جلسه در سنای آمریکا با عنوان افزایش فشار بر رژیم آخوندی و حمایت از تغییر دمکراتیک در ایران

 

 

جلسه در سنای آمریکا با حضور سناتورها و سفرا و مقامات دولتی با عنوان افزایش فشار بر رژیم آخوندی و حمایت از تغییر دمکراتیک در ایران

روز چهارشنبه، ۶ نوامبر ۲۰۱۹ همزمان با تحریم ۹ تن از بالاترین مقامها و نزدیکترین مهره های خامنه ای در یک جلسه در سنای آمریکا با شرکت سناتورها، مشاوران، مقامات سابق دولتی، و رسانه های جمعی، سناتور تدکروز عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا، تهدیدات تروریستی رژیم آخوندی در منطقه و سرکوب مردم ایران، عراق و لبنان را برشمرد و یادآوری نمود که این رژیم را مانند دیگر دیکتاتورها، از سرنگونی گریزی نیست. سناتور کروز تلاشها و فعالیتهای اعضا و هواداران مقاومت ایران را ستود و آنها را به استمرار تلاشهایشان تشویق نمود.
سناتور تد کروز گفت:‌ خامنه ای و آخوندها سرکوب وحشیانه ای را بر مردم تحمیل می کنند. و من به مردم ایران، به زنان و مردان ایران خواهم گفت: ما با شما هستیم و مبارزه شما با ظالمانی وحشی، ستمگر، شکنجه گر، قاتل است. آزادی اهمیت دارد و من معتقدم که می توانیم یک روز دوباره، یک ایران آزاد داشته باشیم، نه با آخوندها.
در این جلسه سناتور جان بوزمن رئیس زیر کمیته ساختار نظامی در کمیته تخصیص بودجه آمریکا هم به سخنرانی پرداخت.
سایر سخنران عبارت بودند از: سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر خارجه در امور منع تسلیحات اتمی، سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل سابق وزارتخارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی، سفیر مارک گینزبرگ، مقام سابق کاخ سفید و سفیر سابق آمریکا در مراکش و پروفسور ایوان ساشا شیهان، مدیر دانشکده امور خارجی دانشگاه بالتیمور
سفیر رابرت جوزف در بخشی از سخنان خود گفت:‌ وجود مجاهدین بعنوان هسته مرکزی شورای ملی مقاومت ایران پارلمان در تبعید ایران موجب شده که این شورا یک جایگزین موثر و قدرتمند در مقابل رژیم (سفاک) دیکتاتوری ملا ها باشد. وجود چنین جایگزین قدرتمندی با برنامه ای برای یک ایران آزاد و دمکراتیک غیر مذهبی و یک ایران غیر اتمی بزرگترین تهدید برای رژیم دیکتاتوری مذهبی است که سعی در کنترل مردم از طریق ایجاد ترس و قساوت و (کشتار) است.
پروفسور ساشا شیهان به کارنامه رژیم آخوندی در زمینه گروگانگیری و تروریسم اشاره کردو افزود: مردم ایران معماران انقلاب بعدی ایران خواهند بود.‎ در تابستان امسال، من این امتیاز کم نظیر را داشتم که به یک هیئت دوحزبی از مقامات ارشد ایالات متحده در اشرف ۳، محل جدید مجاهدین خلق در آلبانی، بپیوندم.در تیرانا بیش از ۳۵۰ مقام مثل ما از ۴۷ کشور آمده بودند‎ در طول سفر، آنچه که از نزدیک تجربه کردیم ما را به نتیجه ای رساند که دانشمندان مدتهاست به آن پی برده اند اما سیاست گذاران تمایلی به تصدیق ندارند . رژیم ایران، از مردم خود بیشتر از قدرت های منطقه ای یا جهانی می ترسد.
سفیر بلومفیلد نیز در بررسی وضعیت رژیم آخوندی گفت:‌ دیکتاتوری تهران از ساقط شدن توسط مردم خودش وحشت دارد. این رژیم نامشروع است، و در واقع هرگز مشروع نبوده است. ما تظاهرات در سراسر کشور که خواستار تغییر سیاسی بود را از دسامبر ۲۰۱۷ دیده ایم. و حالا ما می بینیم که مردم در لبنان و عراق به خیابان ها می روند - در هر دو مورد می خواهند که یک دولت به دور از دخالت رژیم ایران داشته باشند.
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا در سخنرانی خود گفت: اکنون زمان آن رسیده است که نمایندگان منتخب مردم آمریکا حمایت خود را از خواسته برحق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی اعلام کنند و سران این رژیم را بخاطرجنایاتشان وکارهای تروریستی شان محاکمه کنند...ایران آزاد در راه است. زمان آن رسیده که همه درطرف درست تاریخ قرار بگیرند.