سهیلا دشتی:‌ فرآیند انتخابات


انتخابات رژیم با افتضاحی بی نظیر پایان یافت!

شاید در مورد انتخابات و نتیجه آن نوشتن در زمانی که مردم در میهن اشغال شده با هیولائ ویروس کرونا دست به گریبان هستند سخت باشد. اما با اختلاف فراوان در ماهیت، فرآیند این دو مسئله از هم دو جدا نیستند.
تحریم انتخابات از سوی مردم بسیار گسترده بود و رژیم با تمامی عدد سازی ها و تقلب ها، رأی خریدن ها نتوانست به این رویداد اقرار نکند. خامنه ای ناگزیر از شکست می گوید: شما نمی دانید که علیه شرکت مردم در انتخابات چه حجمی کار شد. ما هم باید متقابلا به آنها "حمله" کنیم. او اضافه می کند: شما می‌دانید که علیه شرکت مردم در انتخابات چه حجمی کار شد در فضای مجازی در دستگاه های گوناگون از هر عاملی که توانستند استفاده کردند نه حالا در این چند روز اخیر از یک ماه پیش از ۲ ماه پیش این که انتخابات نیست اینکه انتخاب واقعی نیست. اینکه شورای نگهبان چنین کرده و از این قبیل حرفها هرچه نزدیکتر شدیم. این حجم بیشتر شد حالا آخری هم که یک بهانه‌ای پیدا کردند که این بیماری این هم که شد یک بهانه خوب شب پنجشنبه که جمعه اش انتخابات بود. خبر این بروز این ویروس و این بیماری مثلا در فلان شهر در قم مثلا داده شد. شب پنجشنبه سحر پنجشنبه شروع کرد به تبلیغات کردن که مردم مبادا بروید تو صف انتخابات بایستید. تو صف انتخابات بایستید آنجا چنین است چنان است بیماری هست مرض هست ویروس هست ببینید یعنی از کمترین فرصتی استفاده کردند نگذاشتند حتی چند ساعت هدر برود. خامنه ای به خوبی از شیوع ویروس کرونا در آن زمان با خبر بود. با توجه به تعداد کسانی که به علت کرونا در گذشته اند و دوره نهفتگی بیماری که بین ۲۷ـ ۱۴ روز است، خامنه ای حتما می دانست که بیماری به سرعت در حال رشد است. به این معنی که کسانی که فوت آنان در این روزها اعلام شده در حدود یک ماه قبل از آن دچار این ویروس شده اند و انتخابات در روز دوم اسفند ماه بوده است. این نشان می دهد که رژیم تمام سعی و تلاش خود را کرده است که تا آنجا که امکان دارد از خبر نشر بیماری جلوگیری کند. خامنه ای در بخش دیگری می گوید: هزاران نفر را می‌گذارند برای پیگیری مسائل ایران و مسائل گوناگون ایران ما بایستی میلیونها نفر آماده باشیم برای اینکه هم دفاع کنیم هم ضربه بزنیم ما هم باید متقابلاً به آن‌ها حمله کنیم چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کار هایی که از دست یک ملت انقلابی برمی‌آید!!! خامنه ای در کمال آگاهی از کلمه "حمله" استفاده می کند و طبق معمول تمامی راههای را باز می گذارد. که نیک می دانیم او بارها دستور آتش به اختیار را صادر کرده است. فارغ از وضعیت فوق العاده ای که ویروس کرونا در ایران ایجاد کرد، بار دیگر ناتوانی تمامی دستگاههای رژیم از جمله ستاد امنیت ملی، ستاد حل بحران، وزارت بهداشت و هر گونه نهاد دیگری که باید در خدمت سلامت و امنیت مردم باشد را آشکار کرد. روحانی در آخرین پیامش خبر داد که همه چیز آرام است و تحت کنترل! روحانی شاید در آن تصور است که ضمن اعلام آرامش، اقتصاد در هم شکسته خود و رژیم را نجات خواهد داد. این در حالیکه که می دانیم شیوع کرونا ضایعات بسیاری برای اقتصاد جهانی و بازار بورس جهانی و خود چین داشته است.
در جواب روحانی مبنی بر آرام بودن اوضاع، شورای های صنفی دانشگاههای ایران، در اعلامیه ای خواستار تعطیلی اسرع وقت دانشگاهها و تغییر تقویم آموزشی شده اند و در ضمن از دانشجویان خواستنه اند که با صلاحدید خود تا پایان تعطیلات نوروزی از رفتن به دانشگاههای خود خودداری کنند. و سطح بین المللی کشور ایران را در شمار کشورهائی با ریسک بالا برای شیوع گسترده کرونا قرار داده اند و کشور سوئد به علت حجم بالای رفت و آمد مسافران بین ایران و سوئد آمادگی کشور را برای مقابله با شیوع احتمالی در بالاترین درجه اعلام کرد. یکی از متخصصان ویروس شناسی در یک مصاحبه رادیوئی گفت به علت سانسور زیادی که در ایران وجود دارد ما از عمق مسئله خبر نداریم و در عین حال باید حداکثر آمادگی را داشته باشیم. در این شرایط اگر سازمان بهداشت جهانی وارد ایران نشود باید متاسفانه شاهد شرایط سخت تری برای مردم باشیم.
گزارشات خبرنگاران خارجی که برای انعکاس دادن خبر انتخابات به ایران رفته بودند همگی حاکی از عدم شرکت مردم در انتخابات بود. به جرأت می توان گفت گزارشی نبود که در تأئید رژیم و یا انتخابات باشد. این که رژیم خودش اعلام می کند تعداد شرکت کنندگان ۴۲% بوده است یعنی عدم مشروعیت نتایج انتخابات. از طرف خبرنگاران وابسته به رژیم و یا بهتر است بگوئیم لابی رژیم در مطبوعات شناخته شده جهان، سکوتی چشمگیر دیده می شود. نه نتایج انتخابات را می توانند به گردن ترامپ بیندازند و نه ادعا کنند که روحانی از گسترش ویروس کرونا بی خبر بوده است. در مقابل در رسانه های بین المللی رادیو و تلویزیون و روزنامه ها شاهد فعالیت گسترده هواداران مقاومت و اعضای شورا ملی مقاومت و مجاهدین بودیم که در مقالات و مصاحبه های خود خط تحریم انتخابات را به پیش می بردند. در داخل کشور هم کانون های شورشی سنگ تمام گذاشتند و با فعالیت های شبانه روزی خود مردم را تشویق به عدم شرکت در انتخابات کردند. در یک کلام نتایج انتخابات رای به سرنگونی نظام ضد بشری ولایت فقیه است. گل کلام در پیام شماره بیست مسعود رجوی در تحریم انتخابات نشان داده می شود،
 که گفت:
روح شهیـدان قیام آبان شـاد
تهنیت به خلق قهرمان و کانون‌های شورش و انقلاب
تحریم بزرگ نمایش انتخابات آخوندی
رأی مردم ایران قهر و سرنگونی است
در این رژیم جایی برای انتخاب نیست
جواب در انقلاب و ارتش آزادیبخش ملی است
سپاه پاسداران ولایت باید در هم کوبیده شود
آمران و عاملان جنایت علیه مردم و فرزندان رشید ایران باید در برابر عدالت قرار بگیرند و کیفر ببینند.
در این روزها مردم ما با سیل، زلزله و ویروس کرونا در حال نبرد هستند. در تمامی این حوادث شوم و ناخواسته نقش فاکتور انسانی و نبود مدیریت بیش از پیش چشمگیر است. در کنار مبارزه با این دردها مبارزه بزرگتر مردم ایران با رژیم ضد انسانی بدون توقف و یا سکون ادامه دارد و خواهد داشت، تا روز رهائی مردم