رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران عامل بی ثباتی خاورمیانه است

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: رژیم ایران اوضاع یمن را پیچیده کرده و اسلحه و نیروی نظامی به سوریه می فرستد و از گروه تروریستی حزب الله حمایت می کند. و این اعمال ایران نمیتواند بی توجه و بی پاسخ بماند.

وی افزود: پرزیدنت ترامپ چندی پیش حاضر نشد پایبندی ایران به برجام را تایید کند و گفت منافعی که این رژیم از برجام می برد با امتیازهایی که باید بدهد تناسبی ندارد. تلاش مشترک آمریکا و اروپا تحت برجام این است که رژیم ایران را کاملاٌ تحت تبعیت در آوریم و این توافق را بطور کامل اعمال کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره مداخلات رژیم آخوندی در منطقه افزود: حمایت این رژیم از شبه نظامیان حوثی تآثیر بی ثبات کننده یی در یمن دارد. ما نقش بی ثبات کننده رژیم ایران را در موشکهای بالستیک که از یمن پرتاب شد مشاهده کردیم و معتقدیم منشا پرتاب این موشکها رژیم ایران است.

تیلرسون تاکید کرد: این مسایل و اعمال بی ثبات کننده رژیم ایران نمی تواند نادیده گرفته شود. ما قصد داریم به اقداماتمان ادامه دهیم تا مطمئن شویم که رژیم ایران به طور کامل درک کرده باشد این اعمال برای ما قابل قبول نیست. ما از شرکای اروپایی خود میخواهیم در این زمینه با ما همکاری کنند.