گردهمایی جوامع ایرانیان در ۲۰ شهر اروپا وآمریکای شمالی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

 

به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷، گردهمایی سراسی جوامع ایرانیان در خارج کشور با ارتباط زنده از ۲۰ شهر اروپا و آمریکای شمالی، با حضور خانم مریم رجوی، و با شرکت و سخنرانی شماری دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از کشورهای مختلف جهان از جمله پاتریک کندی از آمریکا و فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان و سخنرانان در این گردهمایی یاد شهیدان قتل عام ۶۷ را گرامی داشتند و بر حمایت خود از قیام مردم بپاخاسته در سراسر ایران تأکید کردند. آنها جامعة جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم آخوندی و حسابرسی از آن به‌خاطر جنایاتش علیه مردم ایران و قیام‌کنندگان و به‌خاطر اعمال و توطئه‌های تروریستی و جاسوسی آن علیه مقاومت ایران و حامیان این مقاومت در کشورهای اروپایی و آمریکا فراخواندند.

در این گردهمایی، نمایندگان جوامع ایرانی در شهرهای مختلف از کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوییس، ایتالیا، بلژیک، اتریش، رومانی و کانادا که از طریق ویدئو کنفرانس مرتبط بودند، شرکت کردند.
خانم رجوی در سخنرانی خود قهرمانان سر به‌دار ۶۷، و نقش الهام‌بخش آنان در پایداری در مقاومت سازمانیافته و رهاییبخش و در قیام‌های سراسری را ستودند.

در این گردهمایی علاوه بر شخصیتهای سیاسی و بین المللی، شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان از کشورهای مختلف، از جمله شاهدان قتل عام و جنایات ضد بشری رژیم آخوندی در زندان‌ها به سخنرانی پرداختند و خواستار حسابرسی و محاکمة عاملان و آمران قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ شدند. آنها تأکید کردند که قیام مردم ایران، در فداکاری‌های قهرمانان سربدار این قتل عام ریشه دارد و اکنون در پیوند با مقاومت مردم ایران، ناقوس سرنگونی رژیم را به صدا درآورده است.