هراس نظام ولایت فقیه از چرخش تحولات علیه تروریسم و مداخلات رژیم

رسانه های حکومتی همچنان هراس نظام ولایت فقیه را از چرخش تحولات علیه تروریسم و مداخلات منطقه یی و برنامه موشکی رژیم برملا می کنند.

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: شیب تصاعدی رفتارهای ضدنظام کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان میدهد، سیاست دولت روحانی در قبال اروپا فاقد قدرت اثرگذاری لازم بوده و نه تنها به اجرای هیچکدام از وظایف دهگانه اتحادیه اروپا در متن برجام منتهی نشده است بلکه فراتر از این، به صورت صریح با عربستان نیز همراهی و نظام را متهم به حمله موشکی به این کشور کنند... اروپایی ها گام به گام سیاستهای ضدنظام خود را تکمیل میکنند.

روزنامه سپاه پاسداران در ادامه مطلب وحشت آلود خود نوشت: اروپا مکرراً همگام و همراه با آمریکا آزمایش موشکی را نقض قطعنامه ۲۲۳۱عنوان کرده اند و رفتارهای نظام در منطقه غرب آسیا را برهم زننده صلح و ثبات و امنیت منطقه یی عنوان کرده و خواهان وضع تحریمهای بین المللی میشوند. اروپا همچنین امروز همراه با عربستان - آمریکا اتهام حمله نظامی نظام به فرودگاه ملک خالد ریاض را مطرح میکنند. گسترده شدن اقدامات کشورهای اروپایی در حالی رو به افزایش بوده و حتی در برخی از مصادیق از آمریکاییها نیز پیشی گرفته اند که احساس میشود دولت باید در مقابل تعهدات اروپا مندرج در پیوست ۲برجام، تغییر رفتار داده و خواهان اجرای تعهدات مشروح این کشورها در توافق هسته یی شود.( روزنامه جوان 20/8/96)

روزنامه حکومتی وطن امروز نیز نوشت: آمریکا و تروئیکای اروپایی قصد دارند بر سر «برد موشکها»، «وزن کلاهکها» و «تعداد موشکها» با ما وارد مذاکره شوند. حتی آنها بر سر اتخاذ راهبرد دووجهی چماق و هویج در اینباره با یکدیگر به توافق رسیده اند.
در طرح مشترک «کاتن- کورکر» که در سنای آمریکا و با هدف تأمین خواسته های ترامپ در قبال توافق هسته یی آماده شده است نیز حفظ برجام مشروط به اعمال محدودیت در توان موشکی ایران شده است.
این روزنامه حکومتی همچنین نوشت: رئیس جمهور فرانسه که ایده «حفظ برجام به شرط محدودیت برنامه موشکی» را نخستین بار او مطرح کرده بود، حالا بسیار صریحتر از گذشته این ایده را دنبال میکند. (روزنامه وطن امروز 20/8/96)

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع از موضعگیری رئیس جمهور فرانسه درباره برنامه موشکی رژیم آخوندی برآشفت و گفت:«نمیدانیم رئیسجمهور فرانسه بر چهمبنایی اظهارات مداخلهجویانه علیه توان دفاعی کشور مطرح کرده است؟"، سخنان رئیسجمهور فرانسه علیه .. توان دفاعی کشور، مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب میشود. نه فرانسه و نه هیچ کشور دیگری حقی درباره مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران ندارند».

خاطرنشان می شود رئیس جمهور  فرانسه، روز پنجشنبه گفت: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی رژیم ایران وجود دارد». تسنیم 19/8/96

خرازی وزیر خارجه سابق رژیم نیز گفت: بیان مواضعی از سوی اروپا مبنی بر مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران موجب تضعیف برجام می شود, زیرا حمایت از موضع دولت کنونی آمریکا تلقی می گردد که آرزویی جز برهم زدن برجام ندارد.(فارس 19/8/96)

از سوی دیگر، یک رسانه ی باند روحانی به باند رقیب در مورد تهدیدهای شرایط اخیر هشدار داد و نوشت: به نظر میرسد اتفاقات در خاورمیانه در حال خارج شدن از کنترل هستند.(رویداد 24 – 20/8/96)

روزنامه آرمان از باند روحانی نیز نوشت: اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپاییها مواضع تند و تیز آمریکاییها را در این مورد همراهی کنند.(آرمان 20/8/96)