بزرگداشت شهیدان سربه دار درسی امین سالگرد قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی

 

به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷، گردهمایی سراسی جوامع ایرانیان در خارج کشور با حضور خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت و با شرکت و سخنرانی شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف جهان، برگزار شد.

 در گردهمایی سراسری جوامع ایرانیان که با ارتباط زنده از ۲۰ شهر اروپا و آمریکای شمالی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت‌کنندگان و سخنرانان و شاهدان قتل عام و جنایات رژیم، از کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوییس، ایتالیا، بلژیک، اتریش، رومانی و کانادا، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان قتل عام ۶۷ و تجدید پیمان با آنها، بر حمایت خود از قیام مردم بپاخاسته در سراسر ایران تأکید کردند. آنها جامعه جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم آخوندی و حسابرسی از آن به‌خاطر جنایاتش علیه مردم ایران و قیام‌کنندگان و به‌خاطر اعمال و توطئه‌های تروریستی و جاسوسی علیه مقاومت ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا فراخواندند.

 در پایتخت آلمان جوامع ایرانیان آزاده و پشتیبانان مقاومت ایران همزمان با گردهمایی جوامع ایرانیان در نقاط مختلف جهان تظاهراتی در میدان براندنبورگ برلین برگزار کردند.

 در گردهمایی و تظاهرات برلین آقای مهرداد هرسینی سخنرانی کرد

برن - سوئیس

در گردهمایی ایرانیان آزاده در برن سوئیس سترون استیون  شرکت داشت و سخنرانی کرد.

 

ستراون استیونسون
سازمان ملل در حال حاضر شواهد غیرقابل انکاری از اعدامهای فوری بیش از سی هزار تن از هواداران مجاهدین توسط رژیم ایران در تابستان ۱۹۸۸ در دست دارد. آنها شواهد کافی برای ارائه به دادگاه بین المللی دارند که با آنها می توانند هم اکنون اعلام جرم کنند؛ علیه کسانی که مسئول این جنایت بودند، (کسانی) که بسیاری از آنها هنوز مناصب بالایی قدرت را در رژیم ایران در دست دارند. این جنایت باید بعنوان جنایت علیه بشریت محسوب شود و یکی از وحشتناکترین قتل عام های جمعی اواخر قرن بیستم.

اعدام های دسته جمعی در زندان ها در سراسر ایران بر اساس فتوای ولی فقیه آن زمان رژیم، خمینی، صورت گرفت که یک کمیته مرگ متشکل از چهار مقام ارشد را بوجود آورد که آنها بعداً تمامی اعدامها را تصویب می کردند. مصطفی پورمحمدی، یکی از اعضای آن کمیته مرگ تا اواسط سال گذشته وزیر دادگستری حسن روحانی بود. ولی وقتی نقش وی در جنایات افشاء گردید، با علیرضا آوایی جایگزین شد که او هم یک قاتل برجسته طی قتل عام ۱۹۸۸ بود؛ در موقعیتش بعنوان دادستان کل شهر دزفول. آوایی سالها در لیست سیاه تروریستی آمریکا بوده است. این یک فضاحت و توهین آشکار به همه ما که به حقوق بشر اعتقاد داریم بود که سازمان ملل علیرضا آوایی را برای سخنرانی در اجلاس سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل در اینجا در ژنو در ماه مارس امسال دعوت کرد. سایر اعضای کمیته مرگ ۱۹۸۸ همچنان مناصب مهم را در ایران در اختیار دارند.

خود روحانی، رئیس جمهور معروف به اصطلاح مدره، باید بخوبی از قتل عام مطلع بوده باشد چرا که او در سال ۱۹۸۸ معاون فرماندهی نیروهای مسلح رژیم ایران بود. آدم کشی های وحشیانه نظیر این، مقاطع دهشتناکی در تاریخ سرکوب بوده اند و در تاریخ استبداد در ایران معاصر. با این حال، ۳۰ سال بعد از این جنایت وحشیانه، محکومیت بین المللی با کندی پدیدار شده است. در واقع بنظر می‌رسد همچنان غرب مصمم است که آنرا نادیده بگیرد، چیزی را که شاید ظالمانه ترین سبعیت بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم بوده است، تا به این وسیله بتوانند به بستن قرارداهای تجاری پرمنفعت با رژیم ایران ادامه دهند. مایه سرافکندگی است که هیچگونه پیگرد قانونی درمورد جنایتکارانی که قتلهای مخوف ۱۹۸۸ را طراحی و به اجرا در آوردند وجود نداشته است. قربانیان قتل عام در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شدند و سرنوشت آنها در ابعاد زیادی در پرده ابهام نگه داشته شد. رژیم ایران هم اکنون شروع به انهدام گورهای دسته جمعی زندانی سیاسی کرده است که توسط نیروهای امنیتی آخوندها در دهه ۸۰ مخفیانه اعدام شدند.

علیرغم درخواستهای سازمان عفو بین الملل برای توقف این هتک حرمت و اجازه برای اینکه تحقیقات صورت بگیرد، در ماه ژوئیه، ۲۰ تن از برخی خانواده های کسانی که در جریان قتل عام کشته شدند از یکی از اماکن گورهای مخفی در شهر اهواز دیدن کردند و متوجه شدند که گورهای عزیزانشان نابود شده است.
این تخریب تنها یک بی حرمتی به آن کشته شدگان نیست، بلکه مانع از یک تحقیق واقعی نسبت به قتل عام با نابودن کردن آثار و علائم آن است که البته دقیقاً همان چیزی است که آخوندها می خواهند.

در گردهمآیی جوامع ایرانی در برن سوئیس ندا امانی سخنانی ایراد کرد.

رم- ایتالیا

در گردهمایی ایرانیان آزاده در ایتالیا آقای اسماعیل محدث سخنرانی کرد.