ادامه قیام عراق - درگیری‌های گسترده در بغداد

 

درگیریهای گسترده در بغداد جریان دارد و نیروهای دولتی و وحوش خامنه ای حمله به پلها برای بازپس گیری از تظاهرکنندگان را شروع کردند.

هفت پل از ۹ پل مهم بغداد در تسخیر رزمندگان است. پل سنک صحنه بیشتری درگیریهاست. جوانان دلیر شورشی به مقاومت خود ادامه می دهند و بی باک و بیم در برابر شلیک گلوله و گاز اشک آور می ایستند.

در میدان تحریر بغداد شب شنبه صدها هزار نفر تجمع کردند و با سردادن شعار و خواندن سرود خواهان برکناری حکومت شدند.
مردم بصره و میسان و دیوانیه برای حمایت از قیامی که علیه حاکمان فاسد و دست نشاندگان ولی فقیه است از روز جمعه خود را به این میدان رسانده اند. گزارشگر العربیه گفت برخی از مردم بیش از یک هفته است که در میدان تحریر متحصن هستند و به منازل خود نمی روند. شعار رژیم ایران اخراج اخراج باردیگر در این میدان طنین انداز شد.
انقلابیون در میدان تحریر بغداد پس از یک روز درگیری خونین و تقدیم شهدایی در راه آزادی با پخش ترانه های انقلابی باشهدا و جان باختگان این قیام مردمی تجدید عهد می کنند. آنان یاد یاران شهید را انگیزه ای برای استمرار قیام علیه حاکمان فاسد و دست نشاندگان ولی فقیه می کنند.

به گزارش الحدث شب شنبه بصره مجددا شاهد درگیریهای خونین میان تظاهرکنندگان و نیروهای حکومتی بود.
تلویزیون دجله اعلام کرد شمار شهدای قیام بصره در ۲۴ساعت گذشته به ۲۱تن رسید. قربانیان براثر شلیک مستقیم مأموران دولتی و وحوش خامنه ای و پاسداران آن به قتل رسیدند. شمار مجروحان نیز به بیش از ۳۵۰ نفر رسیده است.
در جریان قیام چند روز اخیر مردم بصره بارها گواهی دادند که توسط پاسداران و عوامل وابسته به رژیم ایران هدف قرار گرفته اند.

جوانان شورشی عراق در بغداد گروههایی برای مقابله با شلیک گاز اشک اور تشکیل دادند . این نارنجک‌ها عموما ساخت صنایع سپاه پاسداران است و ارتقا یافته نارنجک‌های ساخت صربستان است که باعث سوراخ شدن جمجه شده و به مرگ دهها تظاهرکننده انجامیده است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: ۱۷ موشک به نزدیکی یک پایگاه نظامی که نیروهای آمریکایی در آنجا متمرکز هستند، اصابت کرده است. به گفته این منبع این حمله موشکی تلفاتی بدنبال نداشته است.

تلویزیون الحدث گفت: شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در خاورمیانه بزرگترین خطر در این منطقه هستند وحتی از
برنامه موشکی و اتمی این رژیم خطرناک تر هستند.
این منبع به نقل از گزارش انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن افزود:رژیم ایران در خاورمیانه بطور مستقیم وارد جنگ نمیشود بلکه از طریق شبه‌نظامیانی که درکشورهای دیگر تشکیل داده و آنها را تأمین مالی میکند جنگ نیابتی را به پیش می برد.
این گزارش اضافه میکند شبکه شبه‌نظامیان رژیم ایران علیه کشورهای منطقه و برای مقابله با فشارهای بین المللی است. هدف اصلی تشکیل این شبه‌نظامیان، تحقق بدون هزینه اهداف رژیم ایران است.