش شهر را دارند تا جمعیت آنرا کم کنند.
آمار قتل عام سربرنیتسا را در بوسنی به یاد بیاورید، میزان نابودی در حلب از این هم وحشتناکتر است. در این جا هم قوانین گروژنی صادق است.
شورای امنیت ملی آمریکا در حال بررسی گزینه های مختلف در سوریه است. مطمئنم که بحث هایی درمورد منطقه پرواز ممنوع، اعمالی که بتوان نیروهای رژیم سوریه را زمین گیر کرد و مناطق امن در جریان است. البته این بحث ها قبلاً هم بوده و درگذشته مورد قبول قرار نگرفت ولی تکرار می کنم ابعاد نابودی فراتر از هر جنگی است که ما در گذشته دیدیم. تا کنون ۴۰۰ هزار سوری در این جنگ کشته شدند و نیمی از جمعیت این کشور در داخل یا خارج این کشور آواره شده اند.
 با انتقال سونامی پناهندگان به اروپا و پیامدهای سیاسی آن باید این موضوع به طور جدی پرداخته شود.
ژنرال دیوید پترائوس افزود: در رابطه با سوریه بطور عام گفته شده هیچ راه حل نظامی برای این وضعیت وجود ندارد، من مطمئن نیستم که بشار اسد و ولادیمیر پوتین این ایده را بپذیرند. آنها دنبال راه حل نظامی هستند.
ما هم باید در مقابل، نیروی هوایی اسد را اگر به بمباران بشکه ای علیه مردم خود ادامه دهد، زمین گیر کنیم، این می تواند به شکل کاملاً مناسبی توسط موشک های کروز و سایر جنگ افزارها انجام شود.