سخنرانی‌ شخصیت‌های برجسته سیاسی در گردهمایی سالانه مقاومت در اشرف ۳

 

سخنرانی شخصیت‌های برجسته سیاسی در اشرف ۳ با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت

پاندلی مایکو وزیر دولت آلبانی، نخست‌وزیر پیشین
دوستان عزیز و خانم رجوی تشکر می‌کنم.

این خانه خانه آلبانیایی‌هاست به همین دلیل است که با هم هستیم و اینجا آمده‌ایم که حمایت خود را از شما اعلام کنیم.

در آلبانی سیاستمدارها این روزها با هم بحث و جدل دارند. ولی وقتی به شما می‌رسد هیچ بحث و اختلافی وجود ندارد چرا که شما در خانه ما هستید و این سنت ما بوده است.

آزادی را نمی‌شود خرید. خانم رجوی تلاش می‌کنند که آزادی را برای ایران بیاورند این چیزی نیست که آن را با پول یا ثروتی متوقف کرد و خرید. بنابراین اگر بخواهند به شما صدمه‌یی بزنند بدانید که ما در کنار شما هستیم. به همین دلیل ما سفیر و معاون رژیم را اخراج کردیم. به آنها می‌گوییم روی ما فشار نگذارید. ما به اتفاق به دیدار شما آمده‌ایم. این افتخار را داشته‌ایم که در اشرف ۳به دیدار شما بیایم.

سخنرانی فاتمیر مدیو رئیس حزب جمهوریخواه آلبانی، وزیر دفاع پیشین
به سرآغاز ایران جدید یعنی به اشرف۳خوش آمدید.

زمان تغییر در ایران فرا رسیده و حتی دیر شده است. دولت آمریکا در برابر رژیم حاکم بر ایران ایستاده است و ما امیدواریم که در اروپا هم ما در کنار هم برای حقوق‌بشر در ایران بایستیم.

سال گذشته دولت آلبانی سفیر رژیم ایران را اخراج کرد. چرا که آنها یک طرح تروریستی علیه اشرف۳تدارک دیده بودند.

خانم رجوی طرح ده ماده‌یی شما قطعاً مسیر آزادی ایران است و یک امید برای کسانی است که به آزادی اعتقاد دارند. ما در آرمان شما برای حمایت از ایران آزاد متحد هستیم. ما دوست داریم به‌عنوان کسانی به‌خاطر سپرده شویم که در کنار شما برای آزادی ایران جنگیدند و نه کسانی که فقط سرکوب را دیدند و کاری نکردند.


سخنرانی استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا
خوشحالم که در اشرف ۳ هستم. این عجب دستاوردی است....

از سال قبل که دور هم جمع شدیم آخوندها غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دادند. در خاورمیانه فعالیت‌های تروریستی خودشان را افزایش دادند.

رژیم آخوندها اکنون در یک بحران منطقه‌یی بسیار جدی گیر کرده است. در دریای عمان به نفتکشهای حمله می‌کند....

دوستان واقعاً چه بحثی علیه چنین قاطعیتی علیه رژیم وجود دارد. بعضی از ما می‌گویند دنیا دو تا انتخاب دارد. مماشات یا جنگ. ولی این اشتباه است. تسلیم شدن به فاشیسم مذهبی یک انتخاب نیست. بلکه پذیرفتن جنگی است که پیشاپیش این رژیم توسط عوامل و مزدورانش آغاز کرده و دعوتی است به این رژیم که به‌دنبال سلاح هسته‌یی است. بنابراین سیاست مماشات مانع درگیری و جنگ با این رژیم نخواهد شد بلکه به درگیری ختم خواهد شد.

بنابراین نباید جنایات رژیم را پذیرفت. نباید به آن کمک مالی کرد بلکه باید آن را تحریم کرد. فاشیسم مذهبی هیچگاه برای مردم ایران و جهان وضعیت خوبی به بار نخواهد آورد. این رژیم با دنیا و شهروندان خودش در جنگ است. ما باید پشت طرح ده ماده‌یی خانم رجوی بایستیم و از آن حمایت کنیم.

می‌خواهیم در این آرزوی شما برای یک ایران آزاد و بهتر شریک شویم. میلیاردها مردم در سراسر جهان در اهداف شما شریک هستند. این رژیم رؤیای فاجعه‌بار هسته‌یی را برای دنیا در افکار خودش می‌پروراند. پس من هم با شما حاضر حاضر و حاضر هستم.

سخنرانی سناتور جوزف لیبرمن

برایم افتخار و شوق آور است که در اشرف سه هستم. سالهای پیش ما در همین زمان در پاریس گردهمایی عظیمی داشتیم با حضور گسترده مردم.. اما هیج جا جز اشرف ۳ نیست که ترجیح بدهم در آنجا در این مراسم حضور داشته باشم.

ابتدا از منظر شخصی باید بگویم طی سالیان به‌خصوص جامعه ایرانیان که توسط نمایندگان بزرگی رهبری شدند وقتی که شما ساکنان اشرف در لیبرتی بودید و من آنجا را زندان لیبرتی می‌نامیدم و وقتی آزادی شما سرکوب شده بود به‌رغم قولی که به شما داده شده بود. ما همه احساس درد میکردیم. عصبانی بودم که مورد حمله واقع می‌شدید. شما تعهد ما برای ایستادگی در این مسیر را تعمیق کردید. با دیدن اشرف۳تصور نکردن بهشت ایرانی که ساخته خواهد شد. بسیار سخت است. شما برای روزی جدید و برای ایران آماده هستید.

ما آماده هستیم. ما همه یاد گرفته‌ایم که مثل شما حاضر حاضر بگوییم. ما در تک‌تک گام های این مسیر آماده هستیم.

حالا چرا می‌گوییم روز جدیدی در حال طلوع است. ما به روز آزادی در ایران نزدیک می شویم زیرا نیروهایی در کنار شما قرار گرفته‌اند. شما تسلیم نمی‌شوید و شکست نمی‌خورید. شورا و سازمان تحت رهبری مریم رجوی لحظه‌ای اهدافشان را ترک نکردند. و بسیاری از ما را به آگاهی رساندند. حالا زمانی است که شورا و مجاهدین بر روی زمین و صحنه نبرد در ایران متمرکز شوند.

بعد از توافق هسته‌یی با رژیم ایران ما مدت مدیدی علیه آن جنگیدیم....من گمان می‌کردم که روز جدیدی در ایران محقق خواهد شد.

به‌عنوان یک دموکرات می‌گویم. در سال ۲۰۱۶من به دونالد ترامپ رأی ندادم. اما با تمام صمیمیت این حرف را می زنم. اقدام قهرمانانه و تاریخی دونالد ترامپ علیه برجام را تأیید می‌کنم.

ما از سخنرانیهای بی‌پایه علیه مجاهدین به جایی رسیدیم که سپاه پاسداران در لیست تروریستی رفته است. مردمی که از آزادی و فرصتهای خود محروم شده‌اند و جانشان به لب رسیده، این تشنگی برای آزادی را دارند که این سازمان آنها را کنار هم جذب کند و امیدوارم متحدانمان در کنار ما برای آزادی مردم ایران بایستند. روز آزادی به‌زودی محقق خواهد شد اگر کنار هم بمانیم، بار دیکر این کار را خواهیم کرد.بله حاضر حاضر حاضر

من به اندازه کافی ایمان دارم که بر این باور باشم که صدا های شما را خدا می‌شنود. و جان مک‌کین این صداها را می‌شنود. سال ۲۰۱۷که جان مک‌کین به اشرف آمده بود، به من گفت: شما ایستادگی کردید و جنگیدید و برای آزادی قربانی دادید برای حقوقی که ذاتی شما است و کسانی که آماده جنگیدن برای آزادی و قربانی کردن هستند به آزادی دست می‌یابند. نبرد برای آزادی نبردی است نه برای آزادی ایران بلکه برای آزادی در سراسر جهان اهمیت دارد. دیگر نیازی به درگیریهای بیهوده نخواهد بود دیگر بنیادگرایانی که دین اسلام را مورد استفاده قرار دادند نقشی نخواهند داشت. همه این ماجراها و جنگهای مذهبی موقعی به پایان خواهد رسید که آنهایی که بعد از انقلاب رهبری خود را تحمیل کردند کنار بروند. شما پیروز خواهید شد.

روزی که درگیری بیهوده بین اسلام و سایر اعتقادات به پایان برسد همان روزی است که رژیم ایران سرنگون خواهد شد. فقط چنین نیست که شما آلترناتیو در برابر آخوندها باشید شما آلترناتیو درست را نمایندگی می‌کنید. مریم رجوی توانایی لازم را دارد. او چشم‌اندازهای خوبی دارد.

شما هم در برابر دیکتاتوری شاه و هم دیکتاتوری آخوندها مقاومت کردید چون هدف شما آزادی است بگذارید یکبار دیگر به کسانی که از مماشات حمایت می‌کنند و از این بحثهای احمقانه پشتیبانی می‌کنند بگویم زمان آن رسیده است که در کنار این مقاومت بایستیم که رهبری مذهبی را نفی می‌کند. با یکدیگر و در کنار هم ما می‌توانیم و باید.


در اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف ۳نامه‌یی از شخصیتهای آمریکایی خطاب به خانم رجوی قرائت شد.
در این نامه از جمله آمده است: ساکنان اشرف یک تعهد قهرمانانه نسبت به یکدیگر را به‌رغم تهدید مرگ داشتند. آنها به مجروحان کمک کردند و حالا همین تعهد را برای مردم کشور خود دارند. مردمی که در زیر زندان، شکنجه و خشونت‌های رژیم هستند. آنان خواهان برقراری حکومتی در ایران هستند که به جای به کار بردن منابع برای نابودی مردم ایران در خدمت آنها ست. آنها می‌دانند که رژیم حاکم روزهایش به شمارش افتاده و هر روز شمار روزهای رژیم کاهش می‌یابد.

سخنرانی رودی جولیانی

وقتی تاریخ نوشته شود شما به‌عنوان رزمندگان آزادی شناخته خواهید شد که مردم ایران را از سرکوب نجات دادید با خونتان و با اشکهایتان. بسیاری از عزیزان شما توسط رژیم کشته شدند. شما رزمندگان آزادی خواهید بود. کسانی که برای همیشه در تاریخ ایران اسمتان به ثبت خواهد رسید. خدا شما را حفظ کند.

اگر در نیویورک هم کار می‌کردید شما نمی‌توانستید چنین مکانی بسازید شما این شهر را در عرض چند ماه ساختید. اینها به‌خاطر رهبری خانم مریم رجوی محقق شده است. یک رهبری خارق‌العاده هم‌چون مسعود رجوی که این جنبش را آغاز کرد با یک اقدام بسیار شجاعانه. او حاضر نشد به ولی‌فقیه تن بده. او گفت نه، من کشور خودم را به یک مستبد نخواهم فروخت.

خمینی یک رهبری قاتل بود که دستش به خون صدها هزار نفر آغشته شد.

ما باید بلند شویم و بگوییم دیگر سرکوب و قتل متوقف شود و این رژیم باید برود.

من خامنه‌ای و روحانی را متهم به‌قتل می‌کنم. نه فقط قتل بلکه قتل دستجمعی و جنایت علیه بشریت. چطور می‌توانیم ۴۰سال قتل و کشتار جمعی را تحمل کنیم. جنایت علیه بشریت را تحمل کنیم.

باید شرم کنیم که کشورهایمان علیه این رژیم نایستادند.

این رژیم حداقل ۱۲۰هزار نفر از اعضای مقاومت را به‌قتل رسانده است. برخی همین چند سال پیش به‌قتل رسیدند. ۵۲نفر در یک روز در اشرف کشته شدند. در سال ۶۷هم ۳۰هزار نفر را به‌قتل رساندند. اخلاق و کرامت ما چه شد؟ حتی ما عصبانی و خشمگین نشدیم. آن‌قدر که دست به‌عمل بزنیم.

دولتهای اروپایی باید برخیزند و بیدار شوند و کرامت خود را پس بگیرند. کشورهایی که دموکراسی را برای ما به ارمغان بیاوردند باید بیدار شوند. چطور می‌شود گردانندگان این کشورها در مقابل کشتار جمعی بی‌توجه باشند و از آن چشم‌پوشی کنند.باید به این بی‌توجهی شرم‌آور پایان داد.

من دو تن از نازیها را ۴۰سال بعد از جنایاتشان، محاکمه کردم. مجازاتی را که باید بر آنها اعمال کردیم.

در ایران افرادی که ۳۰هزار نفر را در سال ۶۷به‌قتل رساندند باید تعقیب و مجازات بشوند. آنها رهبران و سران یک کشور نیستند آنها قاتلان کشتار جمعی هستند. باید الآن برخیزیم. رهبران اروپا برخیزید در آلمان و در فرانسه و در انگلستان و در ایتالیا و یونان اگر شما دموکراسی و آزادی را به ما دادید الآن دموکراسی و آزادی را رها نکنید. سکوت نکنید وقتی که رژیم ایران مردم را کشتار می‌کند.

ما توافق اتمی را پاره کردیم. ما اجازه نمی‌دهیم یک آدم دیوانه و یک قاتل به سلاح اتمی دست پیدا کند.

به رهبران اروپا می‌گویم شما می‌توانید به رزمندگان آزادی تبدیل بشوید اما الآن دنبال پول هستید. پولی خون الود. چطور شما می‌توانید به رژیم ایران و بزرگترین حامی تروریسم در جهان کمک کنید. وقتی به آنها پول می‌دهید کاری که در دولت اوباما صورت گرفت شما به قاتلان کمک می‌کنید

وقتی شرکتهای آلمانی و فرانسوی با آخوندها تجارت می‌کنند پول آن برای کشتار مردم سوریه استفاده می‌شود. آیا شما نمی‌دانید قاتلان را تأمین مالی می‌کنید؟ نباید قاتلان را تأمین مالی کرد.

بیدار شوید. وقتی که از رژیم ایران نفت می‌خرید یعنی قتل و کشتار را تأمین مالی می‌کنید.

باید تکرار کنیم که یک آلترناتیو برای این رژیم وحشتناک تروریستی وجود دارد. الآن در وضعیتی نیستیم که بین کنار زدن یک دیکتاتور و جایگزین آن ندانیم چکار کنیم. ایران مانند مصر و لیبی نیست. در ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان هست ولی در مقابل آن شورای ملی مقاومت ایران را داریم با رهبری خانم مریم رجوی ائتلافی از یک مقاومت سازمان یافته. آنها در کشور من بسیار مورد احترام هستند. در کنگره از حمایت بیشتری از شخص من برخوردار هستند.

خانم رجوی همه کسانی را که با هم خیلی اختلاف دارند گردهم آورده است. رژیمی که ۳۰هزار نفر را به‌قتل رسانده است بدترین رژیم است. کسانی در مقابل این رژیم هستند که زندگیشان را وقف آزادی کرده‌اند. کسانی که در اشرف هستند خود را وقت آزادی کردند.

ما از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم. طرحی که منطبق بر اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است. این جنبش توانایی آن را دارد که قدرت را به دست بگیرد. جنبشی که ایران را هدایت می‌کند. ما می‌توانیم از آنها حمایت کنیم. اگر تغییر رژیم در ایران محقق شود ما با مجاهدین آسودگی خاطر خواهیم داشت. این دروغ است که مجاهدین حامی ندارند. اگر حامی ندارند چرا رژیم آخوندها ۴۰سال است آنها را کشتار می‌کنند.

ما بخشی از این جنبش هستیم. اکنون شما مسئولیت دارید شما می‌دانید چه جنایتی علیه بشریت صورت گرفته است. شما باید اقدام کنید. من به سران رژیم ایران می‌گویم من از دموکراسی حمایت می‌کنم شما از دیکتاتوری. من از انسانهای با کرامت حمایت می‌کنم شما از قاتلان کشتار جمعی خوش‌بینی زیادی وجود دارد. شما می‌دانید بسا زودتر از آن که بدبینها فکر می‌کنند ما در ایران خواهیم بود. حاضر حاضر حاضر. از سر راه ما کنار بروید ما حاضر و آماده‌ایم.

سخنرانی سناتور توریسلی

از دریای خزر تا تهران هر کجایی که مردان و زنان بلند می‌شوند می‌گویند من یک اشرفی هستم. من هیچگاه تسلیم نمی‌شوم، عقب‌نشینی نمی کنم و من یک ایرانی هستم و همواره ایستاده‌ام.

امروز چیزی که با صحبتهای یک زن (مریم رجوی) شروع شد اکنون صدایی است که در همه جهان می‌پیچد. بنابراین از هر رسانه‌یی که صحبت ما، فریاد ما در رادیوها در تلویزیونها و یا از طریق هر وسیله‌یی که دارید می‌شنوید؛‌ اکنون زمان شما فرا رسیده است. ما آماده هستیم. اکنون لحظه شماست. به دانشجویان می گویم این صدا را بشنوید. اگر تاکنون به این جنبش نپیوسته‌اید فردا بپیوندید. به تاریخ پاسخ بدهید و زندگی خود را و سرنوشت خودتان را به دست بگیرید. به کارگران می گویم اگر صدای من را میشنوید بازیچه سپاه پاسداران نباشید. زنجیرها را پاره کنید از ان شرایط بدی که دارید خود را خلاص کنید. زمان اکنون است.

به جوامع ایرانی در کشورهای مختلف اروپا، کانادا همه جا.ما یک هدف و یک آرمان واحد داریم. آزادی ایران، آزادی مردم ایران و بنا کردن آزادی و دموکراسی و تنها یک سازمان وجود دارد. تنها یک سازمان که بتواند یک آینده دموکراتیک را بنا بگدارد. فداهایی را که بایستی انجام بدهد و این سازمان سازمان مجاهدین خلق ایران است به رهبری مریم رجوی.

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس و اعلام خواهری منطقه یک پاریس و شهر اشرف
خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی و همه افراد شگفتی آوری که از مبارزه او حمایت می‌کنید

به همه دوستان آزادی این چند کلمه را به‌نقل از کمیته شهرداران برای یک ایران آزاد نقل می‌کنم. کسانی که شماری از آنها در کنار من هستند. آنها همیشه حاضر بوده‌اند و همراه شما هستند.

همه ما شهروندان اشرف هستیم. ما یک انرژی فوق‌العاده را در شما مشاهده می‌کنیم. من در ماه مارس سال گذشته میلادی اینجا بودم. کاری که طی ۱۶ماه شده فوق‌العاده است.

همه ما اشرفی هستیم چون که شریک هستیم با خواست شما برای آزادی و دموکراسی.

ضروری است و باید فوراً دموکراسی در ایران به پیروزی برسد. باید تلاش رژیم ایران برای دستیابی به بمب اتمی را متوقف کرد. ضروری و فوری است که بتوانیم کاری کنیم که در تهران همراه با شما دموکراسی و صلح را برقرار کنیم.

ما در یک اقدام سمبلیک و برای حمایت منتخبان فرانسوی یک‌ سورپریز آماده کرده‌ایم. چون تصمیم گرفتیم شهر اشرف را به‌عنوان یک شهر دیالوگ بین‌المللی انتخاب کنیم.

من به‌عنوان شهردار منطقه یک پاریس خواهری منطقه یک پاریس را با شهر اشرف امضا کرده‌ام و از خانم زهره اخیانی می‌خواهم که اینجا روی سن بیایند.

با این اعلام خواهری، ما امروز اعلام می‌کنیم مقاومت علیه سرکوب حق غیرقابل بازگشت و غیرقابل مذاکره است. ما خواهان به‌رسمیت شناخته شدن حقوق و آزادی عقیده و مذهب هستیم. امروز ما متعهد می‌شویم به رعایت قوانینی که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر آمده است که یک رابطه دائم بین دو شهر ما به‌وجود بیاید برای دیالوگ و تبادل نظر بین دو شهر منطقه یک پاریس و شهر اشرف.

البته این خلاصه‌ای از بیانیه ماست. از این بابت خوشحالم همراه با همه همکارانم و شهردارانی که این بیانیه را به شما تقدیم کردیم.

سخنرانی میشل دوو کولور نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم رجوی عزیز

زنان ایرانی عزیز اعضای مجاهدین گرامی

بنام کمیته پارلمانی ایران دموکراتیک می خواهم خوشحالی خودم را اظهار کنم که در کنار شما هستم در این محل که سمبل عزم جزم شما و مبارزه برای آزادی است

حضور ما که از خواسته‌های شما برای ایران آزاد حمایت می‌کنیم معنا و مفهوم دیگری پیدا می‌کند

ما اینجا هستیم برای دفاع از دموکراسی و منافع مردم ایران که هرگز نباید در برابر منافع اقتصادی قربانی بشود. کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه اعتقاد دارد که بهبود حقوق‌بشر در ایران باید از شروط هر گونه رابطه دیپلماتیک و اقتصادی با رژیم ایران باشد و باید با پایان اعدامها و آزادی زندانیان سیاسی و احترام به همه آزادیها ارزیابی شود.

در ژوئن ۲۰۱۸ رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در یک بیانیه یادآوری کرد که مصمم است بر رعایت حقوق‌بشر در ایران و اصول پایه‌ای و آزادیهای اساسی نظارت کند.

این اصول توسط رژیمی نقض می‌شود که شما را هم‌چنان سرکوب می‌کند. رژیمی که شما را به تبعید واداشت و دوبار هر چیزی که شما داشتید را نابود کرد. اما شما دوباره توانستید برخیزید بعد از عبور از آزمایشهای مختلف در اشرف و دوباره ساختید و ساختید اینجا شما به مبارزه علیه رژیم برای دموکراسی ادامه می‌دهید.

من از اعماق قلبم اطمینان دارم که روزی یک ایران دموکراتیک را خواهیم دید و شما از من استقبال خواهید کرد.

به‌عنوان رئیس کمیته ایران دموکراتیک و نماینده مردم فرانسه می‌خواهیم بگویم بسیاری از مردم فرانسه از مبارزه مردم ایران برای آزادی حمایت می‌کنند مردم فرانسه به خواست شما احترام می گذارند و با برادری به شما نگاه می‌کنند.

سخنرانی لویی فری- مدیر پیشین اف بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا)
خانم رجوی به شما درودمی‌فرستیم. ما همه شما را دوست داریم و به شما احترام می گذاریم نه فقط به‌خاطر رهبری شما بلکه به‌خاطر توانایی شما در پیشبرد اهدافی این‌چنین در چنین مدت کوتاه

در سالهای نه چندان دور همه ما نگران جان اشرفیها بودیم بسیاری از آنها کشته شدند. آنهایی که در آمریکا از شما حمایت می‌کردند موضوع تحقیقات جنایی توسط دولت خودمان قرار گرفتیم و ما از قضا استقبال کردیم...

تا سال ۱۹۹۷ هیچکس از من هیچ سؤالی در مورد مجاهدین نکرد تا زمانی که دولت به گونه‌یی نامشروع و غیرعادلانه و غیرقابل دفاع شما را در لیست گذاشت وقتی که پرس و جو کردیم مشخص شد که یک انگیزه بسیار بدی پشت قضیه بود. این همدستی با رژیم ایران بود. تا به شما بگویند تروریست و این یک اشتباه بود و چه جالب که حالا می‌بینیم سپاه پاسداران حالا وارد این لیست شده است پس می‌بینیم که تغییر واقعی است و انجام شده...

من اشرف۳ را به‌عنوان یک محل موقت می‌دانم و خواهان دیدار از اشرف ۴هستیم

من از همه شما که در این جا در اشرف ۳کار کردید می‌پرسم چقدر طول می‌کشد که یک ساختمان دادگاه در تهران بسازید. شما می‌توانید سران رژیم ایران را دستگیر و در شرایط عادلانه با همان شیوه‌هایی که در نورنبرگ و سایر جاها متهمان محاکمه شدند آنها را محاکمه کنید و به زندان اوین ببرید. اقدامات این رژیم و کسانی که با آنها همدستی کردند یک تحقیقات جنایی را الزام اور می‌کند. شما به اندازه کافی قاضی و دادستانهای آمریکایی دارید که شما را در این مسیر کمک کنند.

سخنرانی سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر
من در میان هزاران نفری در دنیا هستم که حدود ۲۵سال است از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم. من از کسانی هستم که احساسات بسیاری در این رابطه دارم. ۱۲سال آزمایش بزرگی داشتیم و ۲۹بار به اشرفیها با زرهی و تیربار حمله شد. حمله به کسانی که دستشان خالی بود. آنها می‌خواستند یک قتل‌عام انجام بدهند و همه سازمان مجاهدین خلق ایران را از بین ببرند. انتقال شما با بهای سنگینی صورت گرفت و ما الآن در میان شما هستی.

ما داریم بازسازی اشرف را جشن می‌گیریم. این جایی که ما هستیم سومین مکانی است که توسط اشرفیها ساخته شد بعد از این‌که هر بار توسط آخوندها تخریب شد.

این توانمندی و فداکاری تولد دوباره مقاومت ایران از میان آوارهاست. چیزی که تاریخ به یاد می‌سپارد این است که مقاومت ایران قطعاً مقاومت علیه سرکوب است اما در عین‌حال یک مقاومت فرهنگی است. اشرفیها نماینده این فرهنگ هستند. آنها الگوی تلاش برای سازندگی هستند.

آنچه با آن مواجه هستیم یک دیکتاتوری مذهبی است که تهدید دائمی برای صلح و امنیت جهان است. این اشتباه است که به روی این موضوع تأکید نکنیم...

حقیقت جمهوری به‌اصطلاح اسلامی این است که ما با یک دیکتاتوری مذهبی و خون‌ریز روبه‌رو هستیم که به هیچ چیزی کمتر از تسلط بر منطقه عربی و اسلامی راضی نیست. توسعه‌طلبی ماهیت دیکتاتورها است.

من آرزوی این را دارم که یک ایران آزاد را داشته باشیم. شاید اولین دولت دموکراتیک در جهان اسلام.

همه کشورهای جهان در پی این هستند که تأثیر خود را داشته باشند. برخی با نیروی نظامی برخی با نیروی اقتصادی و فرهنگی این کار را می‌کنند اما رژیم ایران فقط یک شیوه را می‌داند آن هم تسلط و توسعه‌طلبی با بی‌ثبات سازی کشورها است.

نذیر حکیم از رهبران اپوزیسیون سوریه
از جانب مردم سوریه که در حال مبارزه با دیکتاتوری اسد هستند می‌گویم

برای خواهر مریم آرزو می‌کنم آخوندها را سرنگونی کنیم و آزادی را برقرار کنیم. این نظامی ویرانگر و خون‌ریز است. رژیمی که در سراسر خاورمیانه جز فقر و نیستی چیزی به ارمغان نیآورده است. انشاالله امیدوارم و ایمان دارم که نظامی ایده ال بر سر کار بیاورید. ما هدف مشترک داریم. همهٔ ما خواهان صلح و آزادی و رفع شر رژیم آخوندی از سوریه و عراق و سایر کشورها هستیم. در این صورت کشور ما هم آزاد خواهد شد. از آمریکا می‌خواهم اگر به مقاومت ایران کمک نمی‌کند مانع مبارزه با رژیم نشود. رژیم اسد با به کار بردن سلاح شیمیایی مخوف‌ترین جنایت را در حق مردم‌مان انجام داد

می‌دانم که رژیم آخوندی هم با مقاومت شما چنین جنایاتی کرده است. این جا در اشرف در کنار مقاومت ایران، ایمان دارم که ایرانی جدید فرا می‌رسد و مردم ایران با همهٔ بهایی که پرداختند به آزادی می‌رسند. همچنین آزادی مردم سوریه محقق می‌شود. برای رسیدن به خواسته مشترکمان یعنی آزادی ما در کنار شما هستیم.

سخنرانی تام ریچ اولین وزیر امنیت ملی آمریکا
من به‌خاطر مهربانی و عشق شما از شما ممنونم.

من دیروز به موزه قدرتمند شما رفتم.

می‌توان کسی را زندان کرد، می‌توان زنی یا مردی را شکنجه کرد تا نقطه‌یی که پوستی کف پایشان نماند، شکنجه در قفسهای ۶۰سانتی متری اما نمی‌توان در آنها یک ایده را کشت. من به تک‌تک شما می‌گویم، من که در طول سال‌ها شما را می‌شناسم، به شما گوش کرده‌ام و به شما گوش خواهم کرد به‌خاطر مهربانی تان، به‌خاطر تلاشتان برای آزادی و رهایی در میهن خودتان.

شما نهایتاً پیروز خواهید شد. بسیاری از کشورها به شما نگاه خواهند کرد. بسیاری از مردان و زنانی که شما را ندیده‌اند از شما پیروی خواهند کرد. صد و بیست هزار مرد و زن به‌دنبال هدفی بزرگ بودند و شما امروز به‌دنبال هدفی بزرگتر برای میهن‌تان هستید و در نهایت شما پیروز خواهید شد.

سخنرانی قاضی تد پو 
چند سال پیش که من عضو کمیتهٔ روابط خارجی بودم،روهرا باکر رئیس زیر کمیتهٔ اروپا بود. ما به عراق رفتیم. به‌دلیل که از کمپ اشرف و جنایتهایی که آنجا شده بود بازدید کنیم. چون که دولت عراق و رژیم ایران منکر این بودند که آنجا جنایتی صورت گرفته، می‌خواستیم با شما دیدار کنیم. به عراق آمدیم با مالکی صحبت کردیم گفت نمی‌توانید به اشرف بروید. ممنوع است. آن‌قدر عصبانی شده بود که دستور داد ما از کشورش خارج بشیم. مجبور شدیم از عراق خارج بشیم چون می‌خواستیم با شما دیدار کنیم، ولی الآن اینجا هستیم و توانستیم با شما دیدار کنیم. از شما متشکرم که این بازدید را محقق کردید و این همه سال پایداری کردید. رژیم آخوندی می‌گفت شما نمی‌توانید در اشرف دوام بیاورید، شما آنجا را به یک بهشت تبدیل کردید، بعد گفتند نمی‌توانید در لیبرتی دوام بیاورید، ولی آنجا را هم به بهشت دیگری تبدیل کردید، بعد گفتند هرگز نمی‌توانید آنجا را ترک کنید ولی شما توانستید به اشرف ۳برسید و یک بهشت دیگر بسازید. یک کمپ اشرف شماره ۴هم خواهد بود. امیدوارم آخرینش باشد، اشرف ۴در تهران خواهد بود و همهٔ ما در آنجا به هم می‌پیوندیم.

برخیها اعضای کنگره را که از مبارزین برای آزادی حمایت می‌کردند مورد انتقاد قرار می‌دادند، آنها از خانم رجوی حمایت می‌کردند. من آنموقع رئیس زیر کمیتهٔ ضدتروریسم بودم و خانم رجوی در آن زیر کمیتهٔ شهادت داد و مورد استماع قرار گرفت، خیلیها می‌گفتند خانم رجوی نمی‌شود بیاید صحبت کند و این کار درستی نیست، خانم رجوی اصلاً نیازی نبود به ایالات متحده بیاد، چونکه از طریق ماهواره به کمیتهٔ مبارزه با تروریسم و تسلیحات کشتار جمعی شهادت داد و ما از او متشکریم. گفتند نمی‌شود ولی او این کار را کرد. دفاع از آزادی، دفاع از سازمان مجاهدین، دفاع از خارج شدن سازمان مجاهدین از لیست.

الآن سازمان مجاهدین در لیست تروریستی نیست ولی حکومت ایران و سپاه پاسداران هر دو جزء سازمانهای تروریستی هستند.

سخنرانی سر آلن میل از انگلستان
اول از همه می‌خواهم از خانم رجوی تشکر کنم به‌خاطر کار فوق‌العاده و خستگی‌ناپذیر. روز و شب و خستگی‌ناپذیر در تلاشند. کاری که شما انجام داده اید باور نکردنی است. الگویی برای همه ماست. من دلم می خواست که چنین ساخت و سازی را در حوزه خودم می داشتم...

خانمها، آقایان امروز اینجا هستیم تا بار دیگر با آخوندها مخالفت کنیم. آنها به این جهان تعلق ندارند. آنها مسؤل کشتار و شکنجه صدها هزار تن از مردم ایران هستند. مردم را شکنجه کردند. به‌نحو بسیار وحشیانه. اعدامهایی در ملا عام. شکنجه و دیگر جنایاتی که این آخوندها انجام دادند. آنها حقوق‌بشر را از بین بردند. مردم ایران روز و شب تحت استبداد به‌سر می‌برند.

آنها برخلاف کنوانسیون ژنو کشتی‌های کشورهای دیگر را مورد حمله قرار می‌دهند. چیزی که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد...

چنین کشورهایی با توسعه سلاح اتمی جهان را نابود می‌کنند. آنها بسیار خطرناک هستند. ما باید هر کاری که می‌توانیم بکنیم تا این رژیم را متوقف کنیم. به جای آن باید چکار کنیم. تنها راه رو به جلو برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی است ما نباید تسلیم بشویم باید برای دموکراسی و آزادی تلاش کنیم.

خانم رجوی یک مسیر واقعی را ارائه می‌کند باید از ان حمایت کنیم و حمایتمان را به او اعلام کنیم.

محمود القاهری نماینده پارلمان تونس
برای ما شرف و افتخار عظیمی است که همراه با خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی هستیم.

بخوبی می‌دانیم که فعالیتهای شما بسیار دشوار هست. در حکومت بن علی در تونس هم کسانی به‌قتل رسیدند، کسانی به تبعید رفتند اما ما پیروز شدیم

من تحت تاثیر کاری هستم که شما انجام دادید.

خانم رجوی اگر کسی از شما بپرسد برای چه این قیمت را داده اید؟‌ می‌گویید برای عدالت و با ارزش‌تر و بزرگتر تر از عدالت وجود ندارد.

اشرفیها از کشورهای مختلف به آلبانی آمده‌اند. شاید این خواست خدا بوده است.

ما به اینجا آمده‌ایم به آزادی کشور شما کمک کنیم تا در کنار کسانی باشیم که حقوقشان نقض شده است. کسانی که در سراسر جهان می‌خواهند با آنها عادلانه رفتار شود.حاضر حاضر حاضر


باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان
ما به زمانی نزدیک می‌شویم که آزادی در ایران برقرار می‌شود. ما از سال گذشته دیده‌ایم که مردم ایران سرکوب رژیم را کنار می‌زنند به‌عنوان گامی نخست به سمت آزادی. شما سازمان مجاهدین خلق ایران در پشت اعتراضات مستمری هستید که در حال گسترش است

من همچنین در پارلمان طرحی را پیش می برم برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و تمامی اعضای این رژیم

این طرح حمایت بسیاری از نمایندگان از تمام احزاب شرکت‌کننده در پارلمان را کسب کرده است.


دکتر متیو آفورد نماینده ارشد پارلمان انگلستان
امروز شما اشرفیها و جنبش مقاومت تحت هدایت خانم رجوی پیشتاز برقراری یک ایران آزاد هستید. ما دیروز موزه‌یی را دیدیم از شواهد سرکوب وحشیانه رژیم علیه شما و شهادتهای دست اول از شهود شنیدیم و تحت تأثیر قرار گرفتیم.

ما می‌دانیم که مسئول این جنایتها سپاه پاسداران، خامنه‌ای،‌وزارت اطلاعات و قضاییه رژیم است. داستان شما شنیده خواهد شد و سکوت نمی‌پذیرد. ما در یک تلاش فراحزبی دولتمان را ترغیب کردیم که سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام گذاری کند.من از تحریم‌های آمریکا علیه دستگاه خامنه‌ای حمایت می‌کنم...

من به شما اطمینان می‌دهم که آرمان حقوق‌بشر و آزادی و دموکراسی در ایران از حمایت گسترده‌یی در بین همکاران من در هر دو مجلس انگلستان برخوردار است

این حمایت همچنین شامل حمایت از طرح ده ماده‌یی خانم رجوی است که آینده ایران را تأمین می‌کند و یک آلترناتیو روشن و قدرتمند علیه رژیم حاضر ایجاد می‌کند...

ما از دولت انگلستان خواستیم که طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را به‌رسمیت بشناسد.

لندز گودن نماینده کنگره آمریکا
نماینده جدید کنگره آمریکا هستم. می‌خواهم چند چیز را برای شما بگویم. ایرانیها محترم‌ترین افراد در آمریکا هستند هم‌چون خانم رجوی.

به‌رغم اختلافات بین ما در واشنگتن، همه ما در کنگره آمریکا با دونالد ترامپ موافق هستیم که باید رژیم ایران تغییر کند و باید همین الآن این اتفاق بیافتد.

به‌خاطر فداکاری و نبردتان از شما تشکر می‌کنم. می‌خواهم همه شما را به‌زودی در تهران ملاقات کنم وقتی به کشور تان بر می گردید. جوانان سراسر ایران را تشویق می‌کنم که این پیامها را گسترش بدهند. ما به کمک شما نیاز داریم.

برنارد کوشنر وزیر خارجهٔ پیشین فرانسه
خانم رجوی عزیز، من در اینجا یک شاهکار از دوستی و همبستگی را می‌بینم. واقعاً افتخار آمیز است. شما واقعاً شایسته‌اید که یک کشور واقعی را بنا کنید. این جا بسیار عالی بنا شده. در اروپا به اشرف ۳که آمدیم این یک جایزهٔ شایسته بود برای کسانی که از شما حمایت می‌کردند و هم برای شما که از مردمتان پشتیبانی می‌کنید.

ما با یک گام جدید و سرفصلی تازه مواجه هستیم. دورانی که آزادی ایران را به ارمغان می‌آورد. من به سخنان وزیر خارجهٔ پیشین کانادا گوش می‌کردم، شما داشتید برنامه خانم رجوی را به ما یادآوری می‌کردید. مردم ایران بدون شک از نه تنها به برنامه‌های خانم رجوی ایمان دارند بلکه آماده هستند که کشورشان را از نو بنا کنند.

بقیه اروپا هم باید فقط به برنامه خانم رجوی گوش فرابدهند؛ انتخابات آزاد با حق رأی برای همه، ثانیا یک سیستم کثرت‌گرای سیاسی با مجالس آزاد. سوم لغو حکم اعدام، کی مخالف این هست. لیست کسانی که تحت حکم اعدام هستند را به من بدهید. چهارم، جدایی دین از دولت، قطعاً این نکتهٔ کلیدی است، برای استبداد این چنینی که حاکم است و برای بقیهٔ جهان که دست رد به سینهٴ این رژیم می‌زند. سیستم قضایی در ایران به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر پایبند خواهد بود. حفاظت از اموال خصوصی و سیاست خارجی بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز و توقف پیگرد سلاح اتمی. چه کسی از مردم ایران مخالف این هاست؟ حتی در اروپا و سایر کشورهای جهان چه کسی مخالف این هاست؟ به نظرم هیچکس با این مواد برنامه خانم رجوی مخالف نیست، برنامه‌یی که بر پایه یک سیاست بنا شده. من با آقای جولیانی موافقم که مردم ایران از خامنه‌ای حمایت نمی‌کنند، سران رژیم ایران قاتل هستند، آقای جولیانی درست گفت، آنها قاتل هستند در خاورمیانه آتش بپا می‌کنند بسیاری از مردم خاورمیانه مورد حملات تروریستی این رژیم قرار دارند. شرایط صلح آمیزی برقرار نیست، می‌دانیم تهدیدهایی وجود دارد، تنشهایی بین دولت آمریکا و رژیم ایران وجود دارد و مردم ایران هم در خطر هستند. مردم فرانسه هم آماده هستند در این مسیر به مردم ایران کمک کنند. مهم‌ترین حرفی که می‌خواستم بگویم این است که ما آماده هستیم مردم ایران را از زیر این استبداد مذهبی رها کنیم. ما مخالف مذهب نیستیم. ما مخالف سوء‌استفاده از مذهب برای کشتار مردم هستیم. تماماً مخالف چنین نمایش دموکراسی دروغین برای توجیه شکنجه‌ها و کشتارها هستیم.

رژیم ایران همهٔ جنایتها را تحت نام مذهب انجام می‌دهد. قطعاً مردم ایران از این رژیم رها خواهند شد. متأسفم که کم ستایش کردم از خانم رجوی. شما واقعاً یک فرد مقاوم و یک الگوی مقاومت از زنان در جهان هستید. 

دینا روهرا باکر 
خانم رجوی می‌خواهم از شما تشکر کنم. خدا شما را حفظ کند. خدا این جنبش را حفظ کند. این جنبش، جهانی زیباتر خواهد ساخت و برای ما آمریکاییها بسیار مهم است

ما از همه نژادها و همه مذاهب می‌اییم. ما کسانی را که مثل شما خواهان آزادی و زندگی بهتری برای مردمشان هستند درک می‌کنیم. اجازه بدهید امروز من از شما تشکر کنم. از همه شما به‌خاطر آن‌چه که زندگیتان را وقف آن کردید چرا که این جهانی بهتر برای فرزندان من خواهد ساخت. فرزندان من در امنیت بالاتری خواهند بود مردم در آمریکا و فرزندان آنها، جهانی امن‌تر خواهند داشت اگر شما موفق به سرنگون کردن بدترین حکومت تروریسم شوید. روزهای این حکومت به شمارش افتاده است. شما پیروز خواهید شد. 

بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان
به خواهرم و به دوستم مریم رجوی سلام می‌کنم. به ساکنان اشرف ۳سلام می‌کنم.

از زنانی که پیشتار مقاومت ایران هستند سپاسگرازم. هیج کس قوی‌تر و شجاع تر از زنی نیست که برای کشورش میجنگد

نقش پیشتار زنان در مقاومت ایران نشان‌دهنده آن چیزی است که در ایران آینده رخ خواهد داد

بسیاری از زنان توسط رژیم ایران دستگیر شده‌اند و به‌نحو غیرانسانی در زندانها شکنجه شده‌اند

وقتی رژیم ایران زنان را به شهروندان دست دوم تبدیل کرده زمانی است که جهان باید برخیزد و از شما و از مقاومت شما حمایت کند.

یک زن مسلمان (مریم رجوی)، مقاومت ایران را به خاری در چشمان رژیم آخوندی تبدیل کرده است و هر کنفرانس موفقی که صورت می‌گیرد یک زن هست که در قلب این جنبش قرار دارد.

به همین دلیل ما از خانم رجوی حمایت می‌کنیم. از جنبش زنان حمایت می‌کنیم. امیدواریم هر چه زودتر پیروزی مریم رجوی را جشن بگیریم.

الونا جبریا نماینده پارلمان آلبانی، گزارشگر سازمان امنیت و همکاری اروپا
افتخار بزرگی است که در این محل فوق‌العاده باشم. از همه شما که در ساخت این قرارگاه به این عظمت دست داشته‌اید تشکر می‌کنم. جامعه جهانی بایستی حقوق مردم و مقاومت آنها را به‌رسمیت بشناسد. اشرف۳سمبلی از آزادی در آینده است.

وقتی مجاهدین به آلبانی منتقل شدند من معاون وزیر کشور بودم. امری فوق‌العاده بود که همه آنها در امنیت و در کنار هم به آلبانی آمدند.

ما از سازمان مجاهدین حمایت می‌کنیم و از تمامی تلاشهای آنها برای دستیابی به آزادی و امنیت در کشورشان. پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم و کشتار جمعی زندانیان سیاسی باید به شورای امنیت ارجاع شود.

خانم رجوی من از شما و کار خارق‌العاده‌یی که انجام دادید حمایت می‌کنم. من شجاعت و عزم و اراده ایشان را تحسین می‌کنم.

میشل آلیو ماری وزیر ارشد دولت فرانسه ۲۰۱۱


خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی عزیز از شما متشکرم.

تشکر می‌کنم که من را به اینجا دعوت کردید در اشرف ۳

سالهاست که شما را می‌شناسم و شما را مورد ستایش قرار می‌دهم و به شما عشق می ورزم. از آرامش شما خوشم می اید. از عزم جزمتان از شجاعتتان از عشقی که برای ایران آزاد دارید. در این سالیان از شما تشکر می‌کنم از آزمایشهایی که عبور کردید

مریم عزیز شما امروز پوششی سبز دارید. می‌دانم که رنگ اسلام است و در بسیاری از کشورها، همچنین رنگ امید است.

چطور می‌توانیم اینجا در اشرف ۳در رابطه با امید صحبت نکنیم. به‌نحوی فوق‌العاده و شگفتی آور در این فرصت کم شما توانستید قدرت و اراده خود را به نمایش بگذارید. این باعث شد که یک شهر واقعی بنا شود. عجب شهری که ما امروز در آن به‌سر می‌بریم. درود به شما و درود به همه شما.

بله اینجا می‌توانیم در رابطه با اعتماد به آینده در رابطه با امید صحبت کنیم. من نگران هستم. نگرانم چونکه از وقتی سیاست را شروع کردم فکر می‌کنم هرگز چنین وضعیت خطرناکی ندیده باشم و این میزان بی‌ثباتی در جهان. بسا بیش از ده سال پیش وقتی که من وزیر کشور، وزیر دفاع بودم بسا بیشتر از وقتی که چند سال پیش وزیر کشور یا وزیر خارجه بودم تهدید جنگ در جهان وجود دارد. خاورمیانه و خلیج‌فارس احتمالاً بیشترین ریسک را در بر دارد چرا که پشت همه بحرانها رژیم ایران قرار دارد. رژیم ایران که از یمن تا سوریه تا لبنان و بسیاری دیگر از کشورها از همه کسانی حمایت می‌کند که خواهان بی‌ثبات کردن این حکومتها هستند. رژیم ایران امروز به‌عنوان یک ابزار معامله و شانتاژ استفاده می‌کند به همین دلیل باید هوشیار باشیم.