کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران در پارلمان ایتالیا

کنفرانسی روز سه شنبه ۱۰ دسامبر همزمان با روز جهانی حقوق بشر، در پارلمان ایتالیا با شرکت نمایندگان پارلمان و سنای این کشور برگزار گردید.

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر توسط آنتونیو تاسو رئیس کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان قرائت شد.
خانم رجوی دراین پیام خطاب به اعضای سنا و پارلمان ایتالیا و جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیاگفت: از توجه و حمایت شما از مقاومت و قیام مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی سپاسگزاری می کنم و هر دو مجلس ایتالیا و دولت این کشور و اتحادیه اروپا را به حمایت از قیام و مقاومت ایران فرامی خوانم.
خانم رجوی افزود: در سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌خواهم فریاد به‌آسمان‌رفتة خون‌ بیش از هزار شهید قیام ایران را تکرار کنم که جهان نمیتواند نسبت به جنایت های وحشیانه آخوندهای حاکم بر ایران نظاره گر و بی عمل باشد.
سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران و کشتار آبان۹۸ یکی از هولناک ترین جنایتهای قرن بیست و یکم است.
متأسفانه دولت‌های اروپا تاکنون پاسخ مناسبی به این همه کشتار و دستگیری نداده‌اند. اتحادیه اروپا باید مماشات و هرگونه ملاحظه و مراعات در مورد این رژیم را کنار گذاشته و خواهان توقف فوری کشتار و دستگیری‌ها شوند اگر رژیم سرپیچی کرد باید بی گفتگو ماشه تحریمهای شورای امنیت را بچکانند. شورای امنیت باید سردمداران رژیم را بخاطر اینهمه سرکوب و خونریزی، جنایتکاران علیه بشریت اعلام کند تا در برابر عدالت قرار بگیرند.

کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران در پارلمان ایتالیا

آنتونیو تاسو که ریاست کنفرانس را به عهده داشت. در سخنان افتتاحیه خود، گفت: در ایران شرایط حساسی حاکم می باشد، بعد از قیام اخیر، رژیم ایران اقدامات بیرحمانه ای را علیه تظاهرکنندگان اعمال می کند. وظیفه ماست که به اقداماتی علیه این وضعیت دست بزنیم.
جولیو ترتزی گفت:‌ مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران سالهاست علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران مبارزه میکنند و مدافعان واقعی حقوق بشر هستند. وی قتل عام سی هزار زندانی سیاسی درسال ۶۷ را یکی از بدترین نمونه ها جنایت علیه بشریت توصیف کرد و گفت این نوع جنایت علیه بشریت هم چنان درایران ادامه دارد و کشتار صورت گرفته در قیام اخیر در ایران قربانیان زیادی شامل بیش از هزار کشته داشته است. امروز جامعه بین المللی باید بگوید این وضعیت دیگر کافی است و به شورای ملی مقاومت ایران برای متوقف کردن این جنایتها گوش فرادهد.

کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران در پارلمان ایتالیا

سناتور روبرتو رامپی درسخنرانی خود گفت: بعنوان یک سیاستمدار و یک سناتور باید بگویم که حمایت از شهیدان قیام و بطور کلی آزادی در ایران یک حمایت قلبی و یک وظیفه سیاسی است. در اشرف ۳ من از موزه شهدای مقاومت بازدید کردم، آنچه که امروز رژیم ایران بر سر مردم خودش می آورد با حمایت از تروریسم نیز بر سر مردم منطقه می آورد. امروز یک آلترناتیو برای آینده ایران که با فرهنگ کثرت گرای خود میتواند جایگزین این رژیم باشد. من بسیار خوشحالم که امروز اینجا هستم و فکر میکنم اگر ما بتوانیم از این سوی مرزها پیام آن ملتی را که اینطور سرکوب می شوند به همه برسانیم بسیار مؤثر خواهد بود. به امید دیدار در ایران.

سخنران بعدی دکتر آنتونیو استانگو گفت: من بیش از ۳۰ سال است که با مقاومت ایران همراهم و این فرصتی بود تا هم مقاومت ایران را بشناسم و هم رژیم ایران را. تنها گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر کافی نیست، بایستی به نقض حقوق بشر علیه قیام کنندگان درایران علیه قیام کنندگان پرداخت. همانطور که در پیام خانم رجوی شنیدیم، مماشات با چنین رژیمی که بعد از ۴۰ سال حمایت از تروریسم، عامل ویرانی نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه است دیگر کافی است و بخصوص دولت ایتالیا بایستی سیاست مماشات را به کناربگذارد.
در ادامه کنفرانس الیزابتا زامپاروتی گفت:‌ در دوران ریاست جمهوری روحانی به اصطلاح مدره، ۴ هزار نفر اعدام شده اند که حداقل ۹۷ نفر آنان زنان بوده اند. امام جمعه های رژیم به ادامه اعدامها فراخوان می دهند. ایتالیا یکی از کشورهای فعال در جهت منع اعدام است ولی سکوت آن در قبال اعدامها در ایران غیر قابل تحمل است. این توهین به دمکراسی می باشد.
بایستی یک کمیته مستقل برای تحقیق پیرامون این جنایتها تشکیل شود. در ایران رئیس قوه قضائیه یکی از اصلی ترین مسئولان قتل عام سال ۶۷ است. در برابر چنین رژیمی یک جنبش سیاسی به رهبری خانم مریم رجوی میتواند بهترین آلترناتیو باشد و بایستی از طرف دولتهای غربی به رسمیت شناخته شود.

آخرین سخنران کنفرانس آلدو فوربیچه گفت:در جریان قیام مردم ایران بیش از ۱۰۰۰ تن از قیام کنندگان کشته شده اند این چیز کوچکی نیست و اگر چنین اتفاقی در جایی دیگر می افتاد جهانی را تکان می داد. بایستی این موضوع را به دادگاه جنایات بین المللی برد، در ایران نوجوانان را در ملاعام اعدام میکنند. ...ما باید افکار جامعه بین المللی را بیدار کنیم و آگاهی بدهیم تا بتوانیم نتایج مورد نظر را بگیریم.
در پایان جلسه نماینده آنتونیو تاسو ضمن قدردانی از سخنرانان و شرکت کنندگان گفت با توجه به اهمیت پیام خانم مریم رجوی و غنی بودن آن، من بعد از جلسه، این پیام را همراه با گزارشی از این جلسه برای وزیر خارجه و نخست وزیر ارسال خواهم کرد.

این جلسه را جولیو ترتزی وزیرخارجه پیشین ایتالیا با سخنانی در باره جنایت های رژیم ایران علیه تظاهرکنندگان آغاز کرد و خواستار محکومیت این جنایتهای ضد انسانی توسط دولت ایتالیا شد.
در این جلسه پیام خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به مناسبت ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر توسط آنتونیو تاسو نماینده پارلمان قرائت شد.

سپس سناتور رامپی جنایات رژیم آخوندی را محکوم کرد واز دولتهای اروپایی خواستار اقدامات عملی برای مقابله با نقض وحشیانه حق بشر وجنایات سرکوبگرانه رژیم علیه قیام کنندگان شد.
هم چنین استانلی استانگو رئیس فدراسیون حقوق بشر ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران و محکومیت نقض سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم آخوندی سخنرانی کرد.
الیزابتا زامپاروتی سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی سکوت و بی عملی در قبال این جنایتها را شراکت در این جنایت دانست بر ضرورت اطلاع رسانی در مورد جنایت های رژیم آخوندی ومحکومیت قاطع آن تاکید کرد.