زندانیان گوهردشت: پایان موقت اعتصاب غذا

گروهی از زندانیان سیاسی گوهردشت طی بیانیه یی در باره پایان موقت اعتصاب غذا، اعلام کردند:

ملت شریف ایران،
نهادهای بین المللی و حقوق بشری،
همچنان که استحضار دارید ۴۰ روز از اعتصاب غذای ما زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان گوهردشت در اعتراض به سلب حقوق اولیه انسانی و رفتارهای خشن و مغایر کرامت انسانی زندانیان می گذرد.
طی این مدت از ابتدایی ترین امکانات حتی قانونی زندان و دسترسی به رسیدگی های قانونی زندان و دسترسی به رسیدگی های پزشکی محروم بوده ایم. اگر چه دست اندرکاران و مسئولین زندان و قوه قضائیه سعی در انکار اعتراض و اعتصاب ما داشته اند، اما همچنان بر پیگیری مطالباتمان پای خواهیم فشرد .
علیرغم اینکه تاکنون هیچکدام از خواسته های ما اجابت نشده و کماکان در شرایط غیرانسانی زندان بسر می بریم، ولی بنا به درخواست افراد و گروه های اجتماعی و سیاسی داخل کشور از جمله فعالان کارگری، زنان، معلمان، دانشجویان، زندانیان سیاسی کنونی و سابق، و مادران پارک لاله و نیز پارلمانترهای انگلستان، ایتالیا، آلمان و پارلمان اروپا، سازمان عفو بین الملل و سایر شخصیت ها و نهادهای حقوق بشری بین المللی و نگرانی خانواده هایمان، با احترام و سپاس از حمایت های بی دریغتان، از روز جمعه ۱۷ شهریور ماه ۹۶ پس از ۴۰ روز موقتا به اعتصاب غذای خود پایان می دهیم و آنرا به روزه سیاسی اعتراضی تبدیل می کنیم و چنانچه مطالبات ما محقق نشود مجددا اعتصاب غذا را آغاز خواهیم کرد .
هموطنان شریف !
باید اذعان کنیم، مقاومت ۴۰ روزه ما در شرایط بسیار دشوار زندان گوهردشت، تنها با حمایت و همدلی و اعلام همبستگی شما میسر گردید و ما باور داریم که تنها در سایه اتحاد همه نیروهای سیاسی و اجتماعی، تحقق آرمان آزادی و برابری امکان پذیر خواهد شد .
زندانیان اعتصابی زندان گوهردشت - پنجشنبه ۱۶ شهریور ۹۶