مسلم اسکندر فیلابی: ناصر ملک مطیعی هنرمند مردمی ایران چشم از جهان فروبست

درگذشت ناصر ملک مطیعی را به تمام ایرانیان، خانواده محترمش، هنرمندان وهنر دوستان ایران تسلیت عرض میکنم واز تک تک ایرانیان با غیرتی که در مراسم خاکسپاری این مرد بزرگ شرکت کردند سپاسگزارم.

مردم هنر دوست در مراسم بزرگداشت این هنرمند بزرگ تنفر خود را از رژیم آخوندی و ولی فقیه با شعار های مرگ بر دیکتاتور و دیکتاتور نگاه کن عزت خدا دادیه نشان دادند، مردم با شرکت در این مراسم محبت خود را به این هنرمند بزرگ به نمایش گذاشتند.
من با مرحوم ناصر عزیز تماس نوشتاری داشتم و او همواره با یقین به راهی که ما میرویم به من اطمینان میداد که به زودی با همفکرانمان آزادی را به ایران خواهیم آورد.
بخشی از نوشته های این هنرمند جوانمرد را نه از سر خودستایی بلکه بخاطر اینکه در تلاشم احساسات این هنرمند مردم دوست و متواضع و میهن پرست را به اطلاع شما برسانم عینأ نقل میکنم:
«پهلوان مسلم عزیز مردان بزرگی همچون شما مایه افتخار هر ملتی هستند، با همت دلیرانی همچون شما ملت شریف آزادی را در آغوش خواهد کشید، من مطمئنم چنین خواهد شد. پهلوان برای شما و همفکرانتان آرزوی موفقیت دارم، امید است که به دستان مردانه و غیرت شما ملت آزاد گردد. از راه دور پیشانی نازنینت را میبوسم».
مرحوم ناصر ملک مطیعی جوانمردی و انسانیت را وارد هنر سینمای ایران کرد. او در زمینه سینما خدمت بزرگی به جامعه کرد و شخصیت ذاتی و تواضع وفروتنی او سبب شد همراه مردم ایران باشد. ناصر واقعأ عاشق مردم بود وهر وقت از مردم صحبت می‌کرد بخاطر ظلم و جوری که این حکومت جنایتکاران به مردم روا داشته اند چشم‌هایش پر از اشک می‌شد.
ناصر ملک مطیعی در ۳۹ سال گذشته خود را آلوده به پالوده آخوند ها نکرد و هر چند برای او خیلی سخت بود که بعنوان یک هنرمند محبوب از سینما دور بماند ولی عشق به مردم باعث شد خود را نفروشد و همچنان با مردم ستمدیده بماند. او بسیار تحت کنترل بود. وقتی از او خواستم کاری برایش انجام دهم تا ‌گره کوچکی از زندگیش باز کنم و یا جائی ببینمش نوشت:
«درود پهلوان، از محبت شما سپاسگزارم. حقیر هم آرزوی دیدار همه یاران را دارم. قرار بود که سفری به کانادا داشته باشم که متأسفانه فعلأ مشکلاتی برایم درست کردند ولی آرزوی دیدار یاران در ایران به زودی محقق خواهد شد مطمئنم پاینده باشی نازنین».
این مرد بزرگ با چنین آرزوهائی چشم از جهان فروبست وما ایرانیان را عزادار کرد.
روحش شاد و یادش گرامی باد
مسلم اسکندر فیلابی