رئیس جمهور آمریکا: رژیم ایران هیچ چیز جز دردسر نیست و چیزهای بدی برایش اتفاق خواهد افتاد

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ربودن نفتکش انگلستان توسط حکومت آخوندی گفت: این موضوع نشان می دهد که این رژیم عامل دردسر است.

ما اتحاد بسیار نزدیکی با انگلستان داریم... ماکشتیهای بسیاری در خلیج‌فارس داریم که کشتی های جنگی هستند و ما با انگلستان که متحد بزرگ ماست گفتگو خواهیم کرد. مطلع شدیم دو کشتی ربوده شده‌اند و در این زمینه با انگلستان کار خواهیم کرد.
این واقعه، تماماً آنچه را در مورد رژیم ایران می گفتم اثبات می کند. این رژیم دردسر است هیچ چیزی جز دردسر ندارد. و این را بخاطر داشته باشید: توافقنامه مسخره ای که باراک اوباما با رژیم ایران امضاء کرد، یک توافقنامه کوتاه مدت بود. وقتی شما با کشورها معامله می کنید باید بر اساس یک توافق ۵۰ یا ۱۰۰ ساله باشد. به همین خاطر این توافق مسخره است و این نشان می‌دهد که سیاستم در مورد رژیم ایران درست است.
دونالد ترامپ افزود: همه خواهیم دید که چه خواهد شد. مسأله حکومت ایران به خوبی حل خواهد شد. این رژیم که چهره واقعی خود را نشان می‌دهد، اکنون با مشکل بزرگی مواجه است. اقتصادش در حال فروپاشی است و چیزهای بدی برای آن اتفاق خواهد افتاد. مسأله را می‌توان به راحتی حل کرد (و اگر چنین نشود) برای ما بسیار ساده است که این وضعیت را بدتر کنیم.
آلمان و فرانسه توقیف نفتکش متعلق به انگلستان توسط رژیم آخوندی را محکوم کردند و خواهان رفع توقیف نفتکش و خدمه آن شدند.
وزارت خارجه فرانسه با ابراز نگرانی شدید از توقیف نفتکش متعلق به انگلستان اعلام کرد، از انگلستان در برابر این اقدام رژیم ایران کاملاٌ حمایت می‌کنیم و رژیم ایران باید نفتکش توقیف‌شده را به فوریت آزاد کند.
وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد چنین اقدامی به تلاشها برای تنش زدایی در منطقه آسیب می رساند
دولت آلمان نیز توقیف این نفتکش را محکوم کرد و از حکومت آخوندی خواست که بدون فوت وقت این نفتکش را آزاد کند.
سخنگوی دولت آلمان گفت: اقدام رژیم ایران علیه کشتیرانی غیرنظامی قابل توجیه نیست و اوضاع پرتنش منطقه را به طرز خطرناکی وخیم‌تر کرده است.