ادامه قیام مردم و جوانان عراق علیه دست‌نشاندگان خامنه ای

 

بغداد و میدان تحریر سنگر قیام مردمی علیه دست نشاندگان خامنه ای در عراق، روز چهارشنبه نیز صحنه درگیریهای گسترده بود.

به گزارش الحدث، درحالیکه میدان تحریر بغداد همچنان در کنترل انقلابیون است، مزدوران سرکوبگر با گلوله های جنگی به سمت قیام کنندگان شلیک کردند.
تلویزیون الحدث گفت به دنبال پیشروی قیام کنندگان دولت بانکهای مرکزی و رافدین را بست.
در کربلا درگیریهای گسترده از صبح چهارشنبه شروع شد. به گزارش خبرگزاریهای بین المللی دوتن از جوانان شهید و دهها تن مجروح شدند.
در کربلا معلمان به صفوف قیام کنندگان پیوستند و روز چهارشنبه تظاهراتی برپا کردند.
در ام قصر جوانان شورشی به قیام خود علیه حاکمان فاسد و وحوش خامنه ای ادامه دادند. بندر ام قصر همچنان در کنترل جوانان این شهر است.
جوانان دلیر ام قصر برای ممانعت از ورود خودروهای زرهی به شهر در مقابل آن دراز کشیدند.
یکی از جوانان شورشی ام قصر که در جریان تسخیر این شهر و درگیری با مأموران امنیتی و وحوش خامنه ای بوده است می گوید کسانی که به ما شلیک میکردند ایرانی بودند.
در بصره و میسان و کوت و نجف و دیوانه و ذی قار وبابل تظاهرات و درگیریهای گسترده تا پاسی از شب سه شنبه ادامه داشت.
در میسان مردم بپاخاسته شعار می دادند: این وعده این وعده رژیم ایران دیگر باقی نمی ماند.
جوانان شورشی عراقی در کانالهای خبری خود از به ‌تهاجم به منازل سه تن از وابستگان گروههای دست نشانده خامنه ای در شطره ناصریه خبردادند و اسامی آنها را زینب الخزرجی از باند نوری مالکی، نمنی الغرابی از باند هادی عامری و ناجی السعیدی از گروه مقتدی صدر، اعلام کردند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره قیامهای عراق و لبنان گفت: مردم عراق و لبنان خواستار بازپس گیری کشورهایشان هستند. مردم عراق و لبنان دریافته اند که بالاترین صادرات رژیم ایران فساد است که به شکل بدی جامه انقلاب به ‌آن پوشانده است
مایک پمپئو افزود: این حق عراق و لبنان است که مسیر پیش روی خود را رها از دخالت های خامنه ای در دست بگیرند.
نیویورک تایمز طی مقاله یی درباره قیام مردم عراق نوشت: بی‌سروصدا تظاهرات‌ پراکنده از حدود یک ماه پیش شروع شد. بعد مرتباً گسترش یافت تا هفتة پیش که به یک راهپیمایی ۲۰۰هزار نفره در بغداد علیه دولت عراق و یک اشغالگر خارجی که اینبار نه آمریکا، بلکه رژیم ایران است، بالغ شد.
در حالیکه رهبران فعلی دولت عراق از ترس در منطقة سبز هستند... تظاهرکنندگان در خیابانهای بغداد خشم خود را علیه رژیم ایران معطوف کرده‌اند. آنها فریاد می‌زنند، رژیم ایران اخراج، اخراج، عراق آزاد، آزاد..”
عراق، بهمراه لبنان، بخشی از یک قیام در حال تکوین علیه تلاش‌های رژیم ایران برای اعمال قدرت خود بر سراسر خاورمیانه است.
سفارت آمریکا طی بیانیه یی در بغداد کشتار و ربودن معترضین عراقی بی سلاح و تهدید آزادی بیان را محکوم کرد. به گزارش العربیه سفارت آمریکا در بغداد تاکید کرد آمریکا بشدت از یک عراق امن و شکوفا که بتواند در مقابل گروههای خشونت طلب و بنیاد گرا از خودش دفاع کند حمایت می‌کند. در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: دولت عراق بایستی سریعا با خواسته شهروندانی که بدنبال اصلاحات هستند همکاری کنند و هرگونه کشتار و ربودن معترضین بی سلاح و تهدید آزادی بیان را محکوم نمود.