همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

یوزو رادوش نماینده پارلمان اروپا و وزیر دفاع سابق کروآسی

ما در پارلمان اروپا از اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران بسیار قوت قلب گرفته ایم . بیش از ۲۰۰ نماینده پارلمان اروپا بیانیه مشترکی را در حمایت از قیام امضا کردند. بالاترین رهبران رژیم ایران مثل شخص ولی فقیه و همچنین حسن روحانی، به نقش اپوزیسیون اصلی، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران، در این اعتراضات اعتراف کرده اند. سازمان مجاهدین فراخوان به تشکیل کانون های شورشی در داخل ایران داده است و این کانون ها نقش تعیین کننده ای در مقاومت علیه آخوندها را بازی خواهند کرد.
همانطوریکه می دانید، گردهمایی عظیم سالانه در پاریس امسال در روز شنبه ۳۰ ژوئن تشکیل می شود که در همبستگی با قیام خواهد بود. من به امید این هستم که این گردهم آیی موفقی باشد و امیدوارم که همه به آن بپیوندند.

تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا از استونی- نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد
در روز شنبه ۳۰ ژوئن هزاران نفر از سراسر جهان جمع خواهند شد تا حمایت خودشان را از مقاومت دمکراتیک ایران تحت رهبری مریم رجوی ابراز بکنند. آنها طبق معمول در پاریس گردهم خواهند آمد. این جلسه هر ساله برگزار شده است ولی امسال به طور خاص خیلی مهم است چون همه نشانی ها وجود دارند که رژیم فعلی ایران تغییر خواهد کرد و دیکتاتوری کنونی دوام نخواهد آورد. به همه شما خوش آمد می گویم و همدیگر را در پاریس در ۳۰ ژوئن خواهیم دید.

جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
در چند سال گذشته من از نزدیک وضعیت ایران را دنبال کرده ام. من بسیار نگران نقض حقوق بشر و سرکوب زنان به طور خاص هستم و همیشه معتقد بوده ام که مردم ایران با چنین تاریخ طولانی، حقشان نیست که تحت حاکمیت این گروه از آخوند های عقب افتاده و عصر حجری باشند. من به طور خاص از نحوه ای که نیروهای امنیتی به منظور تحمیل حجاب اجباری با زنان برخورد میکنند ناراحت هستم.
بنابراین مقاومت علیه این رژیم توسط سازمان مجاهدین خلق ایران و توسط مریم رجوی برای یک ایران آزاد و غیر مذهبی، سمپاتی و حمایت مرا داشته است. لذا من خوشحال شدم که شاهد قیام های مردم ایران در ژانویه و گسترش اعتراضات و اعتصابات بودم که اکنون روزانه (این اعتراضات) در ایران انجام می شود. متاسفانه رژیم با سرکوب بیشتر و دستگیری بیشتر و شکنجه بیشتر پاسخ داده است.
گردهم آیی سالانه در پاریس امسال در روز شنبه ۳۰ ژوئن یک فرصتی است که همبستگی خودمان را با مردم ایران ابراز بکنیم و امسال ویژه است چون ما این قیام که در جریان است را در کشور داریم.
من برای دوستان ایرانی ام و برگزار کنندگان آرزوی یک گردهم آیی عالی و موفقی را دارم.

پتری سارواما نماینده پارلمان اروپا از فنلاند
من میخواهم حمایت و همبستگی کامل خودم را از تمامی آنهایی که برای یک ایران آزاد و دمکراتیک مبارزه میکنند ابراز بکنم.
ما در پارلمان اروپا سال ها است که مبارزه شما علیه دیکتاتوری مذهبی که کشورتان را نزدیک به ۴ دهه است تحت حاکمیت گرفته از نزدیک دنبال کرده ام.
امسال وضعیت در ایران کاملا متفاوت است. از اواخر دسامبر ما شاهد اعتراضات گسترده و قیام ها در سراسر ایران بوده ایم که توسط جوانان شروع شد و اکنون شاهدان هستیم که مردم از همه سنین و اقشار جامعه در این اعتراضات شرکت دارند.
بالاترین رهبران رژیم ایران به طور علنی به تاثیر قابل توجه سازمان مجاهدین و جنبش تحت رهبری خانم رجوی در این قیام ها اشاره کرده اند.
من فکر می کنم که این وظیفه ما به عنوان سیاستمداران منتخب است که به طور علنی از اپوزیسیون دمکراتیک علیه استبداد حمایت کنیم.
لذا من می خواهم که حمایت قوی خودم را گردهم آیی بزرگ شما که در پاریس در ۳۰ ژوئن برگزار می شود ابراز بکنم و اطمینان دارم که بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.