شکست برجام و واکنش های غیظ آلود رژیم

حکومت آخوندی به بحران دامنه داری که در تله اتمی و پس از شکست برجام به آن گرفتار شده است، اذعان می کند.

مهره ها وکارگزاران سیاست خارجی رژیم، در تلویزیون حکومتی با ابراز وحشت از باز همه گشت تحریمهای آمریکا، هشدار میدهند که ما نباید این تصور را داشته باشیم که اروپا روابطش را با امریکا، تحت الشعاع موضوع برجام قرار میدهد.

فواد ایزدی گفت: یک سناریو ماندن آمریکا در برجام بود یک سناریو خروج سخت بود یک سناریو خروج نرم بود اتفاقی که افتاد دیشب این بود که خروج سخت اتفاق افتاد به این معنی که آمریکایی ها پذیرفتند که دارند خارج میشوند و بعد تحریمها رو هم همه اش رو دارند بر میگردانند یعنی اون تفکری که بعضی ها داشتند که ممکنه تحریمها همه اش بر نگرده یا مسئولیت رو نپذیرند برای خروج این اتفاق نیفتاد...
ایشون گفت ما کلش رو قبول نداریم کل برجام رو کنار میگذاره در متنی که امضا کرد یک دستوری به وزیر خارجه داده که پروسه خروج رو شروع بکنه...
حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه: خروج هیچی نداره که اینکه خارج شد اعدام بشه زندانی بشه توبیخ بشه تبعید بشه جایزه بگیره یعنی ما هیچی نداریم راجع به خروج این نشان میده که اون کشورهایی که دور میز نشستند اصلا فکر نمیکردند که ممکنه یکی این تعهد چند جانبه یا تعهد بین المللی که حالا یک جورهایی پشتوانه.
آصفی گفت: نه من حالا این رو بهش خلاء حساب نمیکنم شاید الان نگاه میکنیم آدم فکر میکنه خلاء است ولی نه من بعنوان خلاء این رو, میخواهم این رو بگم اقدام آقای ترامپ اینقدر عجیب غریب بود که اصلا در مخیله هیچکی نمی گنجید درست اشاره کردند خروج سخت رو بنظرم خروج خیلی سخت رو انتخاب کرد هیچکس تصور نمیکرد ایشون اینجوری خارج بشه...
فواد ایزدی: دعوای بین اروپا و امریکای آقای ترامپ فقط ایران نیست تو حوزه های دیگه هم دعوا دارند و لزوما موضوع ایران هم اولویت تو اون لیست دعواها نیست از این جهت ما نباید این تصور رو داشته باشیم که حالا کل روابط اروپا امریکا قراره تحت الشعاع بحث ایران قرار بگیره ممکنه اتفاق نیفته خود اروپایی ها مریضی های خودشون رو دارند این حرفهایی که آقای ماکرون درباره برنامه موشکی ما زد درباره نفوذ منطقه ای ما زد ایشون رفت ده روز پیش واشنگتن اونجا با رئیس جمهوری صحبت کرد که همه دنیا میگند این مشکل داره خیلی عادی نیستش به جای اینکه نقد نسبت به اون رئیس جمهور داشته باشه هر پنج دقیقه یکبار بغل گیری میکرد و روبوسی میکرد و بعد به ایران حمله میکرد خب این چه رئیس جمهوری هستش که میآد اینگونه با کشوری که متعهد هست برخورد میکنه.

باند روحانی در هراس از پیامدهای خروج آمریکا از برجام، بر لزوم عقب نشینی رژیم و حفظ ارتباط با آمریکا از طریق اروپا تاکید می کند.

در این رابطه روزنامه جهان صنعت از باند روحانی با عنوان «اروپا، راهی برای ارتباط دوباره با آمریکا» نوشت: این واقعیت را هرچند دردناک، باید بپذیریم که... خروج آمریکا از برجام نوید مشکلات زیادی را میدهد که جایگاه (نظام) در جامعه جهانی را متزلزل میکند.

ما باید طوری رفتار میکردیم که رابطه مان با آمریکا ادامه دار باشد و... باید روابط و تعاملمان را با همه کشورهای اروپایی و آمریکایی ادامه دهیم...جایگزینی یورو به جای دلار... تفکر درستی نیست.
این را هم نباید فراموش کرد که... در صورت اعمال تحریم اروپا از سوی آمریکا، این بار کشورهای اروپایی هم پا پس میکشند و روابطشان را با (ما) ادامه نخواهند داد».
روزنامه حکومتی شرق نیزنوشت: قبول داوطلبانه یکی از خواسته های ترامپ یعنی تمدید مدت برجام از ۱۰ سال به ۱۵ سال نشان میدهد هدف (نظام) ساخت بمب هسته ای نیست... این اقدام داوطلبانه پیامد منفی برای کشور ندارد، اما ابعاد مثبت آن بسیارند.

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه ای در کیهان نوشت، علت این که ترامپ باید به پذیرش پیشنهاد اروپا از جانب (نظام) امیدوار شده باشد؟! اظهارنظرهای نسنجیده برخی از مسئولان (است) که پی در پی اعلام میکردند که اگر آمریکا هم از برجام خارج شود، ما به حضور خود در برجام ادامه خواهیم داد!
کیهان خامنه ای همچنین به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم حرف روحانی در مورد ادامه برجام با اروپا را رد کرد و نوشت: اجرای برجام بدون آمریکا بیمعنی است، عملکرد قوانین تحریمی که ممکن است تا ۱۸۰ روز دیگر بازگردد، اجرای برجام با اروپا و بدون آمریکا را غیرممکن میکند.

پاسدار سلامی، جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران نیزگفت: اروپا نمی‌تواند از تبعیت سیاسی آمریکا خارج شود.
وی افزود: ما باید با الگوی جنگ ایستادگی کنیم.

باند روحانی به آتش کشیدن پرچم آمریکا در مجلس رژیم را اقدامی از سوی باند رقیب توصیف کرد. علی مطهری، نایب رئیس مجلس ارتجاع گفت: آتش زدن پرچم در مجلس کار بدی بود، نباید برخی مخالفان دولت برجام را وسیله تسویه حساب سیاسی قرار دهند.
روزنامه آرمان از باند روحانی نیز با عنوان آتش بازی در مجلس رژیم نوشت: جریان (رقیب) در مجلس پرچم آمریکا را به آتش کشید که سوژه رسانههای جهانی شد.

آخوند محمد یزدی، رئیس پیشین قضائیه خامنه ای و مهره اصلی ولی فقیه ارتجاع در قم با اعتراف به اوج گیری مخالفت با نظام ولایت فقیه گفت: متأسفانه برخی با لباس روحانیت می‌گویند که حوزه علمیه نباید به حکومت و دولت وابسته باشد.
وی از استمرار «دشمنی‌ها و توطئه‌های مختلف برای تضعیف نظام و سرنگونی»، ابراز وحشت کرد.