سازمان اطلاعات آلمان: رژیم ایران به دنبال تکنولوژی تسلیحات اتمی بوده

 

براساس افشاگری جدید سازمان اطلاعات آلمان، رژیم آخوندی تا سال ۲۰۱۸ در جستجوی دستیابی به‌فناوری غیرقانونی تسلیحات هسته‌ای بوده است.

واشینگتن فری‌بیکن نوشت: این اطلاعات  نشان می‌دهند چگونه رژیم ایران بدون اطلاع بازرسان هسته‌ای بین‌المللی که وظیفه نظارت بر سایتهای تسلیحاتی جمهوری‌اسلامی، به‌عنوان بخش مهمی از توافق هسته‌ای را بر عهده دارند، به دنبال تسلیحات اتمی در بازار سیاه بوده است.
این منبع می‌افزاید: این افشاگریها به‌دنبال حمله آخر هفته رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی صورت گرفته، حملاتی که واکنش بین‌المللی گسترده‌ای را برانگیخته است. با این وجود و با افزایش تنش‌‌ها، گزارش سازمان اطلاعاتی آلمان که روز چهارشنبه منتشر شد، باعث نارضایتی بین نمایندگان کنگره آمریکا علیه رژیم ایران شد.
واشینگتن فری بیکن افزود: نمایندگان کنگره به‌دنبال فشار آوردن به دولت ترامپ برای افزایش تحریم های شدید اقتصادی قبلی علیه رژیم در تهران هستند. بخصوص که رژیم ایران به دنبال تکنولوژی جدید و نحوه غنی سازی سریع اورانیوم است تا با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته اورانیوم را که عنصر کلیدی ساخت بمب هسته ای است با سرعت بیشتر غنی‌سازی کند.