گزارش واشنگتن پست درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس


توطئه بمب‌گذاری خنثی‌شده پاریس باعث این نگرانی شده که
رژیم ایران حملاتی را در اروپا طراحی می‌کند

مقام‌ها و تحلیلگران می‌گویند
پرونده دیپلمات رژیم ایران هشداردهنده‌ترین مورد است
و منجر به تنش در روابط دیپلماتیک این رژیم
با آلمان و فرانسه شده است

مقام‌های فرانسوی به‌طور علنی
وزارت اطلاعات رژیم ایران را متهم به طراحی این حمله کردند

یک مقام بلندپایه آلمان گفت:
تجاوز رژیم ایران در داخل اروپا مستلزم پاسخی شدیدتر است
این مقام درباره حمل خنثی‌شده پاریس گفت:
شواهد روشنی برای توصیف این مورد به‌عنوان تروریسم حکومتی
وجود دارد

واشنگتن‌پست ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (بیستم مهر ۹۷)، در گزارشی تحت عنوان «توطئه بمب‌گذاری خنثی‌شده پاریس باعث این نگرانی شده که (رژیم) ایران حملاتی را در اروپا طراحی می‌کند»، به افزایش اقدامات تروریستی رژیم در اروپا و عواقب توطئه تروریستی علیه گردهمایی پاریس و دستگیری و استرداد دیپلمات آخوندها به بلژیک پرداخته است.

واشنگتن‌پست گزارش خود را با شرح صحنة دستگیری دیپلمات رژیم در جنوب آلمان و در حال فرار به اتریش شروع کرده، و می‌نویسد: «در شب اول ژوئیه( دهم تیرماه)، پلیس در ایالت بایرن (آلمان)، خودروی ون اجاره‌ای یک دیپلمات (رژیم) ایران را بعد از آن‌که از اتوبان خارج شد و به یک پمپ‌بنزین رفت، محاصره کرد. از ترس این‌که ممکن است او مواد منفجره با خود حمل کند، مقام‌های (آلمانی)، تیم (متخصص) بمب را فراخواندند. این دیپلمات مستقر در سفارت (رژیم) ایران در وین، برای مدتی تحت نظر قرار داشته و مظنون به نقش داشتن در توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس بود. وی به‌رغم موقعیت دیپلماتیکش، دستگیر و به بلژیک مسترد شد؛ جایی که دو تن دیگر که مظنون به طراحی برای اجرای این حمله در فرانسه بودند، دستگیر شدند.


واشیگتن پست افزود: این توطئه خنثی‌شده سبب این نگرانی فزاینده در فرانسه، آلمان و چندین کشور دیگر شد که (رژیم) ایران قصد حملات تروریستی خطیر را دارد و عملیات اطلاعات خود را در سراسر جهان افزایش داده است.
واشنگتن پست با یادآوری دستگیری دو تن از مأموران رژیم آخوندی در آمریکا، می‌افزاید: « در ماه اوت، وزارت دادگستری ۲ فرد را به خاطر جاسوسی برای (رژیم) ایران دستگیر کرد. این دو متهم به پاییدن یک سازمان یهودی در شیکاگو و گردهمایی‌های مجاهدین خلق که به دنبال تغییر رژیم در ایران است، در نیویورک و واشینگتن، هستند.
اما مقام‌ها و تحلیلگران می‌گویند، پرونده دیپلمات (رژیم) ایران هشداردهنده‌ترین مورد است و منجر به تنش در روابط دیپلماتیک (این رژیم) با آلمان و فرانسه شده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: بنا به گفته چندین مقام آمریکایی و اروپایی، این دیپلمات اسدالله اسدی یک مقام ارشد در سفارت (رژیم) ایران در وین از سال ۲۰۱۴ و درعین‌حال رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات بوده است.
مقام‌های مذکور گفتند، در آخر ماه ژوئن، سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی اسدی را در حالی ردیابی کردند که او با یک زوج ایرانی‌الاصل ساکن بلژیک دیدار می‌کرد
به گفت مقام‌های فرانسوی، آلمانی و بلژیکی، این زوج، نسیمه نعامی و امیر سعدونی متهم‌اند که قصد بمب‌گذاری در یک گردهمایی عظیم مجاهدین خلق را در پاریس داشته‌اند که در آن ازجمله رودی جولیانی وکیل شخصی پرزیدنت ترامپ و مدافع صریح این گروه شرکت داشتند.

واشنگتن‌پست در گزارش خود به اقدامات فرانسه علیه حکومت آخوندی به خاطر توطئه تروریستی علیه گردهمایی ویلپنت پرداخته، و اضافه می‌کند: «مقام‌های فرانسوی به‌طور علنی وزارت اطلاعات (رژیم) ایران را متهم به طراحی این حمله کرده و دارایی‌های دو مظنون اطلاعاتی را منجمد ساخته‌اند.
وزرای کشور، خارجه و اقتصاد فرانسه در یک بیانیه مشترک، گفتند: «این اقدام بسیار وخیم در سرزمین ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند»... «فرانسه با اتخاذ این تصمیم، بر عزم جزم خود برای مبارزه علیه تروریسم تحت تمامی انواعش، به‌خصوص در سرزمین خودش، تأکید می‌کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «مقام‌های بلژیکی معتقدند، اسدی که حین سفر همراه با همسر و دو پسرش در پمپ‌بنزین محاصره شد، تحت حفاظت مصونیت دیپلماتیک قرار ندارد، چراکه در خارج از اتریش دستگیرشده است.


دولت ترامپ این پرونده را از نزدیک دنبال کرده است. جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته پیش به خبرنگاران گفت که «به نظرم» دستگیری اسدی «هر آنچه را که باید درباره دیدگاه حکومت ایران درباره مسئولیت‌هایش در روابط دیپلماتیک بدانید، برای شما روشن می‌سازد». بولتون تلاش‌های دولت ترامپ را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه (رژیم) ایران که آن‌ها « بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی» نامیده، به‌پیش برده است.

واشنگتن‌پست در ادامه گزارش خود به تاریخچه تروریسم رژیم در کشورهای اروپایی و دست‌کم ۶۰ ترور در ۴ کشور اروپایی توسط رژیم در ۱۵ سال اول حاکمیت آن اشاره‌ کرده و سپس می‌نویسد: «مقام‌ها گفتند که (رژیم) ایران افرادی را از پاکستان، عراق، لبنان، ترکیه، شمال آفریقا و افغانستان استخدام کرده تا نقش خود را در جاسوسی در خارج پنهان سازد.
یک مقام بلندپایه آلمان گفت که تجاوز (رژیم) ایران در داخل اروپا مستلزم پاسخی شدیدتر است. این مقام درباره حمل خنثی‌شده پاریس، گفت: «شواهد روشنی برای توصیف این مورد به‌عنوان تروریسم حکومتی وجود دارد».