مهرداد هرسینی: خامنه ای با توزیع سبد کالا مردم را تحقیر می کند

روز گذشته میلیون ها نفر صحنه های توزیع سبد کالا را در سایت های خبری و شبکه های بین المللی تلویزیونی مشاهده کردند.

صحنه هائی از درد و رنج مردم شریف میهنمان در دیکتاتوری چپاولگر خامنه ای که یقیننا لعن و نفرین تاریخ  و مردم میهن امان را برای مسببان،  آمران و عاملان این طرح ضد مردمی به همراه خواهد داشت و آن را در حافظه ملی امان به ثبت خواهد رساند. صحنه هائی از مردمی دردمند وکشوری  به یغما رفته و سرکوب شده. کشوری بر دریائی از نفت و گازو منابع گسترده حیات که مردمان اش در برف و بوران، با چشمانی اشکبار ولرزان و با فریاد های ملتسمانه به انتظار دریافت چند کیلو برنج و روغن و حبوبات و چند صد گرم پنیر ایستاده اند، عرق شرم بر پیشانی هر ایرانی شرافتمند روان میکند. روزنامه حکومتی شرق در تاریخ 11 بهمن در این رابطه می نویسد: ”در حالیکه مراجعه کنندگان ساعت های طولانی مقابل انبار فروشگاهها در سرمای پنج درجه زیر صفر و زیر برف ایستاده بودند، با برخورد ناشایست متصدیان توزیع روبه رو می شدند“.
آری سخن از رژیم غارتگر است که بخش بزرگی از مردم را با سبد توزیع کالا به ”گدائی مدرن“ کشانده است. ابعاد فاجعه به حدی است که کارگزاران حکومت نیز آشکارا از ”طرح گدائی پروری“ سخن میرانند. خبرگزاری حکومتی فارس، وابسته به سپاه پاسداران در این رابطه می نویسد: ”آیا کسی در آینده ”گداپروری“ و یا ایجاد ”کمیته امداد 75 میلیونی“ را بر روی توزیع سبد کالائی از سوی دولت روحانی خواهد گذاشت یا خیر“؟
چند خط فوق ماحصل و بخش کوچکی از بودجه ای است که آخوند روحانی برای به دست آوردن منابع مالی از جیب مردم محروم میهنمان، طراحی کرده است. همان حکومتی که صدها میلیاردها دلاراز منابع مالی کشور را در یک قمار اتمی به هدر داده و باعث بلوکه شدن بیش از 100 میلیارد دلار دیگر در بانک های خارجی شده است. همان قماربازی که برای بلند پروازی ها و جاه طلبی های اتمی خود و برای به تاراج دادن ثروت های کشور از هیچ دنائت و رذالتی علیه مردم میهنمان کوتاهی نکرده است. دیکتاتور جباری که در سایه سرکوب خونین، زندان و تیرک های اعدام و در سایه چپاول اموال مردم، امپراطوری 95 میلیارد دلاری به راه انداخته و به هیچ مرجع و هیچ مقامی پاسخگوی اعمال و رفتار خود نیست، اکنون مردم را برای گدائی مواد غذائی به خیابان ها کشانده است.
بر سیاق لایحه بودجه سال 93 دولت ”تدبیر و امید“ و با تزریق سیستم کوپنی، دیکتاتوری طلسم شکسته خامنه ای تصمیم دارد تا با 150 میلیارد تومان از طریق  سبد کالا به 17 میلیون خانوار بدهد!. این رقم دستکاری شده در حالی است که پیشتر از آن وزارت معدن و تجارت رژیم آخوندی در تاریخ 11 بهمن مشمولان دریافت سبد کالا را فقط ” 4 میلیون و پانصد نفر“ اعلام کرده است.
برای مثال  رقمی که دولت آخوند روحانی برای هر خانوار 4 نفری تعیین کرده، رقمی بالغ بر81 هزار تومان در ماه است که آنهم با توزیع مواد غذائی ویا همان ”سبد کالا“ به مردم داده می شود. رژیم با این طرح چپاولگرانه عملا 100 هزار تومان از هر خانواده 4 نفری درماه اخاذی خواهد کرد زیرا در یک مقایسه ساده با 180 هزار تومان وجه نقدی که یک خانوار 4 نفره در سال گذشته تحت عنوان ”یارانه“ دریافت میکرد، میتوان به خوبی به ابعاد کلاهبرداری رژیم صد هزار تومانی حکومت، از مردم محروم و تهی دست میهنمان پی برد.
حکومت ولی فقیه با اجرای این طرح در تلاش است تا رقمی بالغ بر 52 میلیارد تومان از جیب مردم به درآمد های حکومتی اضافه نماید. میزان کالا ئی که در این طرح تحقیر آمیز آمده عبارتند از 2 کیلو کیلوگرم روغن نباتی مایع، 10 کیلوگرم برنج غیر ایرانی، 4  کیلوگرم گوشت مرغ صادراتی از ترکیه، 800 گرم پنیر و یک کیلو 800 گرم تخم مرغ، در ازاء تحویل کوپن، می باشد.  
از سوی دیگر ابعاد طرح ضد ملی توزیع سبد کالا به حدی است که برای نمونه با اجرای این طرح عملا 13 میلیون کارگر از دریافت سبد کالا محروم خواهند شد. زیرا رژیم آخوندی مبنا برای دریافت سبد کالا را درآمد های زیر 500 هزار تومان قرارداده است و این در حالی است که از 17 میلیون کارگر و زحمت کش  فقط حدود 3،5 میلیون نفر کارگر، این میزان حقوق دریافت می کنند.
به هر حال آنچه که مسلم است، بازگشت به سیستم کوپنی یکی از علائم شکست رژیم آخوندی در زمینه اقتصادی است. خاطرمان هست که راه اندازی سیستم کوپنی و تزریق کالا برای نخستین بار در اثناء جنگ ضد میهنی ایران عراق توسط دولت وقت آنزمان به اجرا گذاشته شد که در جوهر خود به معنی ”انقباض اقتصادی“ و رکود هرچه بیشتر اقتصاد با هدف کنترل بازار می باشد.
 وضعیت وخیم معیشتی مردم در حالی است که هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره در تهران به گفته کارگزارن رژیم حدود 700هزار تومان می باشد. این رقم  بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، بهداشت، درمان، مخارج مدرسه و دانشگاه و سوخت، آب و برق از سوی بانک مرکزی حکومت محسوب شده است. با احتساب این واقعیت در حالیکه برای مثال حقوق پایه ای یک کارگر 480 هزار تومان است، یقیننا یک خانوار 4 نفره کارگری برای تامین نیاز های اولیه زندگی خود، بیش از 200هزار تومان دیگر کمبود مالی خواهد داشت. از سوی دیگر بسیاری به درستی بر این نکته انگشت می گذارند که با راه اندازی این طرح توزیع سبد کالا و سیستم کوپنی، در آینده نزدیک شاهد راه افتادن دلال بازی در سطح کشور خواهیم بود. یعنی در عمل با مردم گرسنه و محتاجی روبرو می شویم که در کنار خیابان ها به فروش کوپن و مواد غذائی روی خواهند آورد. روزنامه جمهوری در رابطه با این وضعیت بغرنج و پیچیده که گریبان مردم و اقشار ضربه پذیر را خواهد گرفت در تاریخ 13 بهمن 1392 نوشت: ”وضعیت پیچیده دریافت سبد کالا آنچنان است که شامل بسیاری از افراد کم درآمد جامعه نمی‌شود اما بعضی افراد مرفه را در بر می‌گیرد! مثلا احمدی نژاد مشمول دریافت سبد کالا می‌شود اما بسیاری از رانندگان تاکسی‌ها، قالی بافان، دستفروشان و کارگران فصلی از آن محرومند“.
آنچه که تا به امروز اثبات شده، آخوند روحانی در صدد است تا با ایجاد شوک قیمت ها، یعنی مشابه همان سیاستی که احمدی نژاد انجام داد، سفره مردم را کوچ و کوچک تر کند و فشار های مالی و اقتصادی بر مردم را برای قفل نگهداشتن جامعه و سرگرم نگهداشتن مردم به مایحتاج عمومی و همچنین وابستگی به رژیم آخوندی، افزایش دهد. این در حالی است که اکنون کشور با 4 میلیون گرسنه روبرو است و نرخ فلاکت به بالای 44 درصد رسیده است. هدف رژیم آخوندی از راه اندازی این طرح ضد ملی، همان جلوگیری از قیام گرسنگان است. خامنه ای به خوبی برابعاد تنفر عمومی از رژیم اش با خبر است. لذا طرح توزیع سبد کالا را باید  در این راستا و برای ترمز زدن به خیزش های عمومی و برای هرچه بیشتر محتاج کردن مردم به نان شب، مورد توجه قرارداد.
15 بهمن 1392