افزایش جانگداز آمار جانباختگان کرونا به ۱۹۵۰۰ نفر در ۲۴۲ شهر

 
کمکهای ناچیز دولتی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان معادل ۱۲ الی ۳۶ دلار به ۳ میلیون خانوار محروم

خانم مریم رجوی: صدقه سری که خامنه ای و روحانی به ازای کلان ضربه کرونا آنهم در وحشت از قیام در نظر گرفته‌اند
کمتر از حقوق یک روز مزدوران عراقی و افغانی نیروی تروریستی قدس و یک دهن کجی آشکار به ملت ایران است
صدها میلیارد دلار دارایی‌های به سرقت رفته مردم ایران در سپاه و مؤسسات بزرگ اقتصادی که در چنگ خامنه‌ای است
می‌تواند هزینه های محرومان را تأمین کند تا آنها در قرنطینه قرار بگیرند و از ویروس کرونا در امان باشند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز، دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۴۲ شهر کشور از ۱۹۵۰۰ نفر بیشتر شده است. تعداد قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۱۵ نفر، در البرز به ۷۳۰ نفر، در اصفهان به ۱۶۶۰ نفر، در ایلام به ۱۶۰ نفر، در تهران به ۲۴۳۰ نفر، در خراسان جنوبی به ۵۵ نفر، در خوزستان به ۸۷۰ نفر، در زنجان به ۳۷۰ نفر، در فارس به ۳۶۰ نفر، در قزوین به ۳۲۰ نفر، در گلستان به ۸۶۰ نفر، در گیلان به ۱۷۰۰ نفر، در مازندران به ۱۶۳۰ نفر و در هرمزگان به ۴۲ نفر رسیده است که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.
 
دستورالعمل جنایتکارانه روحانی در مورد بازگرداندن مردم به سر کار جنگ گرگها را دامن زده است. آخوند رئیسی سردژخیم قضاییه ولایت فقیه در یک ژست غلط‌انداز برای تصفیه حساب با آخوند روحانی گفت: «در میان انواع سلامت، سلامت جسم و جان مردم اولویت دارد و در تزاحم بین انواع سلامت‎ها، باید تدبیر و مدیریت ما مبتنی بر تأمین سلامت جانی مردم باشد»!.

 احمد مرادی نماینده مجلس ارتجاع گفت: «وقتی اظهارات رئیس جمهور در خصوص سفید بودن هرمزگان را مطالعه کردم دو فرضیه در ذهنم متبادر شد یا به ایشان اطلاعات غلط داده شده و یا از روی عمد و بی‌خیالی این کار را انجام می‌دهد. بنده گمان می‌کنم گزینه دوم به واقعیت بیشتر نزدیک است ... تصمیم و استدلال رئیس جمهور صد در صد تصمیم غلطی است» (خبرگزاری مهر ۱۸ فروردین).

سلحشوری نماینده دیگر مجلس ارتجاع خاطرنشان کرد: «ما در مجلس در یک روز دویست میلیون دلار به سپاه قدس اختصاص دادیم. بدون شک در شرایط کنونی حفظ سلامتی مردم از مسائل دیگر مهم‌تر است....» (روزنامه آرمان ۱۸ فروردین).

در همین حال امروز پاسدار شمخانی گفت: «نباید دو قطبی کاذب ” اقتصاد ـ سلامت“ ما را متوقف کند. پزشک و کارگر دو پایه اصلی راهبرد عبور از بحران هستند». حرف پاسدار شمخانی نشان میدهد که بازگرداندن مردم به سرکار تصمیم تمامیت رژیم و شخص خامنه‌ای است.

 تاج الدین نماینده مجلس رژیم امروز نسبت به بالاگرفتن جنبش کارگری بعد از کرونا هشدار داد و گفت: «تبعات اقتصادی کرونا تا ۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود...نگرانی بزرگ ما این است که اقدامات دولت برای حفظ اشتغال بیش از ۱۱ میلیون کارگر قرارداد موقت، کافی نباشد... و شاهد شکل‌گیری جنبش‌های کارگری جدید و مخدوش شدن امنیت اقتصادی باشیم». روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز نوشت: «امروز کشور در لبه پرتگاه یک فروپاشی و شورش اجتماعی در پس بیماری کرونا قرار دارد و اولویت نخست نظام باید نجات جان میلیون‌ها انسان و در درجه دوم نجات اقتصاد باشد».

در چنین وضعیتی روحانی اعلام کرد برای سه میلیون خانوار «محروم و اقشار تحت فشار... چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان [معادل ۱۲ تا ۳۶ دلار] مدنظر قرار دادیم». وی افزود یک وام یک میلیون تا دو میلیون تومان [معادل ۶۰ تا ۱۲۰ دلار] نیز برای ۴ میلیون خانواده‌ کم درآمد قرار می‌گیرد اما در طول ۲۴ ماه از یارانه آنها کم می‌شود!

این ارقام شرم آور در حالیست که اخیراً پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد قاسم سلیمانی برای حقوق مزدوران افغان موسوم به فاطمیون در سوریه (ماهیانه ۱۵۰۰ دلار) از او کمک میگرفت (روزنامه حکومتی شرق ۱۶ فروردین ۹۹).

از سوی دیگر خامنه ای امروز بعد از ۱۱ روز با درخواست روحانی برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه رژیم موافقت کرد. رقمی که با صدها میلیارد دلار دارایی و سرمایه بنیادها و مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای قابل قیاس نیست.

خانم مریم رجوی گفت: صدقه سری که خامنه ای و روحانی به ازای کلان ضربه کرونا آنهم در وحشت از قیام برای ۳ میلیون خانوار محروم در نظر گرفته اند کمتر از حقوق یک روز مزدوران عراقی و افغانی نیروی تروریستی قدس است. این یک دهن کجی آشکار به ملت ایران است. خامنه‌ای و روحانی در حالی میلیونها مردم ایران را در قربانگاه کرونا بی‌پناه رها می‌کنند که دارایی‌های به سرقت رفته مردم ایران در سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی، کمیته امداد خمینی، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی و دیگر مؤسسات بزرگ اقتصادی میتواند هزینه های کارگران و زحمتکشان و حقوق بگیران و بیکاران را تأمین کند تا آنها در وضعیت قرنطینه قرار بگیرند و از ویروس کرونا در امان باشند.

خانم رجوی افزود این دارایی‌ها که توسط خامنه ای و رژیم غارتگر آخوندها غصب شده است، باید هر چه سریعتر در خدمت مردم ایران قرار بگیرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ (۶ آوریل ۲۰۲۰)