چهارمین دور اعتصاب رانندگان کامیون در استان‌های مختلف کشور

 

قیام ایران-شماره ۲۱۹
از صبح روز پنجشنبه ۱۰ آبان (اول نوامبر) دور چهارم اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین و کامیونداران آغاز شد و بخش‌های وسیعی از کشور را فراگرفت.

رانندگان استان‌های مختلف ازجمله تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، کرمان، همدان، گلستان، زنجان، سمنان، هرمزگان و... دست از کار کشیدند.
پیش‌ازاین رانندگان در ماه‌های خرداد، مرداد و مهر به خاطر شرایط وخیم معیشتی، پایین بودن نرخ حمل بار، گرانی شدید قطعات یدکی، شرایط سخت بیمه و ..... دست به اعتصاب زدند. سومین دور اعتصاب آن‌ها ۲۱روز به طول انجامید. اعتصابگران علاوه بر خواسته‌ای قبلی خواهان آزاد شدن رانندگانی هستند که در سومین دور اعتصاب دستگیر شدند.
این اعتصاب در حالی برگزار می‌شود که رژیم با انواع اعمال فشارها و تهدیدها درصدد بود که از شکل‌گیری این اعتصاب جلوگیری کند. برخی از رانندگان به دادستانی احضار شدند.
مقاومت ایران عموم جوانان را به پشتیبانی از رانندگان اعتصابی فرامی‌خواند و از اتحادیه‌های کارگری و سازمان بین‌المللی کار و دیگر ارگانهای مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان می‌خواهد اقدامات سرکوبگرانه رژیم ایران علیه رانندگان را محکوم و از اعتصاب آنان برای احقاق حقوقشان حمایت کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ آبان ۱۳۹۷ (اول نوامبر۲۰۱۸)