هشدار سرهنگ ریاض اسعد فرمانده ارتش سوریه آزاد درمورد سلامت سرهنگ حسین هرموش

سرهنگ ریاض اسعَد فرمانده ارتش سوریه آزاد در مورد سلامت سرهنگ حسین هرموش که در بازداشت حکومت سوریه است، هشدار داد.

الجزیره 25 شهریور گزارش داد، سرهنگ اسعد گفت: من در برابر جهانیان، نظام جنایتکار اسد را مسئول حفاظت سرهنگ حسین هرموش می‌دانم و خواستار آزادی فوری وی و تحویل دادنش به مقامات ترکیه هستم. در غیر اینصورت ما با انجام عملیات ، تمامی‌ فرماندهان نظامی، امنیتی و مقامات غیرنظامی سوریه را هدف قرار خواهیم داد.
در جریان قیام مردم سوریه، سرهنگ هرموش در اعتراض به کشتار قیام کنندگان، از ارتش بشار اسد جدا شد و همراه با شماری  از نظامیان مردمی، ارتش آزاد سوریه را بنیان گذاشت.
به گزارش تلویزیون الجزیره، گفته میشود نیروهای امنیتی حکومت اسد، سرهنگ هرموش را از ترکیه ربوده و به زندانهای سوریه منتقل کرده اند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد اعضای اپوزیسیون سوریه طی یک گردهمایی در استانبول، یک لیست 140نفره از اعضای ”شورای ملی ”را اعلام کردند.
یکی از اصول پایه ای که اعضای این شورا برآن اتفاق نظر دارند، سرنگونی بشار اسد و تغییر رژیم در سوریه است.
گزارشها حاکی است 90 تن از اعضای این شورا در خارج سوریه به سر میبرند و 50 عضو دیگر در داخل سوریه میباشند.
در همین حال حکومت سوریه از دیدار دبیر کل اتحادیه عرب با مخالفان بشار اسد شدیدا برآشفت و اتحادیه عرب را به تلاش برای مهیا کردن مداخله نظامی غرب در سوریه متهم کرد.
اتحادیه عرب از بشار اسد خواسته بود تا به سرکوب و کشتار تظاهرکنندگان پایان دهد و حزب بعث را از کنترل و انحصار قدرت سیاسی در کشور خارج سازد.