همبستگی رومئو نیکوارا نماینده پارلمان رومانی، با قیام و کانونهای شورشی و مقاومت سازمانیافته مردم ایران


رئیس کمیته پارلمانی برای ایران آزاد: فراخوان به اقدامات فوری در شورای امنیت سازمان ملل تا سران رژیم آخوندی را عاملان جنایات علیه بشریت اعلام کند؛ ازجمله به خاطر کشتار۱۵۰۰ نفر از معترضین و قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷

حمایت از برنامه دموکراتیک ده ماده ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد به عنوان آلترناتیو مناسب برای دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران
شورای ملی مقاومت ایران به عنوان مقاومت سازمان یافته مردم ایران و حق انها برای مبارزه و سرنگونی رژیم آخوندی را برسمیت بشناسید

رومئو نیکوارا نماینده پارلمان رومانی و رئیس کمیته پارلمانی برای ایران آزاد در پیامی ویدئویی گفت:
به دنبال اقدامات گسترده مقاومت و کانونهای شورشی، مردم ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آبانماه) در سراسر کشور قیام کردند، این موج دوم اعتراض، پس از آن اتفاق افتاد که رژیم اعتراف کرد که سپاه به یک هواپیمای مسافربری شلیک کرده و همه ۱۷۶ مسافر را کشته است. گرچه تظاهرات ظاهرا بخاطر این واقعه است، اما در واقع نشانگر خشم و انزجار مردم از این رژیم در سراسر کشور است که  از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۶) به خیابانها آمدند و این اعتراضات اخیر شروع مجدد قیام است. از آغاز آخرین قیام، معترضین با تمرکز بیشتر بر دیکتاتوری و نیروی سرکوبگر آن، یعنی سپاه، آن را هدف قرار دادند. یکی از برجسته ترین شعارها "مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای" بود و از دیگر شعارها "سپاهی حیا کن مملکتو رها کن»، شما داعش هستید "و" سپاه بی کفایت، باعث قتل ملت ".
 امروز پایه های استراتژیک رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارند. از بین بردن سلیمانی، نفر دوم رژیم و همچنین ابو مهدی المهندس، سرکرده نیروی حشدالشعبی در عراق، ضربه بزرگی را به رژیم در ایران و به ویژه به نفوذ آن در عراق وارد آورد. مخصوصا در این برهه که عراقی ها به حضور نیروهای رژیم ایران در کشورشان اعتراض دارند.
رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی در پیام خود به کنوانسیون ۲۰۲۰ کالیفرنیا برای ایران آزاد، به تحولات اخیر در ایران پرداخت و گفت: "حذف فرمانده نیروی تروریستی قدس، قاسم سلیمانی، چند هفته پس از قیام آبانماه. ضربه مهمی به استراتژی صدور تروریسم وارد کرد. این واقعه روند تحولات آینده در ایران را تعیین خواهد کرد.
 عزم ناگسستنی مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی از یک سو و وضعیت رژیم از سوی دیگر، سقوط اجتناب ناپذیر آن را تأیید می کند. حوادث اخیر نشان می دهد که رژیم آخوندی تعادل خود را از دست داده است.
انگلستان، اروپا، به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، می تواند و باید نقش اصلی را در اتخاذ یک سیاست بین المللی قاطع علیه رژیم ایران ایفا کند. دولت انگلستان و اتحادیه اروپا باید به عنوان بخشی از سیاست قاطع خود درباره ایران اقدامات زیر را انجام دهد:
- سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات ایران را به طور کامل به عنوان سازمان های تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار دهید.
.......
- اقدامات فوری در شورای امنیت سازمان ملل تا رهبران رژیم آخوندی را برای ده ها سال نقض فاحش حقوق بشر را به عنوان عاملان جنایات علیه بشریت اعلام کند.
- همکاری با متحدین بین المللی در سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای پاسخگو رهبران رژیم ایران برای ظلم هایی که بر مردم ایران رفته از جمله کشته شدن ۱۵۰۰ نفر از معترضین و سرکوب بی رحمانه قیامهای مردمی اخیر و همچنین قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ در زندانهای ایران و ارجاع پرونده این جنایات به دادگاه های بین المللی
- مقاومت مردم ایران و شناسایی شورای ملی مقاومت ایران بعنوان مقاومت سازمان یافته مردم ایران و اینکه حق آنها برای مبارزه و سرنگونی رژیم آخوندی را برسمیت بشناسید.
- پشتیبان از اعتراضات و قیام های مردم ایران در برابر فساد و سرکوب، و حمایت از برنامه دموکراتیک ده ماده ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد به عنوان آلترناتیو مناسب برای دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران.
در پایان می خواهم به عنوان رئیس کمیته پارلمان رومانی برای ایران آزاد، از قطعنامه کنگره آمریکا ، برای حمایت از قیام مردم ایران برای یک ایران آزاد دمکراتیک حمایت کنم.
این قطعنامه پیام محکمی برای حمایت از قیام ملت ایران ارسال می کند و قتل عام مرتکب شده توسط رژیم ایران در نوامبر ۲۰۱۹ را محکوم می کند.