یورش نیروهای سرکوبگر به کارگران اعتصابی فولاد با مقاومت کارگران درهم‌شکسته شد

 

قیام ایران-شماره ۲۲۹
بیستمین روز اعتصاب کارگران هفت‌تپه: حتی اگر بمیریم، حقمان را می‌گیریم. 

روز شنبه سوم آذر (۲۴نوامبر) کارگران زحمتکش فولاد اهواز با تجمع در مقابل استانداری رژیم دست به تظاهرات زده و به سمت پل سفید حرکت کردند. نیروی انتظامی با یورش به کارگران و ضرب و شتم آن‌ها درصدد برآمد که از ادامه تظاهرات جلوگیری کند، اما کارگران که توسط شمار کثیری از جوانان شهر حمایت و همراهی می‌شدند، با شعار هیهات منالذله نیروهای سرکوبگر را وادار به عقب‌نشینی کردند و تظاهرات خود را در خیابان نادری ادامه دادند.
همزمان کارگران نیشکر هفت‌تپه با تجمع در مقابل فرمانداری رژیم در شهر شوش، برای بیستمین روزبه اعتصاب خود ادامه دادند. این تجمع بعدازآن صورت گرفت که یاوری، معاون مزدور وزیر کار رژیم، به‌دروغ مدعی شد که حقوق کارگران پرداخت‌شده و اعتراضات آنان پایان‌یافته و آن‌ها شروع به کارکرده‌اند. کارگران شعار می‌دادند: حتی اگر بمیریم، حقمان را می‌گیریم؛ کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد. بر روی دست‌نوشته‌های کارگران نوشته بود: کارگر زندانی آزاد باید گردد.
خانم مریم رجوی با درود به کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه که به‌رغم اقدام‌های سرکوبگرانه رژیم آخوندی به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهند، عموم مردم به پا خاسته به‌ویژه جوانان دلیر خوزستان را به حمایت و همبستگی با اعتصاب کارگرانی که از ستم و سرکوب رژیم حاکم به‌جان‌آمده‌اند، فراخواند و از عموم اتحادیه‌ها و سندیکاها و مدافعان حقوق کارگران خواست سیاست‌های ضد کارگری رژیم آخوندی را محکوم و از اعتصاب‌ها و اعتراض‌های کارگران در ایران حمایت کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ آذر ۱۳۹۷ (۲۴نوامبر ۲۰۱۸)