اعتراضات مردمی در شمال کشور بدنبال فجایع ناشی از برف و سرما

 

فجایع قابل پیشگیری برف و سرما در شمال کشور اعتراضات مردمی را به دنبال داشت.

 در پی جان باختن هشت تن از هموطنانمان در گیلان، خانم مریم رجوی ضمن تسلیت به بستگان قربانیان و فراخوان به همیاری با هموطنان گرفتار دربرف و سرما تاکید کرد آخوندهای حاکم با هدردادن ثروتهای کشور در جنگ افروزی و پروژه های اتمی و موشکی مردم را در برابر حوادث طبیعی بی دفاع گذاشته اند.
در اعتراض به پیامدهای مرگبار برف و سرما در شمال کشور، هموطنانمان در مناطق مختلف گیلان ا زجمله در رشت و لاهیچان به اشکال مختلف از جمله برپایی تجمع هایی دست به اعتراض زدند.

 هموطنی از گیلان با انتشار کلیپی در اینترنت در باره وضعیت مردم پس از بارش برف سنگین و ناکارآمدی کارگزاران رژیم گفت:
«درود به همه هم محلی های گیلانی
حتما از وضعیت اسفناک چند روز گیلان خبر دارید با وجود اعلام بارها پیش بینی بارش برف توسط هوا شناسی داخلی و خارجی و حتی سایتهای معتبر هواشناسی در اینترنت، کوچکترین آمادگی توسط استانداری و فرمانداری ... در صورتیکه این بارش برف کمتر از یک متر در اکثر شهرهای گیلان بوجود آمده بطوریکه در بسیاری از مناطق شهرهای رشت و لاهیجان و لنگرود و آستانه اشرفیه و شفت، آب و برق و تلفن و حتی بعضی از جاها گاز، وضعیت روستاها به مراتب بدتره و ارتباط آنها با ... دیگر شهرها قطع . یعنی علاوه بر قطعی آب و برق تلفن و گاز رفت و آمد هم مختل است.
آیا واقعا شان و ارزش مردم بعد از ۴۰ سال، خفت و خواری و بدبختیه؟ واقعا برای گیلانیها که از تبار کوچک خانیم،عجز و سکوت مایه ننگ و شرمساریه ....جوانان پیش رو برانداز گیلان از.... مردم با فرهنگ آگاه گیلان درخواست کنیم جهت اعتراض به مسئولین بی کفایت بی لیاقت و فرصت طلب به فرمانداری و شهرداری و استانداری مراجعه بکنید تا آنها را وادار به پاسخگویی به اقدام عملی بخاطر این همه فضاحت و فلاکت بکنیم. خود ما باید ایران را نجات بدهیم. برای برون رفت از وضعیت اسفبار ۴۰ساله هیچ راه دومی جز سرنگونی نداریم.
زنده باد مردم برانداز گیلان»

حکومت آخوندی که برای مراسم چهلم هلاکت سردژخیم قاسم سلیمانی همه امکانات خود را بسیج کرده، به اعتراف رسانه‌های رژیم در برابر یک امر پیش‌بینی شده بارش برف غافلگیر شده و باعث بروز یک فاجعه دیگر شده است.

در چند روز اخیر بارش سنگین برف در شمال کشور مصائب مختلف و متعددی را برای مردم این مناطق به وجود آورده است؛ شماری از هموطنانمان در اثر برف و سرما جانباختند و بسیاری از زیرساخت‌ها آسیب جدی دیده‌اند. قطعی برق، قطعی آب، قطعی گاز، قطعی اینترنت و مسدود بودن راه‌ها بخشی از این مصائب است.
برق جاده ترانزیت تهران-رشت هم قطع و نانوایی‌ها و مراکز خدماتی همه تعطیل بودند و زندگی مردم به کلی مختل شد. به گفته اهالی نیروهای هلال‌احمر رژیم در صحنه دیده نمی‌شدند و بسیاری از مردم و مسافران هم در جاده‌ها در حدود ۲۰ ساعت ماندند.
۲۰۰ روستا همچنان در محاصره برف قرار دارند. آب آشامیدنی ۲ هزار مشترک همچنان قطع است و مردم با آب کردن برف در تلاش برای تأمین حداقلی آب مورد نیاز خودشان هستند. برق ۷۴ هزار مشترک قطع است و علاوه بر این، برخی کالا‌های ضروری به ۳ برابر قیمت فروخته می‌شود. لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر، لنگرود از مناطقی هستند که بیشترین تاثیر را از برف سنگین گرفته‌اند و زندگی در آن طاقت فرسا شده است.

وضعیت وخیم هموطنان و اعتراضات در گیلان علیه بی‌کفایتی حکومت آخوندی در حدی است که رسانه‌های حکومت مجبور به اعتراف به گوشه‌هایی از بی‌عملی کارگزاران رژیم شده‌اند.
یک رسانه‌ی حکومتی با عنوان «بحران برف گیلان و مسوولانی که همیشه غافلگیر می شوند» نوشت:
قابل پیش بینی بودن برف یعنی اینکه می‌شود آن را مدیریت کرد و جلوی فاجعه را گرفت دقیقا کاری که در استان گیلان انجام نشده است.زلزله را نمی‌شود پیش بینی کرد... برف و باران را اما می‌شود پیش بینی کرد. اینکه برق و آب و گاز قطع می‌شود و زندگی مردم فقط به خاطر بارش یک برف مختل می‌شود.
ما دچار مسؤولانی هستیم که خوب غافلگیر می‌شوند. آنها در باران هم غافلگیر شدند و فاجعه شیراز رقم خورد. هنوز تصاویر آخرالزمانی دروازه قرآن شیراز در ذهن‌ها مانده است.
گویا شمال و جنوب، غرب و شرق هم ندارد کلا مسؤولان استانی غافلگیر می‌شوند.

یک رسانه دیگر رژیم نوشت: اتفاقی که از امامزاده هاشم در محور تهران-رشت افتاده است، توجیه‌پذیر نیست.
و یک منبع دیگر حکومتی اذعان کرد: این غافلگیری ماقبل تاریخی موجب شد صدها دستگاه خودروی شخصی و مسافربری در جاده رشت ـ قزوین زیر بارش دفن شوند و شرایط قابل کنترل و قابل پیش‌بینی به واسطه اهمال و بی‌تفاوتی مسئولان به شرایط بحران تبدیل شود... همه حوادث بیانگر ناتوانی سازمان درگیری هم‌چون نیروی انتظامی و سازمانهای خدماتی و امدادی است.
در این میان شبکه‌های اجتماعی فیلمی را منتشر کردند که در بحبوحه دست و پا زدن مردم میان مرگ و زندگی، فرماندار تالش استان گیلان با خیال راحت در حال تماشای بازی است و می‌گوید برف نعمت است. این موضوع موجی از نفرت و اعتراض را در میان مردم برانگیخته است.
اینها دست پروردگان خمینی دجال هستند که وقتی مردم درتنورجنگ خانمانسوز می سوختند، صلحی را که در دسترس بود رد می کرد و می گفت، جنگ نعمت است!