رویترز: آمریکا سپاه پاسداران را به زودی در لیست تروریستی قرار می دهد

 

مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند ایالات متحده سپاه پاسداران رژیم آخوندی را وارد لیست تروریستی می کند.

سه مقام آمریکایی به رویترز گفتند: انتظار می رود‌ آمریکا سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کند و این اولین بار خواهد بود که ایالات متحده به طور رسمی نیروی نظامی یک کشور دیگر را یک گروه تروریستی اعلام می‌کند.
 خبرگزاری رویترز گزارش داد تصمیم نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط وزارت خارجه آمریکا احتمالا تا دوشنبه اعلام شود

خانم مریم رجوی در ۲۱دیماه ۹۷ قرار دادن تمامیت سپاه پاسداران در لیست تروریستی وزارتخارجه آمریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شده و خاطرنشان کرده بود دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران، و راه حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است.
در بیانیه۲۱دی۹۷ رئیس جمهور برگزیده مقاومت، قراردادن تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی وزارتخارجه آمریکا و اتحادیه اروپا، اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و اروپا، و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد را مورد تأکید قرار داد.


وال استریت ژورنال نوشت:‌ رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران قویا حمایت می‌کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا حامیان جدی این اقدام هستند. لیست گذاری رسمی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، توانمندی آمریکا، برای اقدامات عملی علیه سپاه پاسداران و شرکت‌ها و افرادی که با آن معامله می‌کنند را قویاٌ گسترش می‌دهد.

سناتور بن ساس عضو سنای ایالات متحده اعلام کرد: جلادان سپاه پاسداران مدت های مدیدی است که تروریست هستند. لیست گذاری سپاه پاسداران قدمی بسیار مهم در راستای کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران به عنوان بزرگترین دولت حامی ترور و بزرگترین عامل هرج و مرج در خاورمیانه است.
سناتور بن ساس افزود: این اقدام به طور مؤثری دست آمریکا را باز می کند تا توانایی رژیم ایران برای تامین بودجه و صدور تروریسم به خارج از مرزها را کاهش دهد.

نماینده کنگره آمریکا مایک گالاگر، تأکید کرد: اقدام دولت ترامپ برای قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، اقدامی بسیار عالی است و درکنگره هم باید کاری مشابه این اقدام انجام بدهیم.

مارک دوبوویتز، رئیس اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها نیز تأکید کرد: لیست‌گذاری سپاه پاسداران، از مدتها پیش، بایستی صورت می‌گرفت. چراکه هزاران ایرانی، آمریکایی، اروپایی، سوری، عراقی، یمنی و بسیاری دیگر توسط تروریست های سپاه پاسداران به قتل رسیده، شکنجه شده و هدف خشونت قرار گرفته اند.