تدابیر شدید جهانی برای مقابله با فاجعه کرونا

 

المپیک سال ۲۰۲۰توکیو به مدت یکسال به تعویق افتاد.

همزمان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به تدابیر هرچه بیشتر برای مقابله با کرونا فراخوان داد.
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس توجیهی گفت:‌ بیش از ۳۰۰۰۰۰ مورد کرونا اکنون از همه کشورهای جهان به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است. این دلهره آور است. ویروس همه گیر جهانی شتاب گرفته است. ابتدا ۶۷ روز طول کشید تا به ۱۰۰۰۰۰ مورد ابتلا به کرونا برسیم. ۱۰۰هزار مورد بعدی مبتلا شدن به کرونا تنها ۱۱ روز طول کشید. ۱۰۰۰۰۰ مورد سوم تنها ۴ روز طول کشید.
اتحادیه اروپا اعلام کرد مرزهای اروپا به روی غیر اروپاییان بمدت ۳۰ روز بسته می شود تا از گسترس کرونا جلوگیری شود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در یک سخنرانی تلویزیونی با اعلام وضعیت اضطراری ملی محدودیتهای شدیدی را به منظور مبارزه با شیوع کرونا برای سه هفته آینده اعلام کرد.
دولت انگلستان اعلام کرد پلیس اختیار لازم را برای اعمال قوانین خواهد داشت و افرادی که مقررات اعلام شده را رعایت نکنند جریمه خواهد کرد.

یک میلیارد و ۳۰۰میلیون هندی با مقررات منع تردد روبرو شدند.
دهلی نو پایتخت هند همراه با تعداد بسیاری از شهرها از روز دوشنبه در قرنطینه کامل قرار داده شد. از مردم هند خواسته شده است تا از هفت صبح تا ۹ شب در خانه های خود بمانند.
تعداد مبتلایان به کرونا در آلبانی با ۱۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۳ تن رسید.
در حال حاضر ۵۷ بیمار بستری در بیمارستان بستری هستند که ۲ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه هستند. بقیه در منازل خود بستری هستند. ۱۰تن از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.
نخست وزیر آلبانی اعلام کرد کسی که به خاطر کرونا در خانه بماند و قرنطینه شود حقوق دریافت می کند. ادی راما گفت: "من دوباره تکرار می کنم، ما در جنگ هستیم، در جنگ هستیم. خانواده هایی که بدلیل جنگ نمی توانند کار کنند به آنها گفته ایم که پول دریافت خواهند کرد. هر کسی که به کمک نیاز دارد، ما روز به روز به هر دری می رویم و در هر خانه را می زنیم آنها تنها نخواهند ماند. هیچ کس برای نان در جمهوری آلبانی کشته نشده است".
ادی راما نخست وزیر آلبانی گفت ۹۹.۹ درصد از مردم آلبانی اقدامات پیشگیرانه علیه شیوع کرونا را بدقت انجام میدهند. او گفت اقلیتی که پایبند این اقدامات نیستند میتوانند سلامتی دیگران و خودشان را بخطر بیندازند.
رئیس جمهور آلبانی گفت اقدامات پیشگیرانه را میتوان تشدید کرد.
الیر متا رئیس جمهور آلبانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت نشست شورای امنیت ملی آلبانی را در رابطه با شیوع ویروس کرونا تشکیل خواهد داد و میتوان برای کاهش شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را شدیدتر کرد. او خواهان اتحاد ملی تمامی جریانات سیاسی برای مقابله با ویروس کرونا گردید.

وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد: حفاظت از کادر پزشکی و پرستاران در اولویت ماست.
برنامه ریزی کرده ایم که ۲۰۰،۰۰۰ ماسک اختصاصی ذخیره تامین کنیم. در رابطه با لباس ویژه، ما این هفته در حال تهیه ۱۰ هزار لباس هستیم و قصد داریم تعداد آن را تا ۵۰ هزار افزایش دهیم.او گفت از نظر ماسک های ساده، ما بیش از ۵۰۰ هزار ماسک ساده و جراحی و حدود ۶۵۰ هزار دستکش استریل و غیراستریل موجودی داریم.