ایران:‌ شنیع ترین جنایت علیه بشریت پس از جنگ جهانی دوم توسط رژیم ایران

فراخوان جهت تحقیقات بین المللی درمورد اعدام 30.000 زندانی سیاسی توسط رژیم ایران

إیلاف از لندن: امروز محمد محدثین مسؤل روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در اظهاراتش به ”إیلاف“ در رابطه با پخش نوار صوتی سخنان آیت الله منتظری جانشین قبلی خمینی رهبر فقید ایران در مقابل کمیته اعدام های سال 1367 راجع به اعدام های 30 هزار زندانی سیاسی، بر ضرورت محاکمة مسؤلین رژیم تهران به عنوان جنایت علیه بشریت تآکید کرد.
محدثین توضیح داد که «انتشار نوار جنجالی منتظری جانشین خمینی آنزمان در ملاقاتش با کمیته مرگ 28 سال قبل أبعاد جدیدی در قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی را برملا میکند و مشخص میکند که سردمداران رژیم آخوندی از همان ابتدا و تا کنون بایستی به خاطر ارتکاب شنیع ترین جنایت علیه بشریت در مقابل عدالت قرار گیرند».

شنیع ترین جنایت علیه بشریت پس از جنگ جهانی دوم توسط رژیم ایران


محدثین اشاره کرد در این نوار که به عزل منتظری به خاطر آن از طرف خمینی انجامید خطاب به اعضای کمیته مرگ مرکب از حسینعلی نیری (قاضی شرع) و مرتضی اشراقی (دادستان) و ابراهیم رئیسی (معاون دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده وزارت اطلاعات) گفت:
”بالاترین جنایت در جمهوری اسلامی و تاریخ اتقاق افتاده که به دست شما اجرا شده است و به زودی درتاریخ اسامی شما به عنوان جنایتکار نوشته خواهد شد“.
منتظری اضافه میکند: «زمانیکه اقدام به اعدام زندانیانی که داخل زندان بوده اند بدون اینکه از آنها جرم جدیدی سرزده باشد معنی اش این است که قضائیه ما مرتکب خطا شده و کارش برباطل است».
منتظری در این نوار دفاع موسوی اردبیلی رئیس قوه قضائیه وقت از این قتل عام را محکوم کرد اما همان وقت رفسنجانی رئیس پارلمان وخامنئی رئیس جمهور بارها از این قتل عام علیه بشریت دفاع کردند.
در این نوار که زمان آن 40 دقیقه است منتظری تصریح میکند که آماده سازی این جنایت از قبل صورت گرفته بود و میگوید:
«اطلاعات مربوط به این جنایت فاش میسازد که شخص احمد خمینی (پسر خمینی) سه چهار سال قبل از آن گفته بود تمامی اعضای مجاهدین خلق اپوزیسیون و هر کس که کتابهای آنها و مجلات وبیانیه هایشان را بخواند بایستی اعدام شوند. منتظری دراین نوار میگوید: «مجاهدین صرفا یک سری افراد نیستند بلکه آنان صاحب فکر و اندیشه ومنطق هستند و بایستی پاسخ منطق خطا را نیز با منطق صحیح داد وبا کشتن نه تنها چیزی علاج نخواهد شد بلکه باعث ترویج آن نیز به عنوان یک منطق صحیح خواهد شد».
مجریان اعدام ها درحال حاضر از مسؤلان بالا هستند.
گفته میشود که اعضای کمیته اعدام های آنزمان مصطفی پورمحمدی در حال حاضر وزیر دادگستری در حکومت کنونی حسن روحانی است. و علی نیری نیز رئیس عالی قضائیة نظامی و ابراهیم رئیسی که چند ماهی دادستان کل رژیم اخیرا توسط خامنه ای به عنوان رئیس آستان قدس رضوی شده است که یکی از مهمترین مراکز حاکمیت و نفوذ سیاسی و اقتصادی در این رژیم است که بخشی از بودجه سرکوب و صدور تروریزم که تأمین بودجه جنگ در سوریه نیز از غارت و چپاول اموال عمومی درهمن نهاد صورت میگیرد.
منتظری همچنین در این نوار میگوید: «آنچه مرتکب شدید زشت ترین جنایت از بدو تاسیس رژیم پس از انقلاب سال 57 تا کنون است و به حاضرین درآن جلسه نیز هشدار میدهد که تاریخ به زودی اسامی شان را در لیست جنایتکاران ثبت خواهد کرد».
منتظری به نقل از مسؤل قضایی یادآوری میکند که یکی از محکومین به اعدام از این سازمانی که به آن وابسته بوده اعلام برائت میکند اما به خاطر اثبات حرفش به وی گفته میشود آیا تو چنانچه از تو خواسته شود حاضری روی مین ها راه بروی؟
آن فرد میگوید: آیا همه مگر حاضرند روی مین راه بروند؟ و از آنجا که من تازه مسلمان شده ام نباید چنین سؤالی از من بکنید.. که همین پاسخ باعث اعدام وی شده است“.(طبق گفته منتظری)
یک سند موثق بر جنایت علیه بشریت:
محدثین تاکید کرد که اظهارات منتظری یک سند موثق و غیر قابل انکار برای بیان حتمیت ضرورت محاکمه مجریان این جنایت علیه بشریت درسال 1367 یعنی رهبران این رژیم است و اشاره کرد که مقاومت ایرا ن به طور خاص توجه جامعه بین المللی و شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به ضرورت واگذار کردن این پرونده به یک دادگاه بین المللی ذیصلاح و عدم اهمال در برابر بالا ترین جنایت علی بشریت بعد از جنگ جهانی دوم جلب نمود.
محدثین اشاره کرد که با توجه به این اسناد روشن، هرگونه اهمال در این قضیة نقض آشکار ارزشها و اصول حقوق بشر و صلح ودمکراسی است که سازمان ملل براساس آن بناشده است. سایت رسمی مرجع ایرانی فقید آیة الله منتظری یک سند صوتی از تابستان 1367 را درج کرد که ضمن آن اعتراض خود را نسبت به اعداماتی که هزاران نفر از افراد زندانی اپوزیسیون را طی یکماه که مصادف با ماه رمضان هم بود به کام خود فروبرد ابراز کرد.
منتظری که درآن زمان منصب جانشین ولی فقیه را نمایندگی میکرد این اعدام ها را زشت ترین جنایت جمهوری اسلامی ایران از شروع تاسیس آن در سال 57 توصیف نمود. سایت منتظری طی توضیحاتی که در نوار صوتی اش آمده تاکید کرد: «با توجه باینکه حق مسلم مردم است که آگاه شوند این پرونده را منتشر میکنیم همچنانکه قبلا نیزاسنادی حول اعدامهای تابستان سال 67 پس از اینکه سردمداران اقدام به یکسری اعدامها و اطلاع منتظری منتشر کرده ایم که منتظری طی آن دونامه به آیت الله خمینی (رهبر بنیانگذار این رژیم) خواستار متوقف شدن اعدامها شده بود که البته بدون نتیجه ماند».
سازمان مجاهدین خلق تاکید میکند که رژیم ایران 30 هزار زندانی سیاسی را که اکثرشان از اعضای سازمان بودند را اعدام نمود این بعد از تهاجم نیروهای این سازمان از سرزمینهای عراق علیه نیروهای ایران صورت گرفت.
پسرخمینی از اعدام ها حمایت میکرد.
در این نوار آیت الله منتظری تاکید میکند که احمد خمینی پسر رهبر سابق از موج اعدام های گسترده آنزمان علیه اپوزیسیون سیاسی و ایدئولوژیک حمایت میکرد و میگفت که وزارت اطلاعات در این رابطه موضع مشخص داشت احمد خمینی 4 ماه قبل آن نیز میگفت که هرکس که روزنامه، مجلات و بیانیه های مجاهدین خلق را بخواند بایستی اعدام گردد.
آنها قبلا یک تفکر بودند اما حالا از فرصت سوء استفاده میکنند و میگویند مجاهدین خلق به ما حمله کردند و خمینی را به هرشیوه ای که بود قانع کردند و نهایتاً یک نامه برای اجرای اعدامها از رهبر سابق خمینی گرفتند و به مجریان مشخص جهت اجرای آن دادند و چه کسی میدانست که امور به چه سمتی خواهد رفت و در آینده چه خواهد شد. منتظری (با تعبیرخودش) تاکید میکند که هیچ رابطه ای با مجاهدین خلق و نه به کسانی که اعدام شده اند ندارد آنها پسرعموی و پسر خاله او هم نیستند.
منتظری که از فقیه ترین مراجع ایران و شجاع ترین شان در بیان نظراتش بشمار میآید و سالهایی را در زندانهای شاه سپری کرده است توضیح میدهد که من برخلاف آقایانی که سیاست بازی میکنند او نمیتواند آنچه را که در قلبم به آن رسیده ام مخفی نگاه دارم.
چهارشنبه 10 اوت 2016 20 مرداد 1395
دکترأسامة مهدی