قیام ایران-شماره ۶۹- اعتراف رئیس سازمان زندانهای رژیم به بازداشت بیش از ۵۰۰۰ تن شامل ۱۴۰۰ زن در جریان قیام

رژیم ضد بشری آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر فضاحت جنایت علیه بشریت در مورد زندانیان قیام که هر روز بالاتر می‌گیرد، در روز ۱۰ بهمن یک بازدید نمایشی از زندان اوین با شرکت شماری از اعضای مجلس ارتجاع به‌راه انداخت.

این نمایش در حالی صورت گرفت که با شهادت خالد قیصری زیر شکنجه در زندان کرمانشاه، شمار کسانی که زیر شکنجه به شهادت رسیده اند، دست کم به ۱۲ تن می‌رسد.


۱۱ تن از نمایندگان مجلس ارتجاع پس از سه هفته طراحی و آماده‌سازی و به تعویق انداختن‌های مکرر، سرانجام در روز ۱۰ بهمن به زندان اوین برده شدند. با اینکه همین هیأت دستچین شده از صحبت آزادانه درباره مشاهداتشان منع شده بودند، اما اظهارات برخی از آنها، گوشه‌های جدیدی از جنایتهای رژیم در مورد بازداشت شدگان قیام دیماه را برملا می‌کند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رژیم، در روز جمعه ۱۳ بهمن به نقل از اصغر جهانگیر، رئیس جنایتکار سازمان زندانها گفت: آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده که ۹۴.۷۳ درصد آن مرد و ۵.۲۷ درصد زن بوده اند. ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت هستند. علاوه بر این تعداد ۵۵ نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.(خبرگزاری حکومتی ایلنا-۱۳ بهمن).

نیازی به توضیح نیست که آمار واقعی دستگیرشدگان و زندانیان بسا بیشتر است، از یک سو رئیس سازمان زندانها تلاش دارد، ابعاد دستگیریها را بسیار کمتر از واقعیت جلوه دهد و از سوی دیگر بسیاری از زندانها، بازداشتگاهها، خانه های امن و مخفی متعلق به وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه و دیگر نیروهای سرکوبگر تحت کنترل و در حوزه سازمان زندانها به حساب نمی آیند و جهانگیر اشاره یی به آنها ندارد.

یکی از اهداف رژیم از سازمان دادن این بازدید، سرپوش گذاشتن بر شهادت جوان دلیر سینا قنبری در زیر شکنجه و به ثبت دادن دروغ مضحک رژیم در مورد خودکشی سینا قنبری بود؛ اما محمد کاظمی یکی از نمایندگان بازدید‌کننده گفت: «اطلاعات چندانی از نحوه و دلایل خودکشی سینا قنبری به دست نیامد و تا به اینجای کار بازدید نمایندگان گرهی از معمای مرگ او نگشوده است».

درباره نحوه این بازدید علیرضا رحیمی گفت: «تراکم همراهان ... تعجب برانگیز بود. حدود ۵۰ نفر در کل جریان بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کردند. همه گفتگوها با زندانیان در حضور مسئولین و همراهان انجام گرفت». محمد کاظمی نیز با شکایت از «حضور چشمگیر ماموران به همراه نمایندگان در بازدید از زندان اوین» گفت بهتر بود کسی همراه ما نباشد و یا تنها رئیس سازمان زندان‌ها یا رییس زندان اوین همراه باشند.


خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز ۲۴ ژانویه در اجلاس فراکسیونهای پارلمانی شورای اروپا گفت: در جریان قیام دست کم ۸۰۰۰ تن دستگیر شدند. هر روز خبر قتل یکی از زندانیان زیر شکنجه می‌رسد و دژخیمان به نحو ابلهانه‌یی ادعا می‌کنند که آنها در زندان خودکشی کرده‌اند. وی ملل متحد و اتحادیه اروپا و شورای اروپا را به اتخاذ تدابیر مؤثر و تصمیمات لازم الاجرا به منظور وادار کردن فاشیسم دینی حاکم به آزادی زندانیان قیام فراخواند و خواستار تشکیل یک هیأت بین المللی برای تحقیق پیرامون شهیدان و زندانیان و مفقود‌شدگان قیام و کسانی که در زندان به شهادت رسیدند، شد.

وی گفت: ۳۹ سال خونریزی و جنایت، تبعیض و سرکوب علیه زنان و خفقان و سانسور کافی است و جامعه جهانی باید به سکوت و بی‌عملی خود پایان دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ (۴ ژانویه ۲۰۱۸)