سخنان سناتورهای آمریکا درباره لیست گذاری سپاه پاسداران در جلسه استماع مایک پمپئو

 

سنای آمریکا: استماع وزیرخارجه ـ سخنان سناتورها درباره لیست گذاری سپاه پاسداران ـ حضور اشرف نشانها

شماری از اعضای برجسته سنای آمریکا از لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کردند.

سناتور مارکو روبیو:رژیم ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم است. پرزیدنت ترامپ برای اینکه استراتژی ماکزیمم فشار را خوب پیش ببرد باید به معافیت برخی کشورها در تحریم نفتی رژیم ایران، خاتمه دهد».

سناتور میت رامنی: «تردیدی وجود ندارد که رژیم ایران،‌ یک حکومت حامی تروریسم است.من به طور کامل از تصمیم دولت برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حمایت می‌کنم».

سناتور تد کروز:پرزیدنت ترامپ کاری را که خیلی پیش از این باید انجام می‌شد،انجام داد و سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. اکنون باید سپاه پاسداران را بدلیل رفتار شرورانه اش درگسترش موشک‌های بالیستیکی، حرکت به سمت سلاح‌های اتمی، نقض‌های متعدد حقوق بشر و حمایت از رژیم اسد پاسخگوشناخت.

سناتور لیندزی گراهام جمهوریخواه: «این اقدام لیستگذاری سپاه پاسداران از حمایت کامل من برخوردار است. سپاه پاسداران مشغول ویران کردن خاورمیانه است و دست اجرایی سیاست‌های آخوندهاست».

سناتور مایک براون: تصمیم ترامپ در نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی، موفقیت او در ریشه کن کردن داعش و خاتمه دادن به تهدیدات تروریست جهانی را بنا می کند.

سناتور تاد یانگ: «رژیم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است کمپین فشار حداکثری بر رژیم ایران باید ادامه پیدا کند».

به دنبال لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا در کنگره آمریکا، طرح مایکل مک کال در مجلس نمایندگان ثبت شد.
 این طرح در صورت تصویب، هم برنامه موشکی و هم فعالیت های مالی سپاه را هدف قرار می دهد.
مایکل مک کال گفت: «رژیم ایران به تولید و آزمایش موشک هایی با توانایی حمل سلاح های اتمی ادامه می دهد. رژیم ایران همچنین با فرستادن عوامل نیابتی و سلاح های پیچیده و هدایت و حمایت، شعله مناقشه در منطقه خاورمیانه را بیشتر می کند. سپاه پاسداران مشغول اَعمال تخریبی در سوریه، لبنان و عراق است. بی صبرانه منتظر همکاری با نمایندگان دموکرات هستم تا این طرح را پیش برده و نهایی کنیم».
 
در جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا در سنای این کشور، مایک پمپئو لیست گذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی را بیان واقعیت تروریستی این نهاد توصیف کرد و گفت:‌ آمریکا به تشدید فشار علیه حکومت آخوندی ادامه می‌دهد.
در این جلسه در کمیته خارجه سنا، اشرف نشانها شرکت داشتند و شماری از سناتورها بر ضرورت و اهمیت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران تأکید کردند.
سناتور مارکو روبیو گفت: من از لیست گذاری سپاه پاسداران حمایت می کنم واین تصمیم درستی بود.

روز سه شنبه نیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع زیر کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت: لیست گذاری سپاه پاسداران هزینه تروریسم را برای رژیم ایران در سراسر جهان بالا می برد. ما ۱۲ماده را تعیین کرده و از سران رژیم ایران خواسته ایم که آن را انجام دهند، ما از مردم ایران حمایت کرده و به آنها کمک می کنیم تا خواسته ها و اَعمال رژیم ایران را تغییر دهند.

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از «همکاریها، در حفظ ثَبات و امنیت منطقه و فعالیت ضدتروریسم برای مقابله با نقش شرورانه رژیم آخوندی» تقدیر کرد.

کاخ سفید گفت دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی با ولیعهد عربستان نقش ریاض در ثَبات خاورمیانه، حفظ فشار علیه رژیم آخوندی و اهمیت موضوع حقوق بشر را مورد گفتگو قرار داد...کاخ سفید طی بیانیه یی گفت دونالد ترامپ از این تماس تلفنی با ولیعهد عربستان استفاده کرد تا راههای «حفظ فشار ماکزیمم علیه رژیم ایران» را مورد گفتگو قرار دهد...