گرامی بادخاطره تابناک شهیدان ۱۲و ۱۹ اردیبهشت و فرمانده والامقام مجاهد محمد ضابطی

12 و 19اردیبهشت یاد آور سلسله یی از حماسه های درخشان رزم و پاکبازی بیش از 60 تن از فرماندهان، مسئولان و کادرهای مجاهدین، و درصدر آنها فرمانده والا مقام، مجاهد شهید محمد ضابطی است، که درسال 1361 گله های تا دندان مسلح  پاسداران خمینی جلاد، پایگاههای آنها را محاصره کردند و از زمین و هوا زیر آتش سنگین گرفتند، اما کوهمردان و شیرزنان مجاهد خلق، با قهرمانی و آتش توفنده و رزم انقلابی، ساعتها و  تا آخرین نفس جنگیدند و درسهای ماندگاری درمسیر مقاومت سازش ناپذیر برای سرنگونی دیکتاتوری هار دینی بر جای گذاشتند.
انتشار خبرهای نبرد و شهادت مجاهدین در حماسهٌ فراموشی‌ناپذیر 12‌اردیبهشت سال61 در تلویزیون رژیم که با صحنه‌گردانی لاجوردی جلاد صورت گرفت، در شرایطی بود که خمینی در همان ایام با پخش تلویزیونی برخی ندامتها می‌خواست جو رعب و تسلیم را حاکم کند، اما صحنهٌ رشادت و قهرمانی و پاکبازی و عزم استوار خلق قهرمان و رشیدترین فرزندانش بود و مردم ایران را رو‌در‌روی خمینی دژخیم غرق سربلندی و افتخار کرد.

نبرد برای آزادی درسالهای بعد همچنان ادامه یافت، مجاهدین از هفت‌دریای آتش و خون گذشتند، واحدهای نظامی شهری به‌یکانهای توانمند ارتش صلح و آزادی تبدیل شدند و زهر آتش‌بس را به‌حلقوم خمینی ریختند.
 خمینی مرد و رژیم بازمانده‌اش زهر خورده و دستخوش بحران وشقه های بی علاج برجای ماند. در مقابل، مجاهدین با انقلاب مریم رهایی در مدارهای بالاتری از نبرد ومقاومت، استحکام و اعتلا یافتند و رو‌به‌شکوفایی و رشد گذاشتند.
گرچه سردار ضابطی و یارانش جان باختند، اما یادشان ودرسهای ماندگاری که برجای گذاشتند در قلب و ضمیر رزمندگان ارتش آزادی و مجاهدین خلق جاودانه است. درسهایی ماندگار، که در مقابله با ارتجاع و تروریسم تحت نام اسلام، در تار و پود تاریخ معاصر ایران، به مثابه خون  جاری دوران، جریان یافت و در صفوف ارتش آزادیبخش ملی ایران و نبردهای صلح و آزادی در برابر جنگ وسرکوب خمینی و در پایداری و مقاومتهای حماسی مجاهدان آزادی دراشرف و لیبرتی بالا و بالاترگرفت، تا رو در روی فاشیسم مذهبی و  جنایت علیه بشریت ازسوی دیکتاتوری خون آشام ولایت فقیه، و در برابر کانون صدور ارتجاع و تروریسم، چه در میهنمان ایران و چه دراین منطقه از جهان، جاری و جاودانه شود و درسهای جدیدی از فدا و پاکبازی، به مثابه مشعلهای فروزان و راهنما،  برافروزد.