ترفندهای تبلیغاتی رژیم در انتشار خبرهای حمله به کشتی‌ها

 

ترفندهای تبلیغاتی رژیم در انتشار خبرهای حمله به کشتیها در ورودی خلیج فارس از یکسو اعتراف ضمنی به انجام این حملات و از سوی دیگر بیانگر ترس و وحشت رژیم از پیامدهای آن است.

یک رسانه حکومتی نوشت: اینکه المیادین به عنوان یک رسانه عربی نزدیک به جمهوری اسلامی و محور مقاومت، نخستین بار این خبر را منتشر کرده و با وجود تکذیب ابتدایی امارات، بر خبرش اصرار ورزید، یکی از دلایلی است که برخی تحلیلگران، نظام ایران و متحدان منطقه ای اش را پشت پرده این عملیات معرفی میکنند.

در همین حال کیهان تحت امر خامنه ای با تیتر بزرگ «انفجارهای فجیره خواب از سر شیوخ مرتجع پراند»، می نویسد: (در)انفجارهای پیدرپی روز یکشنبه در بندر استراتژیک نفتی امارات (فجیره) بین ۷ تا ۱۰ کشتی نفتی غول پیکر مورد حمله واقع شدند.

ازسوی دیگر، سرکردگان نظام آخوندی در هراس از واکنش آمریکا دست به رد گم کنی و سناریوسازی زدند
 و آمریکا، عربستان، امارات، قطر، یمن، لیبی، داعش و القاعده را عامل این انفجارها معرفی کردند.
جام نیوز نوشت: آمریکا و متحدانش برای اینکه امارات و عربستان را علیه جمهوری اسلامی، بیشتر از قبل تهییج و تشجیع کنند، دست به چنین اقدامی زدهاند و میکوشند تا رژیم ایران و متحدان منطقه ای اش را طراح و عامل این عملیات معرفی کنند.
رسانه حکومتی همچنین نوشتند: امارات و عربستان خود در این ماجرا نقش آفرینی کرده اند تا با مقصر جلوه دادن (نظام)، زمینهی تشدید خصومت ورزی آمریکا را فراهم کرده باشند. در این سناریو، امارات و عربستان با خودزنی، در پی فشار بین المللی بر ایران جهت تامین امنیت بیشتر انتقال انرژی به خصوص از تنگه هرمز هستند.

صباح زنگنه، عضو سابق مجلس رژیم، گفت: از یک طرف اختلافات بین امارات و سلطنت عمان سوالاتی را مطرح میکند که آیا هدف حمله فشار واردن کردن به دولت عمان است یا خیر؟ از طرف دیگر اختلاف بین خود امارتها با دولت اتحادیه؛ یعنی ابوظبی، هم سوالاتی را مطرح میکند. آیا حادثه فجیره، نتیجه اختلافات و تلاشهای ابوظبی برای تسلط بر این بندر بوده است یا خیر؟.

یک رسانه حکومتی هم نوشت: یک مقام آمریکایی اعلام کرد رژیم ایران گزینه نخست حمله به چهار نفتکش در در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده است. این نوع کارها را رژیم ایران انجام میدهد.