وزیر خزانه داری آمریکا:‌ سیاست فشار حداکثری علیه رژیم ایران ادامه خواهد داشت

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن تاکید بر سیاست فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی، اظهار داشت درحال حاضر پیشنهادی برای خط اعتباری ۱۵میلیاردی به این رژیم وجود ندارد.

استیون منوچین، در پاسخ به سؤال نیویورک تایمز راجع به خط اعتباری پیشنهادی فرانسه گفت: من مستقیما در گفتگوهای ترامپ و ماکرون در مورد این مسائل شرکت داشتم. فرانسویها به وضوح میفهمند که نمی‌توانند بدون موافقت ما یک خط اعتباری [به رژیم ایران] بدهند. زیرا چنین کاری نقض تحریمها خواهد بود. بنابراین اکنون پیشنهادی از جانب فرانسه برای دادن اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری به رژیم ایران وجود ندارد.
 
وزیر خزانه داری آمریکا افزود: من اخیراُ برخی گزارشهای دارای اطلاعات گمراه کننده را دیده ام که گویا من یا افراد دیگری می‌خواهیم تحریمها را شل کنیم. این درحالیست که من و وزیر خارجه مایک پمپئو در حال اجرای راهبرد رئیس جمهور مبنی بر فشار حداکثری هستیم. ما فکر میکنیم که این راهبرد کارایی دارد.
منوچین همچنین گفت: تحریمها تأثیرگذار هستند و هیچ ابهامی در مورد آن وجود ندارد. تنها دلیلی که رژیم ایران را (وادار می‌کند که) به تغییر رفتار یا گفتگو فکر کنند، مشکلات اقتصادی است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا، در پاسخ به این سؤال نیویورک تایمز که آیا خارج شدن جان بولتون از دولت، وضعیت را تغییر میدهد؟ گفت: خیر، این موارد، استراتژی های رئیس جمهور است و او آنها را اجرا میکند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ادامه دارد. مایک پمپئو ۱۲ خواسته مطرح کرد که این رژیم به چه ترتیب باید رفتار کند تا به جامعه جهانی برگردانده شود.
وی افزود: رژیم ایران در رابطه با تضمین هایی که به اتحادیه اروپا داده، فریبکاری می‌کند. این رژیم قول داده بود که نفت کشتی آدریان دریا را برای رژیم جنایتکار اسد نمی‌فرستد، اما این اقدام را انجام داد و به اعمال وحشیانه رژیم اسد علیه مردم سوریه که هم‌چنان در معرض خشونت و مرگ و ویرانی قرار دارند، سوخت رسانی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: فریبکاری و قولهای نقض شده رژیم ایران هدفش، فقط جامعه بین المللی نیست بلکه علیه مردم ایران هم هست اراذل حاکم در تهران به طور مستمر زنان و اقلیتها و مدافعان حقوق بشر را سرکوب کرده اند. روز سه شنبه یک فعال ایرانی به نام سحر خدایاری معروف به دختر آبی که به‌خاطر اعتراض به عدم حضور زنان برای تماشای یک رویداد ورزشی با حکم زندان رو به رو شده بود، بر اثر خودسوزی درگذشت. ما ضمن گرامیداشت یاد وی، از حقوق همه زنان ایران حمایت می‌کنیم.

آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان «تشدید کارزار آمریکا علیه رژیم ایران در آستانه اجلاس مجمع عمومی»، نوشت: در حالی که رهبران جهان آماده دیدار در سازمان ملل در این ماه می‌شوند، دولت ترامپ بر کارزار خود برای اینکه سایر کشورها فشار روی ایران را زیاد کنند، افزوده و بر مبنای اینکه رژیم ایران غیرقابل اعتماد و حیله‌گر است، به این کارزار ادامه می‌دهد.
این خبرگزاری نوشت: در بحبوحه سؤالات جدیدی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیتهای رژیم ایران مطرح کرده، دولت ‌آمریکا می‌گوید، جهان بایستی در مقابل عدم پایبندی این رژیم به توافق اتمی به اقدام عملی دست بزند. آمریکا از زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در سال گذشته، تحریمها بر روی رژیم ایران را افزایش داده است.
آسوشیتدپرس افزود: پمپئو وزیر خارجه، می‌گوید رژیم ایران با امتناع از همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تلاش می‌کند جهان را بفریبد. فقدان همکاری کامل رژیم ایران با آژانس، سؤالاتی را درباره مصالح و فعالیتهای هسته‌ای اعلام نشده محتمل، به‌وجود می ‌آورد و این با شیوه های این رژیم طی ۴۰ سال دروغ‌پراکنی منطبق است. اما جهان، فریب آن را نخواهد خورد.