آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۸۰ هزار و ۷۰۰ نفر است


    در حالیکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور در ۲۶ استانی زندگی میکنند که وزارت بهداشت در وضعیت قرمز یا هشدار اعلام میکند، روحانی با شیادی گفت ۱۰ استان از پیک بیماری عبور کردند

     استاندار تهران: روزانه به طور متوسط ۷۰۰ نفر از بیماران شناسایی شده در سطح استان بستری می‌شوند
    دانشگاه پزشکی شیراز: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر در استان فارس به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست.از میان بیماران بستری حال ۱۵۱ نفر وخیم است
    دانشگاه علوم پزشکی البرز: تعداد بیماران قطعی و بستری شده در مراکز درمانی استان در مقایسه با موج اول به مراتب بیشتر شده است
    روزنامه اعتماد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر فوتی فقط در بهشت‌زهرا هستند که اگر کل استان تهران را در نظر بگیریم، احتمالاً نزدیک به ۱۵۰ نفر می‌شود و به‌طور قطع با آمار رسمی وزارت بهداشت از کل کشور که حدود ۲۰۰ نفر در روز است همخوانی ندارد و باید رقم کشوری خیلی بیشتر باشد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران به بیش از ۸۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۳۵۵ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۴۱۲ نفر، در البرز به ۲۴۹۰ نفر، در اصفهان به ۳۶۲۸ نفر، در بوشهر به ۸۹۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۲۲ نفر، در خراسان رضوی به ۶۰۶۳ نفر، در خراسان شمالی به ۱۱۹۷ نفر، در خوزستان به ۵۶۹۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۴۹۶ نفر، در فارس به ۲۱۱۰ نفر، در کردستان به ۱۶۰۰ نفر، در گلستان به ۲۱۶۲ نفر، در لرستان به ۳۲۰۵ نفر، در مازندران به ۳۷۴۰ نفر، در مرکزی به ۸۵۵ نفر و در همدان به ۲۰۷۰ نفر رسیده است.

در حالیکه فاجعه کرونا سراسر کشور را فرا گرفته است و بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور در ۲۶ استانی زندگی می‌کنند که سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز آنها را در وضعیت قرمز یا هشدار اعلام کرد، آخوند روحانی با شیادی گفت: «امروز جزو روزهایی بود که گزارش آمار و ارقام استان‌ها امیدوار کننده بود، حدود ۱۰ استان نام برده شد که در هفته‌های قبل در شرایط سخت بودند، اما امروز از پیک بیماری عبور کردند».

روحانی که هفته پیش در روز ۴ مرداد گفته بود: «وضعیت قرمز هست، زرد است، هشدار است، هر چی که هست همه جا باید عزاداری امام حسین را انجام بدهیم»، امروز در یک عقب نشینی مفتضحانه اعلام کرد: «اجتماعات چه عزا، چه عروسی، چه سمینار و... ممنوع است».

در تهران، استاندار گفت: «روزانه به طور متوسط ۷۰۰ نفر از بیماران شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان بستری می شوند»(ایرنا ۱۱ مرداد).

 در فارس، معاون علوم پزشکی شیراز گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر در استان فارس به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰ مرداد).

 در البرز، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت:«تعداد بیماران قطعی و بستری در مقایسه با موج اول به مراتب بیشتر شده است.در موج اول اغلب کسانی که با کرونا درگیر می‌شدند افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بودند ولی حالا بسیاری از تخت‌های توسط بیماران جوان و نوجوان اشغال شده که این جای نگرانی دارد» (ایسنا ۱۱ مرداد).

دراصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت:«وضعیت اصفهان به هیچ وجه مناسب نیست. از میان بیماران بستری کنونی حال ۱۵۱ نفر وخیم است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰ مرداد).

در گلستان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان گفت:«تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از کارمندان بانک‌های استان به کرونا مبتلا شدند که باعث شد برخی از شعب بانک‌ها طی این مدت تعطیل شوند» (ایسنا ۱۱ مرداد).

یک روزنامه رژیم نوشت: «اکنون روزانه بیش از صد نفر فوتی فقط در بهشت‌زهرا هستند که اگر کل استان تهران را در نظر بگیریم، احتمالاً نزدیک به ۱۵۰ نفر می‌شود و به‌طور قطع با آمار رسمی وزارت بهداشت از کل کشور که حدود ۲۰۰ نفر در روز است، همخوانی ندارد و باید رقم کشوری خیلی بیشتر باشد... فرماندار اسلامشهر اعلام کرده است که تاکنون ۲۹۲ نفر در این شهرستان به دلیل کووید ۱۹ فوت شده‌اند. اگر همین نسبت را برای کل کشور در نظر بگیریم، معلوم می‌شود که آمار واقعی مرگ و میر این بیماری چقدر است و این تازه رقم رسمی فوتی‌ها در این شهرستان است. به علاوه برای اطلاع از واقعیت کرونا احتیاج به این محاسبات هم نیست؛ کافی است که سری به بیمارستان‌ها بزنند تا ازدحام بیماران به چشم دیده شود» (اعتماد ۱۱ مرداد).

روزنامه ستاره صبح امروز نوشت:«جامعه ناراحت است و هرلحظه امکان خیزش جامعه وجود دارد. در اتفاقات سال ۹۶ و ۹۸ حدود ۸۰ تا ۱۰۰ شهر و روستا و شهرستان‌هایی که حتی اسم آن‌ها شنیده نشده بود، به پا خاستند. امروز نیز چنین خیزش اجتماعی سراسری پیش‌بینی می‌شود... امروز ایران ۱۳ تا ۱۴ میلیون حاشیه‌نشین دارد. حاشیه‌نشین یعنی کسی که دست از جان شسته است... مسئولان باید فکری بکنند وگرنه در کمال تأسف باید گفت خطر پیش‌بینی می‌شود. اگر این کبریت کشیده شود، خاموش کردن آتش آن بسیار مشکل خواهد بود».


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ (اول اوت ۲۰۲۰)