مهرداد هرسینی:‌ سپاه پاسداران عامل سرکوب مردم ایران و منطقه



با نیم نگاهی به روند تحولات در داخل و همچنین در سطح منطقه اکنون بخوبی می‌توان دریافت که عصیان مردم به‌جان‌آمده علیه بنیادگرایی به‌ویژه نوع صادراتی آن از سوی دیکتاتوری ولی‌فقیه، به بروز چشم‌اندازهایی برای تغییر در بسیاری از کشورهای همسایه و اسلامی راه برده است.

خیز بزرگ مردم ایران درکلان شهرهای کشور از فردای قیام سال ۹۶ وبویژه آخرین آن در مردم قهرمان لردگان، به موازات قیام مردم عراق در بسیاری از شهرهای شیعه‌نشین که با خود آتش زدن سمبل‌های خامنه‌ای و شعار «برو گمشو» را به همراه داشت و یا اعتراضات گسترده مردم در شهرهای سوریه و لبنان تماما دارای یک مخرج مشترک می‌باشند و آن «نه بزرگ» به دیکتاتوری مذهبی آخوندی و نقش مخرب این حکومت متجاوز و سرکوبگر با بازوان خونینی بنام «سپاه پاسداران» در کشورهای منطقه است.
خامنه‌ای در سایه سیاست مخرب مماشات که دکترین آن بر پایه «دادن سهم» به قلب بنیادگرایی مذهبی در تهران بود، توانست با اهرم برجام و دریافت بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار، دست به صدور انقلاب و کشورگشایی بزند.
در داخل نیز سرکوب خونین مردم میهن امان با اهرم‌هایی مانند سپاه، بسیج ضد مردمی، نیروهای اطلاعاتی و انواع و اقسام گشت‌ها، النهایه راه بدانجا برد تا این سایه سیاه و مخرب خود را در دیگر کشورهای بپاخاسته در منطقه پهن کرده است.
سخن از نیروهایی است که به لحاظ عقیدتی، مالی، لجستیکی و تسلیحاتی تا بیخ و بن به دیکتاتوری ولی‌فقیه تکیه داشته و نمونه‌های کپی‌برداری شده از «نوع ولایی» آن برای سرکوب خلق‌ها در منطقه می‌باشند. علاوه برآ «باید به گسیل نیروهای سپاه و بسیج به کشورهای بپاخاسته اشاره نمود. برای نمونه رژیم آخوندی طی قیام اخیر مردم عراق حداقل «هفت هزار» نیروی ویژه برای سرکوب مردم به شهرهای این کشور گسیل کرده است.
جریانات ضد مردمی مانند حشد الشعبی، کتائب و عصائب در عراق که دست به کشتار مردم و جوانان بپاخاسته این کشور زده‌اند و یا حوثی‌ها در یمن و حزب‌الله در لبنان تماما بخشی از «سیاست‌های راهبردی» نظام آخوندی برای به کنترل درآوردن کشورهای اسلامی و ایجاد هلال شیعی است.
در این رابطه وزارت خارجه آمریکا با انتشار اسنادی ازجمله تاکید کرده است: «در سال ۲۰۱۴، رژیم ایران تسلیح و تأمین مالی گروه‌های شبه‌نظامی شیعی در عراق را به‌طور قابل توجهی افزایش داد. شامل گروه تروریستی کتائب حزب‌الله و این گروهها را در نیروی حشدالشعبی ادغام کرد. حشدالشعبی یک سازمان شبه‌نظامی جدای از دولت عراق است که در این ایام نفوذ و قدرت خیلی زیادی دارد». (سایت مجاهدین خلق ۲۶ مهر ۱۳۹۸)
هنوز خاطره تک‌تیراندازان در شهرهای بپاخاسته عراق طی هفته‌های گذشته که در روند خود قریب ۱۲۰ نفر را به قتل رسانده‌اند، در حافظه مردم این کشور باقی است. نیروهایی که آموزش دیده و «مزدبگیر» حکومت آخوندی بوده و تحت فرماندهی یک «ستاد مشترک» یعنی سپاه پاسداران و زیر شبکه اصلی آن برای صدور ترور و انقلاب یعنی نیروی تروریستی قدس عمل می‌کنند.
در این رابطه خبرگزاری رویتر از صحنه کشتار مردم عراق توسط تک‌تیراندازان حشد الشعبی می‌نویسد: «فرماندهان سپاه با تاکید بر «تجربه خود در سرکوب شورش‌های شهری»، با توصیه‌های خود دولت عراق را برای پایان دادن به قیام همراهی کردند. بگفته یک مقام امنیتی عراقی، شبه‌نظامیان از یک سامانه ارتباطات خصوصی استفاده می‌کردند که ایران در اختیار آنان قرار داده بود و دسترسی به مذاکرات میان آنها برای مسئولان امنیتی عراق ممکن نبود».
بدین‌سان مشخص می‌شود که اولا نیروهای سرکوبگر در شهرهای عراق، نفرات گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران بوده و در ثانی «دستورات» برای سرکوب و کشتار مردم را مستقیماً از فرمانده عملیاتی خود و نه از فرمانده کل نیروهای انتظامی عراق، دریافت می‌کردند.
همچنین این گزارش در ادامه قدری به عمق فاجعه رفته و می‌افزاید: «شبه‌نظامیان سیاه‌پوش از روز سوم تظاهرات به‌سوی معترضین تیراندازی کردند. فرماندهی آنان را ابو زینب اللامی، مسئول امنیت حشد الشعبی، که یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران است، بر عهده داشت».
چنین وضعیتی نیز طی روزهای اخیر در بسیاری از شهرهای لبنان حاکم است. مردم به‌جان‌آمده از فساد، دزدی، غارت و نبود چشم‌انداز برای حداقل‌های معیشتی، صدالبته دیکتاتوری خامنه‌ای و عوامل مزدور آن مانند حزب‌الله را عامل اصلی این وضعیت می‌دانند. حمله و سرکوب مردم از سوی حزب‌الله، این نیروی وابسته به سپاه پاسداران، در مقابل به خشم مردم و به آتش کشیدن دفاتر عناصر کلیدی این گروه تروریستی و یا پرچم‌های رژیم آخوندی انجامیده است، امری که تنها گوشه‌ای از این خشم مقدس و تنفر عمومی از رژیم آخوندی و نیروهای وابسته به آن را به نمایش می‌گذارند.
در این رابطه همان منبع فوق می‌افزاید: «در یک حرکت بی‌سابقه اعتراض‌کنندگان شیعه دفاتر نمایندگانشان از گروه حزب‌الله در جنوب لبنان را موردحمله قرار دادند».
بله این همان آتش زیر خاکستری است که امروز فراتر از مرزهای میهن امان به دیگر کشورهای منطقه سرایت کرده است. مردم ایران و مردم منطقه بخوبی عامل اصلی این وضعیت نابسامان، نقض حقوق بشر، ترور و صدور بنیادگرایی یعنی «سپاه پاسداران» را بخوبی تشخیص داده‌اند. بر این منطق باید اذعان نمود که مردم و نیروهای پیشتاز مانند مقاومت ایران و مجاهدین خلق هرگز در تشخیص خود دچار اشتباه نمی‌شوند.