وال استریت ژورنال ـ ضرورت مداخله نظامی آمریکا در سوریه

سناتور جان مک کین خواستار بررسی اقدام نظامی علیه رژیم اسد برای پایان دادن به بحران سوریه شد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از دولت باراک اوباما خواست عنصر قدرتمند نظامی را برای پایان دادن به جنگ سوریه بررسی کند.
سناتور جان مک کین طی مقاله یی در وال استریت ژورنال نوشت: رویکرد دولت اوباما در سوریه، بدبختانه شکست خورده است. اکنون زمان برای یک استراتژی جدید فرارسیده است. استراتژی که بر ضرورت وارد کردن عنصر نظامی تأکید دارد
سناتور مک کین تأکید کرد: «کنگره از رویکرد تندتر علیه رژیم اسد حمایت می کند.
دولت اوباما دوست دارد این طور وانمود کند که کنگره آماده حمایت از رویکرد قویتر در سوریه نیست. این داستان ساختگی است.آنچه بسیاری در کنگره مخالف آن بودند دادن اجازه به یک رئیس جمهور بود که استراتژی گسترده یی در سوریه نداشت و می خواست به حملات بسیار کوچک هوایی بسنده کند»
سناتور مک کین چندین گزینه نظامی را علیه اسد مشخص کرد ازجمله زمین گیر کردن نیروی هوایی او، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تامین تسلیحات بیشتر برای رزمندگان سوریه.
او گفت: «آمریکا و شرکای ائتلاف آن باید یک ضرب الاجل برای بشار اسد تعیین کنند و به او بگویند: یا پروازها را متوقف کن یا هواپیمایت را ازدست می دهی».
مک کین گفت: «اگر روسیه به بمباران افسارگسیخته خود ادامه دهد ما باید گام هایی برای متوقف کردن آن برداریم حتی با پذیرش خطرات بیشتر».
رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا افزود: «ما منطقه ای امن برای شهروندان سوریه ایجاد می کنیم وهرکار ضروری که لازم باشد برای حفاظت از آنها در برابر حملات پوتین و اسد انجام می دهیم. ما باید کمک های نظامی قاطع تری را برای رزمندگان سوری فراهم کنیم».
نشریه وال استریت - ۱۵  مهر ۹۵